تغذیه با شیر مادر روحیه فرزندان را ملایم تر می کند

دانشمندان سوئدی اعلام کرده اند ، کودکانی که با شیر مادر تغذیه شده اند در آینده بهتر با استرس و خشم کنار می آیند.
کد خبر: ۱۶۱۶۸۰

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل ازگاردین ، کودکانی که در دوران نوزادی و کودکی از شیر مادر استفاده کرده اند درمقایسه با کودکانی که با شیر خشک تغذیه شده اند در بزرگسالی کمتر دچار حالات شدید اضطرابی و عصبانیت می شوند.

تحقیقات قبلی نیز حاکی از آن بود که شیر مادر موجب جلوگیری از بسیاری مشکلات و بیماریها از جمله بیماریهای قلبی در کودک می شود و از آنجایی که عموما بیماریهای قلبی با استرس ارتباط دارند این تحقیق نیز مهر تاییدی بر این ادعاست.

بررسی های دانشمندان سوئدی نشان می دهد افرادی که از شیر مادر تغذیه نکرده اند در سالهای آینده زندگی در حدود 4 برابر بیشتر دچار استرس های شدید می شوند.

این بررسی ها روی بیش از 9000 کودک در سن 5 تا 10 سال انجام شده و با توجه به ارزیابی آنها در منزل و مدرسه توسط کارشناسان ارائه شده است.

البته این بررسی ها در شرایط طبیعی زندگی بوده و نه در شرایط اکتسابی محیط زندگی . برای مثال در شرایطی که والدین یک کودک 5 تا 10 ساله طلاق گرفته اند و یا یکی از آنها فوت کرده است نمی توان انتظار داشت که کودک علائم استرس را از خود نشان ندهد.

اما جالب این جاست که بدانید حتی در چنین شرایطی نیز کودکانی که از شیر مادر تغذیه کرده اند 2 برابر شرایط عادی دچار اضطراب شدید می شوند در صورتی که کودکانی که از شیر خشک استفاده کرده اند در حدود 9 برابر دچار حملات شدید اضطراب و هیجان قرار می گیرند.

به همین دلیل به مادران توصیه می شد که به جز در موارد خاص و با مشورت پزشک از شیر دادن به کودک خود خودداری نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها