رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: طرح ملی نوروزی با همکاری سازمان راهداری، اورژانس، هلال‌احمر، پلیس و سایر دستگاههای ذیربط از 27اسفندماه در سراسر کشور اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۶۲۳۶۶

به گزارش فارس، سردار محمد رویانیان در حاشیه همایش همیاران پلیس‌راه در جمع خبرنگاران افزود: در اجرای طرح نوروزی 30 درصد افزایش توان عملیاتی نسبت به پارسال داریم و مدیریت عملیات ترافیکی در نوروز نیز با پلیس است که در راستای اجرای آن برنامه‌ریزی‌های خوب و منظمی صورت گرفته است.

وی با اشاره به ارائه کارت همیار پلیس‌راه به 500 نفر از رانندگان برون‌شهری گفت: این افراد به عنوان همکار ما در جاده‌های کشور فعالیت می‌کنند.

رویانیان ادامه داد: با همکاری خوب رانندگان حمل‌ونقل عمومی بین شهری امسال تخلفات اتوبوس‌ها و مسافربرهای بین شهری 50 درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: علاوه بر همکاری 500 نفر از رانندگان به عنوان همیار پلیس‌راه طی هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش 100 هزار پلیس‌یار جوان با لباس مخصوص در ایام نوروز بکارگیری شده و 8 میلیون دانش‌آموز نیز کارت همیار پلیس اخذ کرده‌اند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر شلوغ بودن مراسم تعویض اطلاعات و راهکارهای راهنمایی و رانندگی جهت رفع این مشکل گفت: بدلیل نزدیک شدن به پایان سال مراجعه مردم جهت تعویض پلاک افزایش یافته و همچنین خودروهای وارداتی که مدتی به دلیل عدم شماره‌گذاری جهت رفع مشکلات آنها در ستاد تبصره 13 منتظر بودند نیز ترخیص شده و مالکان این خودروها نیز جهت دریافت پلاک به مراکز تعویض پلاک مراجعه کردند.

رویانیان گفت: هم‌اکنون روزانه بیش از 20 هزار پلاک تحویل می‌شود و این در حالی است که در زمان‌های پیک شلوغی 12 تا 13 هزار پلاک ارائه می‌شد.

وی گفت:‌هم‌اکنون تمامی توان را جهت تقویت سیستم تعویض پلاک کشور بکار گرفته‌ایم تا مشکلی در جهت نرم‌افزاری نداشته باشیم.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 2 میلیون و 400 هزار پلاک قدیمی تعویض نشده است که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال این رقم به 2 میلیون پلاک کاهش یابد و با توجه به اینکه این خودروها عموماً از رده خارج هستند و باید تکلیف آنها مشخص شود پیشنهادی را مبنی بر حل این معضل با 2 راهکار داده‌ایم که یکی از آنها معاف کردن این خودروها از اخذ معاینه فنی است تا شماره کردن آنها امکان‌پذیر شود و راه حل دوم ارائه تسهیلات برای از رده خارج کردن این خودروها است که در این زمینه مکاتبات لازم انجام شده است و تکلیف این خودروها در سال 87 روشن خواهد شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در پاسخ به پرسشی مبنی بر افزایش نرخ تخلفات رانندگی گفت: قانون اخذ جرائم رانندگی مربوط به سال 1350 می‌باشد که این لایحه مورد بازنگری قرار گرفته و به مجلس ارائه شد و شور اول آن در مجلس به تصویب رسید که امیدواریم در سال 87 تصویب نهایی آن نیز انجام شود.

وی گفت: برابر این لایحه رانندگان متخلف نمره منفی اخذکرده و چنانچه این نمرات زیاد شود گواهینامه آنها اخذ خواهد شد.

رویانیان گفت: همچنان علاوه بر این پیشنهاد افزایش نرخ جریمه تخلفات حادثه‌ساز مانند سرعت و سبقت غیرمجاز را به دولت داده‌ایم که امیدواریم دولت به زودی پاسخ ما را بدهد.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم تا رانندگانی که اقدام به رفتارهای پرخطر می‌کنند برخورد مناسب با آنها انجام شود زیرا بیش از 90 درصد مردم به خوبی رانندگی می‌کنند و تنها 10 درصد مرتکب تخلفات حادثه‌ساز می‌شوند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها