شهرداری تهران با هدف تقویت فرهنگ ورزش در کشور و کاهش ترافیک در پایتخت، از امروز کار ارایه دوچرخه رایگان را به شهروندانی تهرانی آغاز کرد.
کد خبر: ۱۵۵۹۲۱

نخستین خط دوچرخه سواری رایگان در پایتخت یک کیلومتر طول دارد و در حد فاصل ایستگاه متروی صادقیه و پارکینگ خودروهای عمومی آن واقع شده است.

سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این باره گفت: برخی از مسافران مترو که از منزل تا ایستگاه صادقیه را با خودروی شخصی طی می کنند با ایجاد مسیر تازه می توانند فاصله پارکینگ تا ایستگاه مترو را دوچرخه سواری کرده و در زمان کوتاهی به قطار برسند.

به گفته وی، این مسیر کاملا ایمن سازی و مسیر تردد دوچرخه ها از سایر وسایل نقلیه جداسازی شده است و تمام دوچرخه ها به صورت رایگان و بدون دریافت مدرک خاصی در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

معاون شهردار خاطرنشان کرد : بنای رایگان بودن استفاده از دوچرخه برای شهروندان و عدم اخذ مدرک خاص بر اعتماد به مردم گذاشته شده است و این اطمینان وجود دارد که چنین اقداماتی می تواند زمینه ساز ایجاد اعتماد دوسویه باشد.

یکی از ویژگیهای دوچرخه سواری در مسیر یادشده آن است که دارای شیب ملایم و چشم اندازی زیبا است و به همین دلیل، در نخستین روز اجرای طرح ارایه دوچرخه رایگان افراد بسیاری اعم از پیر و جوان و زن و مرد با چهره ای خندان به رکابزنی پرداختند.

معاون شهردار تهران گفت که در حال حاضر 100 دستگاه دوچرخه در این خط وجود دارد اما در صورت افزایش تقاضای مردم تعداد دوچرخه ها افزایش خواهد یافت.

تشکری هاشمی وعده داد که در صورت استقبال مردم، شهرداری طرح دوچرخه رایگان را در مناطق مختلف شهر به اجرا در آورد.









عکس ها: مهر
جام جم انلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها