فارس: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اعلام این که بر اساس قانون اختصاص 4 میلیارد دلار برای مقاوم سازی مدارس فرسوده ، وزارت مسکن باید بر بازسازی و نوسازی مدارس نظارت کند، گفت: دولت لایحه ای را به مجلس تقدیم و بر اساس آن حذف نظارت بر نوسازی و بازسازی مدارس را طلب کرده است.
کد خبر: ۱۵۰۴۳۷

علی عباسپور ادامه داد: ما به شرطی با این لایحه موافقت می کنیم که قانع شویم مدارس ساخته شده توسط سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور از استانداردهای لازم و مقاومت کافی برخوردار است. عباسپور اظهار کرد: در یک سال گذشته قرار بود از بین مدارسی که از سال 68 تاکنون احداث شده است ، 325 مدرسه مورد مطالعه قرار گیرد که کار کارشناسی سنگینی صورت گرفت اما با توجه به این که اعتباراتی نیاز داشت ، این مساله معلق ماند.
وی اضافه کرد: در جلسه امسال مقرر شد از بین 5 هزار مدرسه ای که اخیرا سازمان نوسازی مدارس ساخته است ، 25 تا 30 مدرسه به صورت تصادفی انتخاب شود و آنها از نظر سازه مورد مطالعه قرار گیرند.
وی افزود: قانون قبلی هنوز لغو نشده است و تا هنگامی که در خصوص لایحه مذکور تصمیم گیری نشده است ، سازمان ها و دستگاه هایی که در آن قانون مقرر شده بر امر نوسازی ، بازسازی و مقاوم سازی مدارس نظارت کنند، باید نظارت خود را داشته باشند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها