به گزارش جامجمآنلاین از تسنیم، سال گذشته اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد با حجم عظیمی از تماسهای تلفنی مواجه بود که بخش قابلتوجهی از آنها نهتنها ضروری نبودند، بلکه مزاحمت محض به شمار میرفتند، این تماسهای بیمورد به جای کمک به نیازمندان واقعی سبب اتلاف وقت و منابع انسانی و تجهیزاتی ارزشمند اورژانس شدهاند.
هر تماس مزاحم، دقیقههای گرانبهایی را از زمان امدادرسانی به افراد در شرایط بحرانی میدزدد و این میتواند به تأخیر در ارائه خدمات پزشکی اورژانسی منجر شود و در نهایت، جان انسانها را به خطر بیندازد، تصور کنید آمبولانسی که به دلیل پاسخ به یک تماس بیمورد به محل اعزام شده در زمانی که فردی نیاز مبرم به کمک پزشکی دارد در دسترس نباشد، این سناریو، واقعیتی تلخ است که با تماسهای مزاحم به وقوع میپیوندد.
از این رو از شهروندان درخواست میشود از انجام این کار خودداری کنند و با حفظ خطوط ارتباطی اورژانس برای موارد واقعی به نجات جان انسانها کمک کنند و در گفتوگویی با پرویز غفارفرد به بررسی آمار تماسها و پیامدهای ناشی از تماسهای مزاحم با اورژانس کهگیلویه و بویراحمد میپردازیم.
پرویز غفارفرد، رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام ثبت بیش از ۲۰هزار تماس مزاحم در سال گذشته، نسبت به عواقب جبرانناپذیر این اقدام هشدار داد و تأکید کرد این تماسها به دلیل اتلاف وقت و منابع حیاتی اورژانس، جان انسانها را به خطر میاندازد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
گفت وگوی اختصاصی تپش با سرپرست دادسرای اطفال و نوجوانان تهران:
بهروز عطایی در گفت و گو با جام جم آنلاین:
گفتوگوی «جامجم» با حجتالاسلام محمدزمان بزاز از پیشکسوتان دفاع مقدس در استان خوزستان