دولت از فعالیت تشکل های غیردولتی درمان اعتیاد حمایت نمی کند

جانشین مدیرعامل یک تشکل غیردولتی اعلام کرد: دولت سالانه 2میلیارد و 640میلیون تومان از طریق NGOها در درمان اعتیاد صرفه جویی می کند و در عین حال ، حتی بخش اندکی از این مبلغ را به حمایت اجتماعی از آنها اختصاص نمی دهد. به گفته عباس دیلمی زاده ، جانشین مدیرعامل جمعیت «تولد دوباره » براساس نتایج RSAامسال ، NGOها 30درصد درمان اعتیاد کشور را به عهده دارند و این در حالی است که کمترین حمایت از این بخش صورت می گیرد.
کد خبر: ۱۶۱۹۳۳

وی با تاکید بر این که سازمان های مردم نهاد به دهک پایین جامعه معتادان و در حقیقت به فقیرترین و بی بضاعت ترین آنها خدمات ارائه می کنند، در گفتگو با ایسنا اعلام کرد: هم اکنون متوسط هزینه ماهانه دریافتی در سازمان های غیردولتی از جمله تولد دوباره ، برای درمان اعتیاد 35هزار تومان است و این در حالی است که متوسط این هزینه در بخش خصوصی یا برنامه های سم زدایی دیگر به 50تا 100هزار تومان می رسد.

جانشین مدیرعامل جمعیت تولد دوباره همچنین با بیان این که هم اکنون 1100نفر از معتادان بهبود یافته در انجمن ها و جمعیت های مردمی فعال در درمان اعتیاد در ازای دریافت هیچ دستمزدی از سوی دولت خدمات درمانی ارائه می کنند، معتاد بهبود یافته را ابزار استراتژیک درمان و مقابله با اعتیاد برشمرد.

وی با تاکید بر این که کیفیت خدمات درمانی که در نهادهای غیردولتی ارائه می شود، نه تنها کمتر بلکه در مواردی حتی بیشتر از بخش های دیگر دولتی و خصوصی است ، توضیح داد: معتادان بهبود یافته در ازای ارائه خدمات ، هیچ دستمزدی از دولت دریافت نمی کنند که این امر باعث کاهش هزینه های درمانی معتادان می شود و این در حالی است که دولت برنامه حمایتی مشخصی از معتادان بهبود یافته ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها