عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از همکاری مجمع با نخبگان و دانشگاهیان در زمینه های همکاریهای منطقه ای در آسیای جنوب غربی، مسایل کلان فرهنگی، علم و فناوری و سیاست داخلی و خارجی خبر داد.
کد خبر: ۱۵۹۳۶۰

دکتر علی آقا محمدی در گفتگو با مهر گفت : یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری در حکم دوره جدید اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرده اند، ارتباط وسیع مجمع با نخبگان است. از این رو مجمع تشخیص مصلحت نظام همکاری جدی خود با دانشگاهیان و نخبگان را با همایش بنای آینده مطمئن بر آسیای جنوب غربی که روز گذشته برگزار شد آغاز کرده است.

او افزود: در این برنامه که از این پس با جدیت بیشتری نسبت به گذشته دنبال می شود، سیاستهای کلی توسعه منطقه ای با صاحب نظران توسعه سیاستهای کلی توسعه منطقه ای مورد بحث قرار می گیرد و از این دیدگاههای علمی مجموعه ای فراهم می شود که منجر به سیاستهای کلی برنامه پنجم توسعه خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ارتباط با نخبگان بیشتر در قالب مسایل کاری است تا ارائه دیدگاهها گفت: کار ارتباطی مجمع با نخبگان حالت شکلی ندارد و محتوایی است در همین راستا همایش بنای آینده مطمئن بر آسیای جنوب غربی در مدت زمان کوتاهی سامان داده شد و دیدگاههای صاحب نظران دانشگاهی بدون هیچگونه مداخله ای پس از انتشار مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

او گفت: خطوط کلی حرکت کشور و انواع گسترش روابط با منطقه برای رسیدن به اهداف با اتکاء بر 75 مقاله ای که از سوی اساتید دانشگاههایی همچون دانشگاه تهران، صنعتی شریف، شهید بهشتی، علم و صنعت، شیراز، دانشگاه آزاد و ... به همایش ارائه شده است، مشخص می شوند.

آقا محمدی درباره نحوه بکارگیری دانشگاهیان و نخبگان در امر سیاستگذاری و برنامه های مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: استفاده از نظرات دانشگاهیان یا به صورت مقالات منتشر شده در همایشها و یا با بررسی نظرات ارائه شده توسط اعضای هیئت علمی دانشگاهها و نخبگان که تمایل به همکاری دارند، صورت می گیرد.

وی با اشاره به زمینه های همکاری اساتید با مجمع افزود: مجمع از نظرات نخبگان و اساتید در زمینه همکاریهای منطقه ای در آسیای جنوب غربی، مسایل کلان فرهنگی، علم و فناوری و سیاست داخلی و خارجی استفاده می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها