صلح طلب، اما جنگ بلدیم

ما نسبت به مسائل جاری مخصوصا در ابعاد بین المللی باید نگاهی دقیق داشته باشیم و در غیر این صورت دچار خطای شناختی و راهبردی خواهیم شد.
ما نسبت به مسائل جاری مخصوصا در ابعاد بین المللی باید نگاهی دقیق داشته باشیم و در غیر این صورت دچار خطای شناختی و راهبردی خواهیم شد.
کد خبر: ۱۴۷۹۱۷۰
نویسنده مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس

در شرایط فعلی که عصر رسانه و پروپاگاندا است و جنگ روایت‌ها شکل گرفته ما درگیر اتفاقات مهمی هستیم که در منطقه رخ داده است. در حال حاضر جبهه باز شده و مصافی بین حق و باطل به صورت رودررو و بین انسانیت و خوی درندگی و حیوانی برخی از مدعیان حقوق بشر درگرفته است. سال‌ها بود که غربگرایان داخلی شعار‌ها توخالی سرمی دادند و خوش باورانه به معاهدات بین المللی دلخوش کرده بودند و برای ما هم در داخل نسخه‌هایی می‌پیچیدند مبنی بر اینکه پیوستن ما به این توافقنامه‌های بین المللی باعث رفع سوتفاهم غرب نسبت به کشورمان خواهد شد، اما امروز می‌بینیم که وقتی بیش از ۴۲ هزار نفر انسان بی گناه در غزه شهید می‌شوند که نیمی از آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند و بنابراین همان طور که رهبر انقلاب هم تاکید کردند امروز راهی بجز مقاومت نداریم.


طبعا بررسی دقیق اقدام تجاوزکارانه سگ هار منطقه که با همراهی برخی از کشور‌های اروپایی و آمریکا انجام شد بسیار ضروری به نظر می‌رسد و در تحلیل این رخداد نه باید بزرگنمایی صورت گیرد که آن‌ها تصور کنند توانستند کاری از پیش ببرند ونه کوچک نمایی صورت گیرد. 


در این عملیات تجاوزکارانه بیش از ۱۰۰ فروند هواپیما به صورت پشتیبان و مستقیم و غیر مستقیم از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کردند و ۲۵ فروند هواپیمایی قصد داشتند با همراهی آمریکا که فضای هوایی کشور عراق را در اختیار گرفته حمله مستقیم علیه ایران انجام بدهند. در تحلیل این موضوع باید حواسمان باشد که دچار خطای شناختی و راهبردی نشویم و مراقب روایت سازی‌های دشمن هم باشیم.


عملیات وعده صادق ۲ نشان از توان رزمی ما داشت و مقابله با تجاوز رژیم صهیونیستی را باید نشانه بالا بودن توان و بینه پدافندی جمهوری اسلامی ایران بدانیم و با این اقدام قدرت دفاعی خود را به رخ کشور‌های غربی و آمریکا کشیدیم و این مهم به دست نیامد بجز اتکا و اعتماد به توان نیروی متخصص داخلی.


نکته دیگر اینکه تجاوز رژیم صهیونیستی هم نباید کوچک انگاری شود. باید بپذیریم که بعد از جنگ تحمیلی برای اولین بار بود که یک رژیم غاصب علیه کشورمان حمله کرده و باید به آن‌ها بفهمانیم که ما ملت صلح طلب، اما جنگ بلدیم. طبعا باید در موقع مناسب به این تجاوز به حریم هوایی کشور پاسخ قاطع داد. این فرمایش حضرت امیر (ع) است که اگر صلح می‌خواهی آماده جنگ باش. 


قطعا هزینه‌ای که در مقاومت است به مراتب کمتر از دوران سازش است. این یک تجربه تاریخی است که ایران سرفراز با تمدن چندهزار ساله خود به آن رسیده است. اگر در طول دوران دفاع مقدس هزاران شهید تقدیم اسلام کردیم، اما با رشادت به مقابله با دشمن پرداختیم و او را سرجای خود نشاندیم. 


در طول نیم قرن اخیر برخی از کشور‌های منطقه در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی مقاومتی جدی از خود نشان ندادند و حاصل آن آوارگی میلیون‌ها انسان بودند و بسیاری از مردم بی دفاع جان خود را از دست دادند، اما زمانی عزت و اقتدار برگشت که محور مقاومت با درایت مقام معظم رهبری و مدیریت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و با همکاری حشدالشعبی، انصارالله و تیپ‌های فاطمیون، زینبیون و حیدریون وارد میدان شد و در مقابل دشمن ایستادگی کرد و او را به عقب راند. 


جمهوری اسلامی ایران براساس یک راهبرد مشخص و مطابق با ماده ۵۱ منشور سازمان ملل حق دفاع مشروع دارد و این دفاع باید بازدارنده و پشیمان کننده باشد و این واکنش باید از ظرفیتی برخوردار باشد که خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی را بر هم بزند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها