مدیر پارکها و مراکز رشد واحدهای فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از راه اندازی پارک علم و فناوری کودک در این شهرک خبر داد.
کد خبر: ۱۵۶۸۴۲

حمید مهدوی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این خبر افزود : همزمان با برگزاری سال جهانی فیزیک ایده ایجاد پارک علمی کودک شکل گرفت که به صورت پایلوت به بهره برداری رسید.
مهدوی مخاطب اصلی این پارک را دانش آموزان در سنین مختلف دانست و افزود: دانش آموزان با مراجعه به این پارک می توانند در زمینه های مربوط، تجربه و آزمایش کنند.
وی فعالیتهای این پارک را مبتنی بر فیزیک دانست و خاطر نشان کرد: در این پارک، کودک با استفاده از تجهیزات موجود در زمینه هایی چون انرژی، نور، صوت، آینه ها، انتفال نور و صوت، تولید انرژی و لیزر آزمایش می کند و در صورت بروز مشکل و یا سوال می توانند از طریق مربیان حاضر در پارک مشکل خود را برطرف کنند.
مدیر پارکها و مراکز رشد واحدهای فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به تفاوت پارک علمی کودک و موزه های علمی اشاره کرد و ادامه داد: در موزه های علمی بازدید کنندگان شنونده هستند و فرد راهنما توضیحاتی در زمینه خاصی ارائه می دهد ولی در این قبیل پارکها تجهیزات به گونه فراهم شده است که کودک با تجهیزات موجود آزمایش می کند و تغییرات را شخصا مشاهده می کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها