بعد از نزدیک به یک دهه تلاش ناموفق دولت‌ها، شرکتATِT امریکا در نظر دارد طرح فناوری نظارت و کنترل حق نشر (کپی رایت) را در اینترنت اجرا کند.
کد خبر: ۱۵۸۲۰۴

  به ‌گزارش پایگاه اینترنتی کامپیوتر ورلد، جمس سیکانی، مدیر شرکتATِِT  در حاشیه نمایشگاه مشترکین الکترونیکی در ایالت لاس‌وگاس گفت: این فناوری، نقش پلیس و بخش‌های امنیتی را در مبارزه با نشر و کپی غیرمجاز در بستر اینترنت برعهده دارد.

یک عضو هیات مدیره این شرکت اعلام کرد، در پی چندین ماه آزمایش این فناوری در بستر ارتباطات و مخابرات، این شرکت در حال آزمایش میزان کارآیی فناوری فیلتر و کنترل کپی‌رایت و نشرهای غیرقانونی اینترنت است.

وی افزود: ضمن مشورت با چند شرکت معتبر از جمله شرکت ان.بی.‌سی روش‌ها و فناوری مختلف را ارزیابی کردیم که‌ طرح و هدف ما ایجاد پلیس امنیت اطلاعات برای حفظ قانونی منافع تولیدکنندگان و ناشران است.

میشل بلموریس، سخنگویATِT  نیز گفت: در گام نخست، تجربیات آن لاین مشتریان را جمع‌آوری می‌کنیم که بیشتر آنها از محتوا و اطلاعات قانونی و مجاز بهره می‌برند.

این فناوری در خدمت مبارزه با فعالیت‌های غیرقانونی بوده و حریم خصوصی مشترکین محفوظ است.

وی افزود: این طرح می‌تواند برای شرکت ما بسیار خطرناک باشد، زیرا نظارت بر قانون کپی‌رایت مستلزم کنترل، فیلتر و تشخیص محتوای بسته‌های استاندارد اترنت (پکت‌ها) شبکه است.

از سوی دیگر، اجرایی شدن این طرح، مشترکین پهنای باند زیاد مانند شرکت‌های سرویس‌دهنده تلویزیون و تلفن اینترنتی (Voip-iptv)  را به طرف رقیبان ما سوق داده و باعث کند شدن سرعت شبکه مشترکین پرسرعت شود و شرکت را با مشکلات مواجه می‌کند.

پرفسور تیم ویو، استاد حقوق و کارشناس در امور اینترنت دانشگاه کلمبیا گفت: نمی‌توانم درک کنم که چرا کنترل ترافیک اینترنت برای این شرکت جالب است. شرکتATِِT در مدت 6 سال و با هزینه چندین میلیون دلار برای لابی این طرح و فناوری آن نتوانسته ‌بود فیلتر لازم را برای نظارت بر کپی‌رایت انجام دهد و اکنون تصمیم به اجرایی شدن این طرح را دارد.پایگاه اینترنتی کامپیوتر ورلد اعلام کرد که این شرکت همواره فناوری خود را به طور رسمی ارائه نکرده است و احتمالا آن را به صورت آزمایشی استفاده می‌کند و این فناوری جدید را در چند شرکت بزرگ و معتبر آزمایش و تاییدهای لازم را اخذ کرده است.

علیرضا صالحی‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها