با حضور وزیر راه و ترابری

کریدور اتصالی شرق کشور به بهره برداری رسید

محور نهبندان به شهداد که نقش مهمی در حمل و نقل ترانزیتی به افغانستان و کشورهای آسیای میانه دارد با حضور وزیر راه و ترابری و استانداران کرمان و خراسان جنوبی به بهره برداری رسید. مدیرکل راه و ترابری خراسان جنوبی در آیین افتتاح این پروژه گفت : با افتتاح این پروژه طول محور فعلی نسبت به محور قبلی حداقل 320کیلومتر از داخل کشور ایران و حدود 200کیلومتر در خاک کشور افغانستان و در مجموع 520کیلومتر طول محور ترانزیتی به افغانستان و کشورهای آسیای میانه کوتاه تر می شود. ابراهیم نصری اظهار کرد: جاده نهبندان شهداد در شمال غربی بخش شهداد و در دل کویر قرار دارد و به دلیل موقعیت جغرافیایی ، اجتماعی و استراتژیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
کد خبر: ۱۶۲۱۴۵

 وی افزود: طول جاده حدود 300کیلومتر است و 176کیلومتر از این محور توسط اداره راه و ترابری خراسان جنوبی و مابقی نیز توسط راه و ترابری استان کرمان تکمیل شده است .

نصری اضافه کرد: با اجرای پروژه راه نهبندان شهداد مساحت بین شهرهای نهبندان کرمان 416کیلومتر، نهبندان بندرعباس 141کیلومتر، زابل کرمان 175کیلومتر، نهبندان یزد 126کیلومتر و نهبندان اصفهان 106کیلومتر کاهش یافت .استاندار خراسان جنوبی نیز گفت : این پروژه در راستای اهداف نظام و خدمت رسانی به مردم اجرا شده که با بهره برداری از آن امکان دسترسی آسان به بازار افغانستان فراهم شده است .

سید صولت مرتضوی برقراری امنیت ملی و داخلی ، صنعت توریسم و گردشگری را از دیگر نتایج بهره برداری از پروژه راه نهبندان به شهداد برشمرد.برای بهره برداری این پروژه عظیم 150میلیارد ریال هزینه شده است .

وزیر راه و ترابری نیز در این آیین ، پروژه نهبندان به شهداد را یکی از آرزوهای آشنایان به جغرافیای ایران دانست و افزود: این پروژه یکی از پروژه های کلیدی کشور و تاثیرگذار در تاریخ آینده کشور است که با توجه خاص مسوولان ، اجرایی شده است .

محمد رحمتی خاطرنشان کرد: مردم ایران می توانند با افتتاح این پروژه از نقطه ای که دسترسی به آن غیرممکن بود، استفاده کنند و توجه به مساله شرق باعث آبادانی ایران می شود.

وی به افزایش 2برابری بودجه این وزارتخانه در سال 87اشاره کرد و گفت : اعتبار حدود 2هزار میلیارد ریالی نیز برای راه های روستایی کشور در سال آینده پیش بینی شده است .

وی اقدامات و عملکرد دولت نهم را در بخش راه روستایی مثبت و قابل قبول دانست و تصریح کرد: طی 2سال گذشته 25هزار کیلومتر راه روستایی در کشور آسفالت شد و تا پایان برنامه چهارم توسعه نیز تمام روستاهای بالای 70خانوار از راه روستایی آسفالته برخوردار می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها