علی فتحالله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال تهران با آمدن فیروز کریمی به جبران ناکامی های استقلال می اندیشد و امیدوار است که بدشانسی های این تیم تمام شود.
کد خبر: ۱۵۵۰۷۹

گرچه کار فیروز کریمی در استقلال با شکست آغاز شده است اما روزهای خوبی در انتظار این تیم است.
روزهایی که قرار نیست دیگر پنالتی ها این تیم نادیده گرفته شود، گل های مردود حریفان صحیح اعلام شود و گل های صحیح استقلال را مردود بدانند.
فتح الله زاده امیدوار است که در نیم فصل دوم چنین شود. مدیرعامل باشگاه استقلال در گفتگو با خبرنگار مهر به سوالات مطرح شده پاسخ داد:


استقلال با حضور فیروز کریمی شاید بیشتر از همیشه نیازمند آرامش است و اینکه به کادر فنی این تیم فرصت داده شود تا توانایی های خود را بروز دهد. شما به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال با این مسئله موافقید؛
فتح الله زاده: کاملا با نظر شما موافقم . فیروز کریمی به تیم ما آمده است و باید به او فرصت لازم داده شود تا بتواند توانایی های خود را بروز دهد. این درست نیست که عملکرد یک مربی را با چند بازی بررسی کنیم، باید صبر داشته باشیم.این درست نیست هر مربی که می آید با چند نتیجه ضعیف داد و فریاد به راه بیاندازیم که "این مربی خوب نیست و باید عذرش خواسته شود". باید به مربی زمان داد تا با خیال راحت برای تیمش برنامه ریزی کند. قطعا نگاه ما به کار فیروز کریمی نیز این چنین خواهد بود و به وی فرصت لازم را خواهیم داد تا تیم را آماده کند و از نیم فصل دوم سیرصعودی استقلال را شاهد باشیم.

این اظهار نظر شما بدین معناست که اگر حتی تیم در بازی های پیش رو تا پایان نیم فصل نخست هم نتیجه نگرفت از فیروز کریمی کماکان حمایت خواهید کرد؛
- به هرحال ما باید به مربی خود فرصت بدهیم تا تیمش را جمع وجور کند. مگر می شود عملکرد یک مربی را با چند هفته کار کردن مورد ارزیابی قرار داد؛ تمام فوتبال که نتیجه نیست. نباید مربی را در منگنه گذاشت که اگر تیم در فلان بازی نتیجه نگرفت برکنارش خواهیم کرد. مگر مربی می تواند با چند هفته تمرین دادن به تیم معجزه کند؛ او باید زمان داشته باشد. من اعتقاد دارم مربی هر تیم به اندازه کافی باید فرصت داشته باشد تا ایده های خود را در آن تیم پیاده کند و متناسب با آن نتیجه کسب کند. مطمئنا اگر تیمی شخصی داشتم به این زودی ها دست به تعویض مربی نمی زدم و حداقل زمانی که به مربی می دادم یک فصل فوتبالی بود.

شما همیشه اشاره به این نکته داشته اید که اگر صاحب یک تیم شخصی بودید به مربی تیم خود زمان می دادید تا توانایی هایش را بروز دهد. مگر در تیم های دولتی این اجازه را ندارید؛
- تیم های دولتی ما مانند استقلال و پرسپولیس صاحب هواداران پرشماری هستند که باید به نوعی پاسخگوی آنها باشیم. این باشگاه متعلق به مدیرعامل باشگاه نیست متعلق به خیل هواداران است که می بایست به آنها پاسخگو باشیم. در این بین فشارهایی به مدیران باشگاه وارد می شود که نمی توانند مقابل آنها مقاومت کنند. در چنین شرایطی ناچار به نشان دادن واکنش هایی می شوند که یکی از آنها شاید تغییر مربی باشد. برای حل این مشکل باید نوع نگاه خود را به مقوله ورزش عوض کنیم.

با این شرایط اگر مالک یک باشگاه بودید حمایت کافی را از سرمربی تیم خود می کردید. حتی اگر یک فصل توام با ناکامی را پشت سر گذاشته بودید؛
- من اگر یک تیم شخصی داشتم متناسب با توانایی مربی که انتخاب می کردم فرصت لازم را در اختیارش قرار می دادم. معتقدم در این مورد نباید زیاد عجله کنیم. از دید من تیمی که طی 5 سال بتواند یک عنوان قهرمانی در لیگ برتر به دست آورد موفق بوده است اما در کشور ما این باور وجود ندارد. همه به دنبال عنوان قهرمانی هستند چون تنها با این عنوان است که به مسابقات آسیایی می روند. اگر در آسیا نیز مانند اروپا تیم های رده های بالای جدول هم شانس حضور در مسابقات قاره ای را می یافتند قطعا نگاه ما نیز به نتایج تیم ها عوض می شد و معیارمان برای سنجش موفقیت یک تیم قهرمان شدن آن تیم در لیگ نمی بود.

شما که این اعتقاد را داشتید، چرا دست به تغییر و تحول در کادر فنی تیم فوتبال استقلال زدید، آیا دنبال شوک وارد کردن به تیم بودید؛
- اول می خواستم به تیم شوک وارد شود. می خواستم با این اقدام کاری کنیم که تیم عادت به باختن نداشته باشد. معتقدم در فصل جاری اگر ما بدشانسی نمی آوریم امروز یکی از تیم ها بالای جدول بودیم. در فصل جاری برای تیم ما 10 پنالتی گرفته نشده است. من طی هفته گذشته به این مطلب اشاره کردم و اظهارات من در گفتگو با رسانه ها با علامت تعجب به چاپ رسید.اگر فیلم بازیهای ما را به دقت مورد ارزیابی قرار دهید به خوبی مشخص است که این اظهارات من نه تنها جای تعجب ندارد بلکه به واقعیت نزدیک است. تعداد 10 پنالتی نادیده گرفته شده در 15 بازی رقم نرمالی نیست. شاید استاندارد آن 3 پنالتی برای 15 باشد. در این بین بازی هایی بوده است که ما گل نادرست دریافت کرده ایم یا گلی صحیح زده ایم که تایید نشده است. علاوه بر این با مشکل آسیب دیدگی بازیکنان اصلی خود نیز دست به گریبان بوده ایم که همگی دست به دست هم دادند تا نتوانیم به نتایجی ایده ال دست یابیم. هوادار استقلال هم این چیزها را می داند و می فهمد که تیمش با چه مشکلاتی دست به گریبان بوده به همین خاطر است که اعتراض نمی کند و دست از حمایت برنمی دارد. برای پاسخگویی به محبت آنها هم که شده باید در نیم فصل دوم لیگ برتر نتایجی که در نیم فصل اول رقم خورد را جبران کنیم.

فکر می کنید استقلال پتانسیل این کار را داشته باشد؛
- با وجود ناصر حجازی و فیروز کریمی در استقلال رسیدن به این هدف دور از دسترس نیست. اگر این امر محقق نشد دیگر خیلی بدشانس هستیم.

اگر ابتدای فصل بود از بین فیروز کریمی و ناصرحجازی کدامیک را سرمربی استقلال می کردید؛
- این سئوال دیگر خیلی خطرناک است!

کار ساخت کمپ اختصاصی باشگاه استقلال به کجا کشیده شد؛
- امروز یک کانتینر 24 متری می خریم و به زمینی که متعلق به باشگاه استقلال است منتقل می کنیم . من هم قصد دارم هفته ای 3 بار به این محل بروم تا شاید با این کار محبت های آقای علی آبادی را جبران کرده باشم. ما قصد داریم در این زمین که حوالی پارک ارم است یک زمین اختصاصی و سالن چند منظوره احداث کنیم که کلنگ احداث آن طی 20 روز آینده به زمین خواهد خورد.

قرار بود برای آغاز به کار ساخت این مجموعه کمکی از سازمان تربیت بدنی دریافت کنید، آیا این کمک در اختیار شما قرار گرفته است؛
- حدود 40 روز پیش در نشستی که با آقای علی آبادی داشتم قرار شد این مبلغ از سوی سازمان تربیت بدنی به باشگاه استقلال واگذار شود اما متاسفانه تیم در این مدت نتایج ضعیفی کسب کرد که رویاروی با ایشان را برایم دشوار کرده بود. منتظرم تا تیم به چند پیروزی دست یابد تا با دست پر به خدمت آقای علی آبادی بروم و در خصوص دریافت این کمک با ایشان گفتگو کنم.

آن طور که در اخبار آمده بود خواستار تغییر جزیی در قانون نقل و انتقالات بازیکنان لیگ برتری شده بودید. علت این درخواست از سازمان لیگ برتر چه بود؛
- درصدد این هستیم تا با رایزنی و مشورت با مدیران دیگر باشگاه ها پیشنهادی به سازمان لیگ برتر ارائه کنیم تا به تیم ها این اجازه داده شود که 2 تا 3 بازیکن در فهرست نفرات خود جابجایی ایجاد کنند. این قانون در فوتبال آلمان وجود دارد. زمانی که سه هفته از آغاز لیگ می گذرد تیم ها اجازه دارند در ترکیب خود جابجایی ها به وجود آورند. این قانون بدین خاطر اجرا می شود که مربیان پس از گذشت 3 هفته در می یابند که کدام بازیکن به درد تیم شان می خورد و کدام بازیکن توانایی بازی در سیستم دلخواه شان را ندارد. به همین خاطر دست به جابجایی می زنند و به بازیکنی که مورد نظرشان نیست فرصت بازی در تیمی دیگر را می دهند. این قانونی است که در یک فوتبال حرفه ای و سطح اول دنیا که دارای پتانسیل بالایی است به اجرا در می آید . ما نیز باید به نحوی از این قانون الگو برداری کنیم و در نیم فصل مسابقات به تیم ها اجازه دهیم نسبت به ترمیم کاستی ها خود اقدام کنند. با این کار هم مشکلات تیم ها برطرف می شود و همین اینکه احتمال دارد بازیکنی که توانایی زیادی دارد و در تیمش نیمکت نشین است در باشگاهی دیگر فرصت بازی بیابد.

شایعات در خصوص انتخاب کادر فنی تیم فوتبال استقلال توسط فیروز کریمی زیاد است، اظهارات شفاف شما می تواند این ابهامات را برطرف کند.
- زمانی که قرار شد فیروز کریمی با باشگاه استقلال همکاری کند تصمیم بر آن گرفتیم تا تیم چند بازی در لیگ انجام دهد و پس از آن سرمربی جدید پیشنهادات خود را در خصوص انتخاب کادر فنی و باقی مسائل به ما ارائه کند. تا به امروزمکتوب از سوی کادر فنی دریافت نکرده ام قطعا اگر کادرفنی خواسته ای داشته باشد نسبت به اجرای آن اقدام خواهیم کرد.

تلاش باشگاه استقلال برای دریافت حق ترانسفر میثم بائو و سیاوش اکبرپور به تیم های امارتی واکنش های متفاوتی را به دنبال داشته است، چطور به فکر دریافت این مبلغ افتادید؛
- تا بخشی که قانون به ما اجازه داده است نمی توانیم از حق و حقوق باشگاه استقلال بگذریم. ما به دنبال این هستیم که اگر حق دریافت درصدی از رقم قرارداد این دو بازیکن را که تاکید می کنم از بازیکنان استقلالی هستند و اگر قرار باشد روزی به ایران بازگردند حتما در تیم ما بازی خواهند کرد، داریم بدان دست یابیم. در این بین اگر حق با ما باشد آنها نباید از این موضوع ناراحت شوند که رقمی به باشگاه استقلال کمک می شود و اگر حق با آن دو بازیکن باشد ما اعتراض نداریم. ما بازهم می گویم بائو و اکبر پور از بازیکنان خوب و فنی استقلال هستند. آنها را مانند فرزند خود می دانیم و نمی خواهیم با این کار خدایی ناکرده حقوق آنها را تضیع کنیم. ما در قبال حقوق باشگاه استقلال مسئولیت داریم و برای احقاق آن باید اقدام کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها