زن و شوهری که در کرمانشاه با همدستی خانواده برخی از زندانیان این شهر با جعل اسناد و مدارک رسمی اقدام به آزادسازی متهمان می کردند توسط کارآگاهان پلیس کرمانشاه دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
کد خبر: ۱۵۶۵۸۹

سرهنگ اسفندیار امیدی رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه در این باره به جام جم گفت : این پرونده پیچیده با شکایت زنی از اهالی کرمانشاه تشکیل شد. وی مدعی بود سال 82 با دریافت 200 هزار تومان سند منزل خود را در قبال 25 میلیون تومان برای آزادی یک زندانی به نام احمد الف ارائه داده است.
پس از مدتی خانواده زندانی نامه جعلی رفع بازداشتی را تحویل اداره ثبت اسناد و املاک کرمانشاه دادند و با مشخص شدن جعلی بودن اسناد آزادی زندانی ، حکم مصادره منزل وی صادر شد. کارآگاهان پلیس با انجام تحقیقات علمی دریافتند واسطه انجام این کار زنی به نام مریم بوده است ، لذا با شناسایی محل زندگی وی و بازرسی از آن تعداد بسیار زیادی اوراق و اسناد و شناسنامه های جعلی در رابطه با آزادی زندانیان به دست آوردند.
رئیس پلیس آگاهی کرمانشاه افزود: شوهر این زن نیز از متهمان سابقه دار در جعل اسناد و مدارک بوده است. وی اعتراف کرد تمامی مراحل این کار با همدستی خانواده زندانیان انجام می شده است. با محرز شدن هویت مجرمان کارآگاهان در اقدام بعدی و با تلاش خود توانستند منزل زندانی فراری را شناسایی کنند و مشخص شد مادر متهم و دامادش (که به اتهام سرقت مسلحانه در زندان است) نیز در این پرونده دخالت داشته اند.
پس از جمع آوری شواهد و قرائن فراوان مریم به همراه همسرش به سه فقره جعل سند دیگر نیز اعتراف کردند و با توجه به این که شوهر متهم دارای 8 فقره سابقه کیفری بوده است هر دو با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها