فارس: بین 50 تا 60 درصد طلاق خانواده ها به علت مشکلات و اختلالات جنسی است که در بیش از 30 درصد از هر دو جنس شایع است ؛ در حالی که برای حل این مشکل بزرگ اجتماعی هیچ برنامه و دستگاه مسوولی در کشور نداریم.
کد خبر: ۱۵۴۱۲۵

کاظم فروتن در سومین کنگره سراسری خانواده و سلامت جنسی که بدون حضور هیچ یک از مسوولان دولتی در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح شد، با اعلام این مطلب افزود: حدود 30 درصد زنان و مردان به نوعی دچار یکی از اختلالات جنسی هستند.
وی گفت: ناتوانی جنسی و انزال زودرس در مردان و بی میلی جنسی در زنان شایع ترین اختلالات جنسی است که متاسفانه بسیاری از خانواده ها از وجود این مشکلات آگاهی ندارند و همین امر موجب مشاجرات و اختلافات خانوادگی شده که در نهایت به طلاق منجر می شود.
وی افزود: متاسفانه برای مشکلی به این گستردگی هیچ برنامه ای در کشور وجود ندارد و هیچ دستگاه یا شورای کشوری برای کنترل آن نداریم در حالی که برای مساله ای مانند دیابت که حداکثر 7 درصد مردم جامعه را متاثر می کند این همه برنامه و شورای کشوری داریم.
وی گفت: حتی در مورد دیابتی ها هم حدود 30 درصدشان به علت همین بیماری دچار ناتوانی و اختلال جنسی می شوند، اما در درمان دیابتی ها به همه مسائل توجه می شود؛ جز درمان مسائل و مشکلات جنسی.
فروتن ادامه داد: راه حل اساسی برای کنترل این معضل بزرگ اجتماعی در مرحله اول تشکیل شورای ملی سلامت خانواده است که بتواند برنامه ریزی های لازم برای کنترل این اختلالات در سطح کشور انجام دهد، باید آموزش های خانواده ها قبل و حتی بعد از ازدواج اجباری شود.
وی گفت: برای درمان افراد دچار اختلالات جنسی نیز تشکیل کلینیک های سلامت خانواده در تمام استان های کشور لازم است ؛ در حالی که اکنون فقط یک کلینیک از این نوع در تهران داریم.
وی ادامه داد: آموزش های جنسی باید از سنین پایین تر در مدارس و با توجه به مسائل و نیازهای هر سن انجام شود تا به انحراف منجر نشود، در صورتی که اگر برنامه مدونی برای آموزش مردم در مورد مسائل جنسی با رعایت اصول فرهنگی و مذهبی داشته باشیم و این موضوع را تمام دستگاه های مسوول درمانی ، فرهنگی و اجتماعی جدی بگیرند می توانیم بسیاری از این مشکلات را در جامعه کم کنیم.
وی گفت: متاسفانه بی توجهی به این مسائل موجب افزایش سالانه 17 درصد طلاق در جامعه شده است و آمارهای مختلفی که در مورد نسبت ازدواج به طلاق بیان می شود، نشان دهنده این است که بین 10 تا 20 درصد ازدواج ها در کشور به طلاق می انجامد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها