وزیر امورخارجه عراق با تاکید بر این موضوع که سفر رئیس جمهوری ایران در موعدد مقرر انجام می شود، گفت : احمدی نژاد تنها یک روز در بغداد می ماند و به مناطق دیگر هم نمی رود.
کد خبر: ۱۶۰۵۹۲

به گزارش مهر، هوشیار زیباری در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط درپاسخ به پرسشی درباره سفر محمود احمدی نژاد به عراق گفت : رئیس جمهوری ایران در موعد مقرر، یعنی دوم ماه مارس (12 اسفند) به عراق سفر می کند.

وزیرامورخارجه عراق افزود : مدت سفر احمدی نژاد به بغداد یک روز است و از دیگر مناطق درعراق دیدن نخواهد کرد.

زیباری در ادامه خاطرنشان کرد: احمدی نژاد میهمان دولت عراق است و دولت عراق مسئول تامین امنیت وی خواهد بود و هیچ گروه دیگری در حمایت و تامین امنیت احمدی نژاد دخالت نمی کند.

این درحالی است که سخنگوی نیروهای چند ملیتی درعراق در گفتگو با این روزنامه چاپ لندن با اشاره به سفر احمدی نژاد به عراق تاکید کرد: دولت عراق مسئولیت آماده کردن شرایط امنیتی را برای انجام این سفر برعهده خواهد گرفت.

وی افزود: سفارت ایران در بغداد با دولت عراق دراین باره هماهنگی می کند، اما دولت عراق مسئول اتخاذ تدابیر امنیتی است.

سخنگوی نیروهای چند ملیتی درعراق در ادامه افزود : بهتر است با توجه به شرایط عراق، نیروهای امنیتی نیز دراین باره نقش ایفا کنند، اما به صورت محدود.

وی درباره چگونگی انتقال «احمدی نژاد» به محل اقامتش در منطقه الخضراء بغداد گفت : غالبا با هواپیماهای متعلق به نیروهای چند ملیتی انجام می شود، اما نیروی هوایی عراق نیز بالگردهایی دارد. درهر حال ما اطلاعاتی درباره این مسئله نداریم و تا زمان کسب اطلاع دراین باره نمی توان درباره حمایت از مسئولان سخنی گفت.

وزیر امورخارجه عراق در ادامه گفتگوی خود در پاسخ به این پرسش که آیا احمدی نژاد در خلال این سفر با مسئولان آمریکایی در بغداد دیدار خواهد داشت؟ گفت : احمدی نژاد هرگز با مسئولان آمریکایی دیدار نخواهد کرد و فقط با مسئولان عراقی دیدار می کند.

زیباری درباره مذاکراتی که درحال حاضر هیئت عراقی در تهران درحال حاضر انجام می دهد، تصریح کرد: این مذاکرات و نشستهای مربوط به آن همچنان درحال انجام است و ادامه دارد.

وی با اشاره به این مطلب که هیئت عراقی مستقر در عراق درباره موضوعات مربوط به مرزهای خشکی و آبی و مرزهای عراق در آبهای منطقه ای مذاکره می کند و این مذاکرات فنی است، افزود: جزئیات و نتایج این دیدارها در پایان مذاکرات اعلام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها