سایت فروش اینترنتی آمازون دستگاهی برای نصب و خواندن کتاب ها به صورت دیجیتالی به نام « کیندل» را به بازارعرضه کرده است.
کد خبر: ۱۵۳۱۶۸

به گزارش شبکه BBC ، فروش این دستگاه که می تواند تا 200 کتاب را در حافظه خود ذخیره کند به قیمت 399 دلار در آمریکا آغاز شده است.
"کیندل" برای پیاده کردن کتاب ها نیازی به رایانه ندارد و در عوض برای این کار از یک سیستم بی سیم استفاده می کند.
آمازون گفته است ، 90 هزار کتاب از جمله کتاب های پرفروش از هم اکنون برای ضبط روی حافظه کیندل آماده شده اند.

جف بزوس رئیس آمازون در بیانیه ای گفت، ما بیش از سه سال روی کیندل کار کرده ایم.... هدف اصلی هنگام طراحی کیندل این بوده که در دستان شما ناپدید شود ، یعنی از سر راه کنار برود ، تا بتوانید از خواندن لذت ببرید.
کتاب، وبلاگ و روزنامه توسط سیستم بی سیم « EVDO » روی این دستگاه منتقل می شود که این مساله از جذابیت آن برای مصرف کنندگان در سایر کشورها می کاهد زیرا این نآوری به طور عمده محدود به آمریکای شمالی است.
دارندگان « کیندل» برای استفاده از این شبکه بی سیم مجبور به پرداخت پول نیستند و فقط باید قیمت محتویات پیاده شده را بپردازند.
درواقع ، صاحبان کیندل باید برای خواندن وبلاگ ها و روزنامه ها که در اینترنت رایگان است پول بپردازند.
به عنوان نمونه آبونمان روزنامه نیویورک تایمز برای کیندل ماهانه حدود 13.99 دلار است.

آمازون گفته است ، پیاده کردن کتاب از طریق این شبکه روی کیندل کمتر از یک دقیقه وقت می گیرد.
می توان حافظه کیندل را با کارت های حافظه « SD » افزایش داد اما آمازون یک نسخه از هر کتاب فروخته شده را برای مشتری نگه می دارد که به این ترتیب همیشه امکان پیاده کردن مجدد آن وجود خواهد داشت.
باتری این دستگاه باید پس از 30 ساعت استفاده شارژ شود. از طریق کیندل می توان به نسخه آمریکایی دیکشنری آکسفورد و ویکی پدیا دسترسی داشت.
آمازون نخستین شرکتی نیست که چنین ابزاری ارائه می کند. در گذشته شرکت های دیگر نیز دستگاه های مشابهی عرضه کرده اند که هیچ یک با استقبال گسترده روبرو نشده است.
اوایل ماه نوامبر سونی دومین مدل کتابخوان دیجیتال خود را عرضه کرد. در ماه جاری همچنین شرکت اپسون سیکو یک نمونه نمایشی از کتابخوان الکترونیکی خود را به نمایش گذاشت اما اعلام نکرد چه زمانی آن را به بازار عرضه خواهد کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها