به گزارش جام جم آنلاین، نماینده معاونت برونمرزی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در مجمع رسانهای کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، پیشنهاد تأسیس «اتحادیه رادیو و تلویزیونی سازمان همکاری شانگهای» را با هدف توسعه همکاریهای رسانهای میان اعضای این سازمان مطرح کرد.
حسین شیخیان در این نشست که در شهر چولپونآتای قرقیزستان برگزار شد، طی سخنانی در پنل تخصصی «پلتفرمهای دیجیتال بهعنوان رسانههای جدید» اظهار کرد: کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای ظرفیتهای گستردهای برای ایجاد یک همکاری ساختاریافته در حوزه رسانه دارند و میتوانند با تشکیل یک اتحادیه رسانهای، زمینه تبادل محتوا، تولیدات مشترک، پخش متقابل برنامهها، آموزشهای حرفهای و اجرای ابتکارات رسانهای مشترک را فراهم کنند.
وی با اشاره به تجربه موفق شبکه «سحاب» بهعنوان شبکه دیجیتال ۲۷ زبانه معاونت برونمرزی صداوسیما، گفت: بهرهگیری از ظرفیت رسانههای نوین و فناوریهای دیجیتال میتواند تعامل میان رسانههای کشورهای عضو را بیش از پیش تقویت کند.
نماینده معاونت برونمرزی صداوسیما همچنین توسعه همکاری در حوزه پلتفرمهای VOD و AOD، تولید مشترک آثار مستند، فرهنگی و تلویزیونی، تبادل محتوای رسانهای و تدوین واژهنامه مشترک رسانهای میان کشورهای عضو را از مهمترین محورهای همکاری آینده عنوان کرد.
شیخیان در پایان تأکید کرد: سازمان همکاری شانگهای میتواند علاوه بر نقشآفرینی در حوزههای سیاسی و اقتصادی، به بستری مؤثر برای توسعه همکاریهای رسانهای، تعمیق تعاملات فرهنگی و شکلگیری روایت مستقل کشورهای عضو در عرصه بینالمللی تبدیل شود.