اعضای یک شبکه بزرگ که در سرقت و فروش جاعلانه لوازم خودرو فعالیت میکردند، با تلاش دو ماهه پلیس آگاهی تهران شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۵۶۵۷۴

به گزارش ایسنا، چندی پیش کارآگاهان دایره بیستم پلیس آگاهی تهران از فعالیت مجرمانه شخصی به نام «مجید» معروف به «مجید مرغی» و چند متهم دیگر به نامهای «مهدی» و «ابوالفضل» فعال در شبکه سرقت لوازم خودرو در سطح وسیع با خبر شدند.
بر این اساس ماموران با تشکیل چند اکیپ عملیاتی وارد عمل شده و در اولین شاخه از تحقیقات توانستند محل سکونت و منطقه فعالیت سارقان و مالخران آنها که در محدوده شرق و جنوب شرق تهران بود را شناسایی کنند.
تحقیقات کارآگاهان برای دستگیری متهمان ادامه داشت تا این که پس از دو ماه، سرانجام مغازه لوازم خودرو یکی از مالخران که جنب تعمیرگاهی در شرق تهران بود، شناسایی شد.
بدین ترتیب ماموران پلیس که در این مدت توانسته بودند، مدارک و شواهد کافی مبنی بر مجرم بودن متهمان اصلی با تهیه فیلم و عکس جمعآوری کنند، با هماهنگی مرجع قضایی و با انجام سه عملیات هماهنگ در مناطق خیابان «سرباز»، «میدان شکوفه» و منطقه «پشت شهرداری» مقارن سیزدهم آبان ماه موفق به دستگیری یکی از متهمان به سرقت به نام «ابوالفضل» شدند.
در ادامه اقدامات، اکیپ دوم کارآگاهان دایره بیستم پلیس آگاهی نیز توانست در همان روز «مجید مرغی» را داخل خودرواش شناسایی و دستگیر کند و در این میان ماموران پس از دستگیری این متهم به همراه او به سمت منزلش رفته و در بازرسیها، تعداد زیادی ضبط و پخش خودرو، ساب، آمپلیفایر مسروقه و چندین جلد شناسنامه جعلی و یک کارتن حاوی 24 عدد قوطی مشروباتالکلی به دست آوردند. این در حالی بود که سومین اکیپ نیز که برای دستگیری «عباس»، مالخر اموال مسروقه اقدام کرده بود، توانست او را در منطقه پشت شهرداری پس از شلیک دو تیر هوایی و تعقیب و گریز فراوان دستگیر کند.
ماموران در بازرسی از محل کار این متهم، 10 دستگاه ضبط و پخش و تعدادی پانل مسروقه به دست آوردند و در ادامه تحقیقات، زمانی که کارآگاهان پلیس «عباس» را برای بازرسی از منزلش همراهی میکردند، در راهپلهها با برادر متهم به نام «رضا» در حالی که کیف بزرگی در دست داشت، مواجه شدند.
در این حال ادامه بررسیها نشان داد که برادر این متهم، در پی اطلاع از دستگیری سایر همدستان «عباس»، برای خارج کردن اموال مسروقه وارد عمل شده بوده که با پلیس مواجه و دستگیر شد.
در جریان بازرسی از منزل «عباس» نیز تعداد زیادی اموال مسروقه از جمله ضبط و پخش و همچنین یک کیف بزرگ حاوی 5/17 کیلوگرم موادمخدر تریاک و همچنین چند برگ بارنامه خام کشف شد.
تحقیقات انجام شده و بازجویی از این متهم نشان داد که او پس از خرید ضبطهای صوت مسروقه، آنها را در کارتنهایی بستهبندی کرده و تحت عنوان جعلی آکبند طی بارنامههایی به شهرستانهای مختلف ارسال میکرده است.
همچنین در پی اعترافات «عباس»، یکی از خریداران عمده به نام «علیرضا» که در شهرستان ساری اقدام به خرید و فروش این اموال از تهران میکرد مقارن بیست و دوم آبان ماه شناسایی و دستگیر شد و در بازجوییهای پلیسی در پلیس آگاهی تهران به خرید 300 دستگاه ضبط و پخش مسروقه از «عباس» اعتراف کرد.
در ادامه تحقیقات، برادران «مجید مرغی» به نام «سعید» و «حمید» که پس از دستگیری «مجید» اقدام به جابهجایی گاوصندوق منزل کرده بودند، بیست و نهم آبان ماه دستگیر شدند.
بر اساس گزارش پلیس، این افراد قصد داشتند 600 دستگاه ضبط و پخش مسروقه را از منزل «مجید مرغی» خارج کنند، اما نقشهشان از سوی پلیس برملا شد.
در ادامه بررسیها، دو متهم دیگر به نامهای «منصور» و «مهدی» که پسرعمو بودند، نیز به عنوان همدست شبکه سرقت لوازم خودرو دستگیر و به دایره بیستم پلیس آگاهی منتقل شدند.
به گزارش ایسنا، محمد نظری، مسوول اطلاعرسانی پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر افزود: تاکنون بیش از یکهزار دستگاه ضبط و پخش از یازده متهم دستگیر شده به دست آمده است، تحقیقات برای بازجویی از متهمان ادامه دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها