در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

نژادپرستان همچنان گرفتار خطای محاسباتی

‌صهیونیست‌‌ها شناختی در مورد ایران و ملت ایران ندارند، چون تصور می‌کنند می‌توانند با قوه قهریه به خواسته‌شان دست پیدا کنند. این در حالی است که آن‌ها این مساله را یکبار در خصوص ایران را تجربه کرده اند. لازم به یادآوری است که در دوران پهلوی دستگاه سرکوبگر یعنی ساواک کاملا تحت تسلط صهیونیست‌ها بود و آن‌ها شکنجه‌گران ساواک را آموزش می‌دادند و مشاور آن‌ها نیز بودند.
‌صهیونیست‌‌ها شناختی در مورد ایران و ملت ایران ندارند، چون تصور می‌کنند می‌توانند با قوه قهریه به خواسته‌شان دست پیدا کنند. این در حالی است که آن‌ها این مساله را یکبار در خصوص ایران را تجربه کرده اند. لازم به یادآوری است که در دوران پهلوی دستگاه سرکوبگر یعنی ساواک کاملا تحت تسلط صهیونیست‌ها بود و آن‌ها شکنجه‌گران ساواک را آموزش می‌دادند و مشاور آن‌ها نیز بودند.
کد خبر: ۱۴۷۹۱۴۵
نویسنده عباس سلیمی نمین | مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران

رژیم صهیونیستی دچار خطای محاسباتی شده است در این خصوص لازم به یادآوری است که غالبا نژادپرستان، چون دیگران را پست می‌دانند در محاسبه قدرت انسان دچار مشکل می‌شوند. صهیونیست‌ها نیز به عنوان افراطی‌ترین نژادپرستان حاکم شده بر فلسطین نمی‌توانند فهم درستی از انسان داشته باشند، زیرا انسان‌ها را پست‌تر از خود می‌دانند و معتقدند می‌توانند با اتکا به قوه قهریه آنچه را که می‌خواهند، به دست بیاورند. این در حالی است که ما در طول تاریخ به کرات دیده‌ایم که اراده انسان‌ها بر ابزار قدرت کاملا حاکمیت پیدا می‌کند.

 بنابراین صهیونیست‌ها شناختی در مورد ایران و ملت ایران ندارند، چون تصور می‌کنند می‌توانند با قوه قهریه به خواسته‌شان دست پیدا کنند. این در حالی است که آن‌ها این مساله را یکبار در خصوص ایران را تجربه کرده اند. لازم به یادآوری است که در دوران پهلوی دستگاه سرکوبگر یعنی ساواک کاملا تحت تسلط صهیونیست‌ها بود و آن‌ها شکنجه‌گران ساواک را آموزش می‌دادند و مشاور آن‌ها نیز بودند.

 

به این ترتیب صهیونیست‌ها دیدند هرچه شکنجه و فشار بیشتر شد، عزم ملت ایران برای پایان دادن به سلطه بیگانه قویتر و مستحکم‌تر گردید. به همین دلیل آن‌ها چنین تجربه‌ای را دارند. اما متاسفانه نگاه‌شان به سایر انسان‌ها نگاهی نیست که بتوانند از طریق آن کسب تجربه کنند. این در حالی است که مردم ایران اگر در یک زمینه به تشخیص برسند، قطعا در خصوص آن به نتیجه خواهند رسید. این مهم را درباره مردم ایران بار‌ها شاهد بوده‌ایم. برای نمونه می‌توانیم به دوران سلطه بیگانه بر ایران و یا دوره هجمه صدام که همه قدرت‌های ضد استقلال ایران را نمایندگی می‌کرد، اشاره کنیم.

 

در این بین این پرسش نیز مطرح می‌شود که چگونه می‌توان به خطای رژیم صهیونیستی پایان داد؟ باید گفت قطعا می‌توان به این خطا از طریق یک نوع مقاومتی که ایران آن را در پیش گرفته است، پایان داد. یعنی مقاومتی که هرگز به دنبال شرارت نیست، بلکه به دنبال احقاق حق خود است. این مقاومت قطعا آگاهی ملت‌ها را روز به روز افزایش می‌دهد.

 

به این ترتیب وقتی شناخت عمیق‌تر شود، طبیعتا صهیونیست‌ها را در تنگنا قرار می‌دهد، آنچنان که راهی جز ساقط شدن حاکمیت شان بر فلسطین باقی نخواهد ماند. لازم به یادآوری است که ما چنین تجربه‌ای را در خصوص آفریقای جنوبی نیز پشت سر گذاشته‌ایم. در این تجربه شناخت ملت‌ها نسبت به رژیم آپارتاید روز به روز افزایش پیدا کرد. این افزایش در قالب تحریم کالا‌هایی که انگلیس و آمریکا تولید می‌کردند سبب شد آن‌ها از لحاظ اقتصادی فشل شوند از لحاظ سیاسی نیز تظاهرات علیه رژیم دنبال می‌شد.

 

این در حالی است که همین فرمول در مورد رژیم صهیونیستی نیز دنبال می‌شود و این مهم بستگی به اراده محکمی دارد که ما در پیش گرفته‌ایم که قطعا در زمینه به نتیجه می‌رسد و محاسبات آن‌ها را بهم خواهد زد. به این شکل آن‌ها ناگزیر خواهند شد که فرمولی را که ایران در این خصوص ارائه کرده است، بپذیرند و آن بحث هر فلسطینی یک رای است که از جانب همه قابل درک بوده و با کمترین هزینه می‌تواند به حاکمیت نژادپرستان پایان دهد. در این بین حتی یهودیان نیز این فرمول را می‌پذیرند، چون آن‌ها نیز نمی‌خواهند سرنوشت شومی پیدا کنند و این فرمول می‌تواند آرامش آن‌ها را نیز تامین کند.

 بنابراین باید گفت ایستادگی در ابتدا تبعات سیاسی فراوانی برای ایران دارد. اما در نهایت محاسبات دشمن را به هم خواهد ریخت و آن‌ها را وادار به پذیرش فرمولی که ایران در سازمان ملل ثبت کرده خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها