جشن نیکوکاری در سراسر کشور آغاز شد

جشن نیکوکاری با شعار اکرام نبوی، احسان حسینی و شور نیکوکاری از صبح امروز در سراسر کشور آغاز شد و تا 20 اسفند ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۶۲۹۵۰

به گزارش فارس، جشن نیکوکاری مطابق معمول هر ساله با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج و صدا و سیما، برگزار می شود.

مردم فداکار و نوعدوست ایران در ایام جشن نیکو‌کاری با اهدای کمک‌های نقدی و غیر‌نقدی خود به یاری هموطنان آسیب‌دیده می‌شتابند.

به همین منظور پایگاه‌های کمیته امداد در سراسر میهن اسلامی از صبح امروز در اماکن و محل‌های پر رفت و آمد مستقر شده‌اند تا کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کنند. در تهران نیز پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌ها در میادین و معابر اصلی شهر بر پا شده‌ است.

همه ساله در آستانه فرا رسیدن بهار طبیعت و سال نو ، ایرانیان با شرکت گسترده در مراسم جشن نیکو‌کاری با اهدای هدایای خود اعم از نقدی و غیرنقدی به نیازمندان، ضمن انجام عمل خداپسندانه ، همدلی و همراهی با یکدیگر را به نمایش می‌گذارند.

گسترش روح تعاون ، ایثار، انفاق و احسان ، از دیگر اهدافی است که در پی برپایی این جشن دنبال می‌شود.
در حال حاضر 16 هزار نیروی رسمی و بیش از 100 هزار همکار افتخاری کمیته امداد در سراسر کشور، با این نهاد همکاری می‌کنند و مردم به عنوان رکن اصلی آن به شمار می‌روند.

سلامت، توانمندسازی و کرامت افراد و خانواده‌های زیرپوشش ، مراقبت و سرمایه‌گذاری در امر تعلیم و تربیت فرزندان ، اشاعه فرهنگ وام قرض‌الحسنه، مراقبت از تغذیه مادران باردار و نوزدان ، تامین مسکن، ایجاد زمینه خودکفایی خانواده، انتقال تجربیات و الگوی امدادی به کشورهای نیازمند به عنوان الگوهای حمایتی برتر جهان ، از محورهای فعالیت این نهاد مردمی است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها