اراک - خبرنگار جام‌جم: همزمان با گرامیداشت دهه فجر طی مراسمی با حضور وزیر صنایع و معادن راه‌اندازی آزمایشی توسعه مجتمع پتروشیمی اراک آغاز شد. وزیر صنایع و معادن در مراسم راه‌اندازی طرح توسعه پتروشیمی اراک گفت: امروز ایران با پشت کردن به کسانی که خود را آقای دنیا می‌دانند و با اتکا به دانشمندان و متخصصان داخلی به دروازه‌های توسعه دست یافته است.
کد خبر: ۱۵۹۲۹۴

علی‌اکبر محرابیان افزود: امروز مردم، شیرینی جمهوری اسلامی را در حوزه اقتدار چشیده و به اقتدار و همت ایرانیان افتخار می‌کند.
وی تصریح کرد: صنعت به عنوان یکی از بخش‌های مهم و تاثیرگذار در ارزش افزوده تولیدات از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی همچنین با بیان این که بنگاه‌های اقتصادی کوچک و زودبازده در ایجاد ارزش افزوده و اقتصاد کشور نقش قابل توجهی ایفا می‌کنند، اظهار کرد: هم‌اکنون در 170 کشور دنیا این طرح به روش‌های مختلف در حال اجراست که با موفقیت‌های قابل توجهی نیز مواجه بوده است و این در حالی است که بعضی از افراد اجرای این طرح را به ضرر اقتصاد کشور می‌دانند.

رئیس مجتمع پتروشیمی اراک گفت: به منظور اجرای طرح توسعه پتروشیمی 454 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و 154 میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی شده است.

مغازه‌ای افزود: با اجرای این طرح میزان ظرفیت الفین از 247 هزار تن به 360 هزار تن، بنزن پیرولیزر از 97 هزار و 500 تن به 167 هزار و 500 تن، تولید پلی‌پروپیلن از 50 هزار تن به 75 هزار تن، پلی‌اتیلن سنگین از 60 هزار تن به 85 هزار تن و میزان تولید پی‌اتیلن سبک به 6 هزار تن افزایش خواهد یافت.

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دولت‌  در اصفهان

همجنین 2 نمایشگاه «دستاوردهای دولت نهم» و «دستاوردهای کارآفرینان برتر شاهد و ایثارگر استان اصفهان» با حضور وزیر صنایع و معادن در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم از اصفهان، علی‌اکبر محرابیان، وزیر صنایع و معادن در آیین افتتاح این دو نمایشگاه، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دولت را عاملی موثر در خنثی کردن سم‌پاشی‌های کسانی که تخم‌ یاس و ناامیدی را می‌پاشند، دانست و گفت: تشکیل این نمایشگاه‌ها، طلیعه اجرای توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در انعکاس هر چه بیشتر فعالیت‌های دولت است.

او با قدردانی از مجموعه دستگاه‌های دولتی استان اصفهان و سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران برای برگزاری این نمایشگاه‌ها تصریح کرد: فاصله بین خدمات دولت‌های پس از پیروزی انقلاب در مدت 29 سال با قبل از انقلاب آنقدر زیاد است که نمی‌توان مقایسه و میزانی از آن ارائه داد.

استاندار اصفهان نیز در این آیین حفظ نظام و روحیه امیدواری در مردم و نیز خنثی شدن توطئه‌های دشمنان انقلاب را از دستاوردهای برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی دانست و از رسانه‌های جمعی خواست تا در انعکاس بهتر فعالیت‌های دولت نهم همت گمارند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان نیز در این مراسم با بیان این که نمایشگاه دستاوردهای دولت نهم در 107 غرفه برگزار شده است، اظهار کرد: این غرفه‌ها در 5500 مترمربع فضا توسط 24 اداره کل، 17 سازمان، 20 فرمانداری، 12 شرکت دولتی و نیمه دولتی، 14 مجموعه دانشگاهی، 5 مجموعه بانکی و موسسات اعتباری و 13 مجموعه متفرقه برگزار شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها