خالد مشعل:

مقاومت تنها گزینه ملت فلسطین است

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس با تاکید بر اینکه نوار غزه هم اکنون با هولوکاست واقعی روبرو است، خاطرنشان کرد: طرح های سازش هیچ دستاوردی برای ملت فلسطین به همراه نداشته و مقاومت در برابر اشغالگران تنها گزینه برای بازپس گیری حقوق مشروع ملت فلسطین است.
کد خبر: ۱۶۲۲۸۳
 

به گزارش خبرگزاری مهر، خالد مشعل در کنفرانس مطبوعاتی خود درباره رویدادهای کنونی نوار غزه و تشدید حملات رژیم صهیونیستی و جنایات این رژیم در این منطقه گفت: هولوکاست واقعی علیه ملت فلسطین صورت می گیرد و آنها سالهاست که از هولوکاست رژیم صهیونیستی رنج می برند.

وی در کنفرانس مطبوعاتی خود در شهر دمشق که به طور مستقیم از شبکه های تلویزیونی العالم و الجزیره پخش می شد، افزود: اسرائیل هولوکاست هایی را در لبنان، عراق و فلسطین به طور مستقیم یا با تحریک آمریکا انجام داده است و کشتار و جنایات این رژیم علیه ملت فلسطین هولوکاست واقعی است.

مشعل گفت: رژیم صهیونیستی با حملات و جنایات خود هرگز نخواهد توانست اراده ملت فلسطین را در هم شکند و ملت فلسطین قربانی و این رژیم، تروریست است و همه کسانی که درقبال این جنایات سکوت کرده اند، شریک جرم هستند.

او با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی از طرح ادعای هولوکاست برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود علیه ملت فلسطین استفاده می کند، گفت: هولوکاست واقعی و نسل کشی علیه ملت فلسطین انجام می شود.

رییس دفتر سیاسی حماس افزود: ما ملتی تحت اشغال هستیم و سالهاست که رژیم صهیونیستی ملت فلسطین را به قتل می رساند و سرزمین ما را غضب کرده است.

وی گفت: ما قربانی و رژیم صهیونیستی جلاد است و ما خواهان آزادی، حق تعیین سرنوشت و آزادی سرزمین و حقوق مشروع خویش هستیم اما وقتی جهان از اعطای آن عاجز و ناتوان است باید از خود دفاع کرده و مقاومت کنیم.

مشعل گفت: وقتی که جنگ سالها است برما تحمیل شده است، راهی جز دفاع وجود ندارد و به سرکردگان تروریستی رژیم صهیونیستی می گویم که هرچه می خواهید، تشکیل جلسه دهید و هرچه می خواهید، تصمیم بگیرید اما اگر حماقت یورش به نوار غزه را انتخاب کنید، باید بدانید که در برابر شما مقاومت کرده و از خود دفاع خواهیم کرد و یک میلیون و پانصد هزار فلسطینی با شجاعت در برابرتان خواهند ایستاد.

او همچنین خطاب به سرکردگان رژیم اسرائیل گفت: شما بزدل بوده، هستید و خواهید بود و خوی شما دزدی و خون آشامی است و اخلاق شما کینه ورزی، نیرنگ و انتقام جویی می باشد.

مشعل خطاب به سرکردگان صهیونیست گفت: هرچند که هم اکنون از نظر تجهیزات و سلاح از ما قویتر هستند و آن را انکار نمی کنیم و الان از حمایت آمریکا و ضعف و گسست جهان عرب استفاده می کنید اما باید بدانید که این وضعیت، توان شما و ضعف جهان عرب و اسلام ادامه نخواهد یافت.

وی خطاب به این سرکردگان افزود: این واقعیت را درک کنید پیش از آنکه فرصت برایتان از دست برود، تجاوزگری و اشغالگری نامشروع خود را پایان دهید و بدانید که ما، شما را در نهایت شکست خواهیم داد.

رییس دفتر سیاسی حماس گفت: جنگ بر ما تحمیل شده است اما ما (همانند شما) ترسو و بزدل نیستیم و فرار نخواهیم کرد و شما شکست خواهید خورد.

او همچنین درباره اختلافات داخلی فلسطین گفت: امید داشتیم که بر سرمیز گفتگوهای بدون قید و شرط نشسته و اختلاف را حل کنیم و سپس به مقابله با رژیم صهیونیستی بپردازیم اما برخی مسئولان فلسطینی وعربی در رسانه ها از چند ماه پیش همان سخن های گذشته را مطرح می کنند.

مشعل به انتقاد برخی از مسئولان فتح و تشکیلات خودگردان فلسطین و اعراب از حماس و شلیک موشک ها پرداخت و گفت: برخی موشک های مقاومت را بیهوده می دانند و می گویند که علت محاصره این موشک ها است و اگر آنها نبود، محاصره ای نیز درکار نبود و شلیک این موشک ها بهانه رژیم صهیونیستی برای تجاوزگری است و برخی نیز می گویند که این موشک ها کارایی زیادی ندارد اما این رژیم در مقابل شمار زیادی از فلسطینی را قربانی می کند، اگر داستان، داستان موشک ها است ما بارها گفته ایم که چرا به آتش بس پایبند نیستید؟ فرصتی به آتش بس بدهید و ما را متهم می کنند که علت تشدید حملات نرفتن ما به سمت آرامش با رژیم صهیونیستی و اصرار ما بر شلیک موشک ها است.

او افزود: به آنها می گوییم، ما با همه مسئولان عرب و اروپایی که ملاقات کرده ایم، گفته ایم هرکسی که می تواند این تعهد را برای ما بیاورد که رژیم صهیونیستی به آتش بس پایبند خواهد بود، ما با جدیت با آن تعامل خواهیم کرد.

رییس دفتر سیاسی حماس گفت: اگر این توان و قدرت را دارید، بیاورید و بگویید و رژیم صهیونیستی را وادار کنید که تجاوز به غزه و کرانه باختری را متوقف کند و بعد به مردم فلسطین بگویید که حملات موشکی را متوقف کنند.

مشعل همچنین به اقدامات دولت انتصابی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری رود اردن با همراهی آمریکا در خلع سلاح مبارزان فلسطینی اشاره کرد.

وی با طرح این پرسش آیا می خواهید ما در برابر تجاوزگری مداوم رژیم صهیونیستی تسلیم شویم؟ گفت: اگر نمی توانید از ما حمایت کنید چرا ملت فلسطین را به خاطر دفاع از خویش سرزنش می کنید؟

رییس دفتر سیاسی حماس گفت: گزینه ای به جای مقاومت وجود ندارد، می گویند روند سازش وجود دارد اما سوال این است که شما از مادرید گرفته تا الان درحال سازش هستید، چه چیزی روی داد؟ بعد از آناپولیس چه شد؟ مسولان عرب اذعان می کنند که هیچ چیزی روی نداد، چندسال است که طرح صلح اعراب مطرح شده است چه شد؟ سازش را تاکنون تجربه می کنید چه تحولی روی داده است؟ 

او با تاکید براینکه تنها گزینه مقاومت در برابر اشغالگران است، خطاب به اعراب و سران عرب گفت: به ملت فلسطین فرصت دهید تا از خود دفاع کند و از آنها حمایت کنید.

مشعل گفت: من ابومازن را متهم می کنم که دانسته یا ندانسته سرپوشی برای هولوکاست رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین ایجاد می کند و سرپوشی به تجاوزگری و کشتار در نوار غزه می دهد.

وی همچنین به علل بروز شکاف داخلی در فلسطین اشاره کرد و گفت که کودتا علیه گزینه دموکراتیک ملت فلسطین درانتخاب حماس در انتخابات و مداخلات خارجی و متاسفانه منطقه ای و عربی عوامل ایجاد کننده این شکاف بود.

رییس دفترسیاسی حماس در عین حال بر آمادگی این جنبش برای گفتگو به منظور حل اختلافات و حتی بررسی شروط ابومازن بر سر میز گفتگو ها تاکید کرد و گفت: حماس آماده گفتگو با برادران فتح است و آماده بحث و بررسی همه مسائل حتی شروط آنها است اما پیش شرط را نمی پذیرد.

او با انتقاد از برخی مسئولان عرب که با وجود کشتار و جنایات رژیم صهیونیستی درباره مرگ روند سازش ابراز نگرانی می کنند، گفت: آنها از روند سازش ابراز نگرانی می کنند، نگرانی شما باید از مرگ کودک شیرخواره فلسطیی ونه مذاکرات بیهوده و روند مرده سازش باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها