ردپای باند ببرهای وحشی از هرات تا تهران

 ردپای اعضای باند مخوف آدم‌ربایی معروف به ببرهای وحشی که عضوی از بدن گروگان‌ها را برای اخاذی قطع می‌کردند و برای خانواده‌شان می‌فرستادند، در قتل یک راننده کامیون و مرد دلار‌فروش ایرانی در تهران به‌دست آمد. سه عضو این باند به اتهام قتل در افغانستان حکم قصاص گرفته بودند که موفق می‌شوند از زندان هرات فرار کنند.
 ردپای اعضای باند مخوف آدم‌ربایی معروف به ببرهای وحشی که عضوی از بدن گروگان‌ها را برای اخاذی قطع می‌کردند و برای خانواده‌شان می‌فرستادند، در قتل یک راننده کامیون و مرد دلار‌فروش ایرانی در تهران به‌دست آمد. سه عضو این باند به اتهام قتل در افغانستان حکم قصاص گرفته بودند که موفق می‌شوند از زندان هرات فرار کنند.
کد خبر: ۱۴۷۸۱۴۶
 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، هفت مرد تبعه افغانستان از پاییز سال گذشته با تشکیل باندی معروف به ببرهای وحشی با شناسایی هموطنان پولدار ساکن تهران، کرج و شهرهای شمالی کشور، آنها را با تصادف‌های ساختگی متوقف می‌کردند و سپس با تهدید چاقو و قمه می‌ربودند. آنها افراد ربوده‌شده را به خانه‌باغی درشهریار درغرب استان تهران منتقل می‌کردند، به شدت شکنجه‌شان می‌کردند و بعد با ارسال فیلم صحنه‌های شکنجه و بریدن گوش، بینی و انگشت قربانیان برای خانواده‌های آنها از این طریق چهار تا ۱۰ هزار دلار اخاذی می‌کردند. سپس گروگان‌ها را بعد از یکی‌دو ماه اسارت با دست‌و‌پای بسته در خرابه‌ها و جاده‌ها رها می‌کردند. تحقیقات برای دستگیری اعضای این باند از اوایل شهریور امسال و با شکایت یک خانواده تاجر ربوده شده افغانستانی در تهران آغاز شد.گروگانگیران لاله گوش قربانی ربوده شده را برای خانواده‌‌اش ارسال کردند و بعد از چهار هزار دلار اخاذی او را رها کردند. بعد از این شکایت رد آدم‌رباها در شهریار به‌دست آمد و هفته گذشته هفت عضو باند بازداشت شدند اما همچنان دو مهره کلیدی باند متواری بودند.متهمان بازداشت شده به آدم‌ربایی‌های سریالی، اخاذی و شکنجه قربانیان اعتراف کردند. تحقیقات پلیسی برای رازگشایی از دیگر جرایم آنها در‌حالی ادامه داشت که معلوم شد چهار نفر از آنها چندی قبل در جریان یک سرقت مسلحانه از یک قمارخانه در غرب تهران، تحت تعقیب مأموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار داشتند. متهمان خانه‌ای را در غرب تهران شناسایی کرده بودند که اتباع افغانستان در آنجا به قمار و شرط‌بندی اقدام می‌کردند. آنها مسلح و در حالی که چهره‌شان را با ماسک پوشانده بودند،مقابل این خانه رفتند وبا تهدید، ۵۰۰ میلیون تومان وجه نقد همراه حاضران در خانه را سرقت و با بستن دست‌و‌پای آنها فرار کردند.  بنابراین مأموران با احضار شاکیان این پرونده آنها را در مواجهه حضوری با متهمان قرار دادند که سه نفرشان شناسایی شدند. متهمان که راز این سرقت را فاش شده دیدند به این دزدی مسلحانه اعتراف کردند.مأموران در ادامه تحقیقات پی بردند این سه عضو کلیدی که در سرقت مسلحانه حاضر بودند، چند سال قبل در افغانستان در جریان یک درگیری طایفه‌ای و سرقت، چند نفر را به قتل رسانده و در زندان هرات به‌سر می‌بردند، اما بعد از محاکمه و محکوم شدن به قصاص با ورود طالبان به شهر و باز شدن در زندان‌ها آنها نیز موفق به فرار از زندان شدند. مدتی در روستاها پنهانی زندگی ‌کردند و بعد از طریق قاچاق‌برها غیرقانونی وارد خاک ایران شدند. 
این در‌حالی بود که مأموران به سرنخ‌های جدیدی دست یافتند که نشان می‌داد تصاویر برخی از اعضای این باند در دو محله از تهران که دو جنایت در آنجا رخ داده به‌دست آمده است. اولین جنایت اواخر دی‌ماه سال گذشته و در بزرگراه آزادگان تهران رخ داد و در جریان آن مرد ۶۰ ساله راننده کامیون که برای خرید وسایلی برای تعمیر خودرویش از کرمانشاه به تهران آمده بود، با دو ضربه چاقو کشته شد و تصاویر متهمان در این جنایت به‌دست آمد. دومین جنایت مربوط به عصر ۲۳ اسفند سال گذشته بود که در آن مرد ۴۰ساله ایرانی که در زمینه فروش دلار در میدان فردوسی فعالیت داشت، برای سرقت کیف ۶۲ هزار دلاری‌‌اش با دو گلوله کشته شد. یکی از متهمان یک روز قبل از به قتل رسیدن مرد دلارفروش به همدستانش گفته بود در صدد است تا دلارفروش ایرانی را برباید و از خانواده‌‌اش در برابر آزادی او اخاذی کند که معلوم شد مردی مورد نظرش همین دلار‌فروش کشته شده است. 
‌غلامحسین صادق‌زاده، بازپرس شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران با تأیید این خبر به جام‌جم گفت‌: تصاویر متهمان در این دو جنایت در‌حالی به دست آمده که اعضای این باند به‌عنوان مظنون در بازداشت هستند و تحقیقات از آنها ادامه دارد. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها