کاخ سفید روز پنجشنبه اظهارات دونالد رامسفلد وزیر دفاع سابق آمریکا درباره مسلمانان را شدیدا محکوم کرد.
کد خبر: ۱۵۰۹۶۸

به گزارش رادیو سوا به نقل از روزنامه واشنگتن پست ، رامسفلد در این یادداشت اظهار کرده است ، درآمد های نفتی نزد مسلمانان آنان را بیش از پیش به تنبلی و بی حالی ترغیب و تشویق می کند.
دانا بیرنو ، سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد : این نظر و ایده به هیچ عنوان با دیدگاه جرج بوش رئیس جمهور امریکا مطابقت ندارد.
سخنگوی کاخ سفید ضمن دلجویی از اعراب و مسلمانانی که از اظهارات رامسفلد به شدت خشمگین شده بودند ، گفت: درک می کنم که چرا آنان احساس می کنند بوسیله سخنان وزیر دفاع سابق امریکا مورد توهین قرار گرفته اند.
روزنامه واشنگتن پست روز پنجشنبه گوشه هایی از یادداشت روزانه دونالد رامسفلد هنگامی که در راس وزارت دفاع امریکا قرار داشته است ، منتشر کرد.
در یکی از یادداشت ها آمده است ، درآمدهای نفتی گاهی از اوقات مسلمانان را از حقیقت کار و تلاش برای سرمایه گذاری در دیگر نقاط دنیا ، دور ساخته است.
این روزنامه همچنین به نقل از یادداشت های روزانه رامسفلد می افزاید: با توجه به این که اعراب اکثرا مخالف با تلاش های فیزیکی هستند و برای انجام کارهای روزمره خود از پاکستانی ها و کره ای ها بهره می جویند بنابراین جوانان آنان بیکار مانده و به راحتی جذب سازمان های افراط گرایان می شوند.
سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد: یادداشت روزانه رامسفلد زمانی پیدا شد که آمریکایی ها نیاز به کارهای زیادی داشتند تا بتوانند دلهای اعراب و مسلمانان را از آن خود کنند.
رامسفلد وزیر دفاع سابق امریکا در نوامبر سال 2006 از سمت خود استعفا کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها