سخنگوی قوه‌ قضاییه از صدور حکم اعدام برای 4 تن از کارمندان گمرک فرودگاه مهرآباد خبر داد.
کد خبر: ۱۵۷۴۰۴
به گزارش ایسنا ، علیرضا جمشیدی در نشست خبری این هفته‌ خود در جمع خبرنگاران گفت: سه تن از کارمندان گمرک و یک نفر حق‌العمل‌کار به اتهام فساد اداری و جرایم اقتصادی از جمله رشا، ارتشا و اخلال در نظام اقتصادی و جرایم دیگر هر چهار نفر به اعدام محکوم شدند که حکم حق‌العمل‌کار اجرا شده است.

سخنگوی قوه قضاییه هم‌چنین گفت: سه نفر دیگر هم‌اکنون در زندان هستند و تقاضای یک درجه تخفیف (حبس ابد) داشتند که در حال بررسی است.

شهرام جزایری

وی در مورد آخرین وضعیت پرونده‌ شهرام جزایری ، گفت: پرونده‌ی وی دارای دو بخش فرار و یک پرونده در مجتمع اقتصادی است که در قسمت فرار و در بخشی که احتمال سهل‌انگاری و مسامحه‌ی قضات و ماموران زندان وجود داشت، پرونده‌ای در دادسرای انتظامی قضات مطرح و در حال بررسی است.

وی گفت: بر اساس قانون نمی‌توان به جرم قاضی رسیدگی کرد مگر این‌که تعلیق شود و باید صبر کرد که پرونده در دادسرا به نتیجه برسد.

جمشیدی با بیان این‌که پرونده هم‌اکنون در حال سپری کردن مراحل نهایی در دادسراست، تصریح کرد که هیچ قرار یا حکمی در پرونده‌ی فرار جزایری صادر نشده است.

فوت دانشجو در زندان

جمشیدی در مورد دانشجویی که در یکی از زندان‌های سنندج فوت کرده ، اظهار داشت: بر اساس گزارشی که از اداره‌ی اطلاعات سنندج و دادگستری آن‌جا ارائه شده وقتی به سلول این فرد مراجعه می‌کنند مشخص می‌شود که وی خود را حلقه‌آویز کرده که بلافاصله جسد متوفی به پزشکی قانونی منتقل می‌شود.

وی با بیان این‌که علت نهایی مرگ در مورد وی در دست بررسی است، اظهار داشت: در مراجعه با خانواده وی نیز اعلام شد که اگر آن‌ها شکایتی دارند شکایت خود را تسلیم کنند طبیعی است که باید برای مشخص شدن نتیجه صبر کرد و خانواده‌ی وی نیز اگر شکایتی دارند می‌توانند مراجعه کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد این‌که پدر این فرد درخواست نبش قبر کرده آیا این امر امکان دارد؟ گفت: طبیعی است که این بستگی به نظر قاضی دارد. من نمی‌دانم که تقاضایی در این رابطه شده یا نه؟

سخنگوی قوه‌ قضاییه در رابطه با اخبار تجمعاتی که در دو روز گذشته در برخی سایت‌ها منتشر شده و احتمال دستگیری برخی از دانشجویان، گفت: تجمعاتی که اخیرا در دانشگاه‌ها بوده صورت صنفی داشته و هنوز گزارشی مبنی بر دستگیری نداشتیم.

وی افزود: 8 نفر از دانشجویانی که قبلا بازداشت شده بودند طی روزهای اخیر قرارشان تبدیل می‌شود که با تودیع وثیقه آزاد می‌شوند.

جمشیدی در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با پرونده‌ مفسد اقتصادی مربوطه به مدیر یکی از بانک‌ها و این‌که آیا برای وی قرار وثیقه صادر شده یا خیر، گفت: از دوستانم در دادسرا و نیروی انتظامی به دلیل این‌که این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و اطلاع‌رسانی در این مرحله صحیح نیست، گله دارم.

وی خاطرنشان کرد: این پرونده‌ در مورد رشاء و ارتشاء مطرح بوده و این‌که وی آزاد شده یا نه این امر بستگی به تصمیم قاضی دارد. با نظر قاضی می‌تواند آزاد شود یا این‌که قرار بازداشت صادر شود اما اکنون اطلاعی از این‌که آزاد شده یا نه ندارم. لازم به ذکر است که وقتی فردی متهم می‌شود وظیفه‌ی ما این است که با قدرت و به صورت محکم به این پرونده رسیدگی کنیم و یقین دارم که مجتمع ویژه‌ی امور اقتصادی این کار را انجام و می‌دهد.

خبرنگاری از جمشیدی در رابطه با دستگیری و محکومیت تعدادی از بهاییان در شیراز سوال کرد که وی پاسخ داد: این افراد حدود 54 نفر بودند که تبلیغاتی علیه نظام داشتند. متهمان ردیف اول تا سوم به چهار سال حبس محکوم و در حال سپری کردن محکومیت هستند. متهمان ردیف چهار به بعد نیز به یک سال حبس محکوم شدند و حبس آنان به صورت تعلیقی است.

سخنگوی قوه‌ قضاییه در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه تعداد دانشجو در زندان هستند ، گفت: در مجموع 19دانشجو در زندان هستند که به زودی 8 نفر از این دانشجویان با صدور قرار و تودیع آن آزاد می‌شوند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها