با پخش سریالی داستانی در ایام نوروز

«شاهزاده سرزمین آلان» در فهرست نوروزی ها قرار گرفت

با بی نتیجه ماندن مذاکرات شبکه یک سیما و بنیاد سینمایی فارابی ، دیگر نباید منتظر نمایش فیلم سینمایی «شاهزاده سرزمین آلان» در سینماها باشیم . به همین دلیل شبکه یک سیما ترجیح داده تا به جای این که ابتدا برای نمایش نسخه سینمایی این فیلم تلاش کند؛ کار را یکسره کند و در نوروز امسال این سریال را در قالب برنامه های کودک و نوجوان نمایش دهد.
کد خبر: ۱۶۱۸۰۵

 اردیبهشت امسال نسخه ویدئویی سریال شاهزاده سرزمین آلان به جشنواره فیلم کودک و نوجوان همدان ارسال شد و فیلم در بخش مسابقه فیلم های ویدئویی نمایش داده شد، اما به دلیل این که توافقی میان تهیه کنندگان فیلم و فارابی برای نمایش سینمایی آن حاصل نشد، فیلم بیش از یک جلسه نمایش نداشت و دست اندرکاران فیلم نیز از حضور در این رقابت انصراف دادند. این مساله هم سبب شد تا مسوولان شبکه برای نمایش این سریال که از سال 85آماده بود، نوروز را انتخاب کنند.

حسین مختاری ، کارگردان این سریال در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این مطلب می گوید: شخصا تمایل داشتم این سریال در فصل پاییز نمایش داده شود، ولی این شرایط مهیا نشد و به همین دلیل نمایش آن در نوروز 87بهترین زمان است ، زیرا مشخص نیست در پاییز سال آینده امکان نمایش باشد یا نه ؟ اگر سریال در آن مقطع هم نمایش داده نشود، کار به لحاظ داستانی کهنه خواهد شد.مهمترین ویژگی این سریال حضور چند شخصیت نوجوان در نقش های محوری آن است .

این سریال فضایی تاریخی و فانتزی هم دارد و قصه آن بخشی از تاریخ ایران باستان را برای مخاطبان خود بازسازی می کند. قصه درباره شاهزاده سرزمینی به نام «آلان » است که از شرایط حاکم بر قصر خود ناراضی است . این شاهزاده کمی هم بداخلاق جلوه می کند که تاوان کج خلقی های او را افرادی موسوم به « کتک خور» می دهند. روزی از روزها کتک خوری را به قصر می آورند که تاثیر عجیبی بر شاهزاده می گذارد. این تاثیر باعث می شود تا شاهزاده تصمیم بگیرد همراه او از قصر فرار کند. شاهزاده از قصر فرار می کند و این آغاز ماجراهایی است که باعث تحول شاهزاده می شود. در این سریال بازیگران نوجوان مختلفی حضور دارند.

سجاد باقری در نقش شاهزاده ، اکرم محمدی در نقش مادر شاهزاده و ملکه سرزمین آلان ، محمد فیلی و مرتضی ضرابی در نقش راهزنان ، حمیدرضا تاج دولتی در نقش سرداری ایرانی به نام اردشیر، عباس امیری در نقش استاد شاهزاده ، مریم بوبانی و اسماعیل زنگل گیاه در نقش یک زن و شوهر، محمدعلی بداغی در نقش کتک خور و اسماعیل جنتی در نقش شخصی به نام لوری در کنار کاظم هژیر آزاد، رحیم نوروزی ، میلاد پناهی ، مینا قره بداغی ، شقایق ناظری و... دیگر بازیگران این سریال 13قسمتی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها