هادی طباطبایی از روزهای سردرگمی مدیران و هواداران استقلال می‌گوید

دلال‌ها کار استقلال را سخت کرده‌اند

هادی طباطبایی یکی از آن فوتبالیست‌هایی است که اگر قرار باشد نقدی هم به موضوعی داشته باشد، آن نقد منصفانه است. دروازه‌بان سابق استقلال و تیم‌ملی این بار از استقلال می‌گوید. از شرایطی که این تیم در آن قرار دارد و البته کمی هم از تیم‌ملی و وضعیت قلعه‌نویی. در شرایطی که بازی‌های لیگ‌برتر دو هفته است که تعطیل شده و تیم‌ملی در فیفادی به سر می‌برد، استقلال همچنان وضعیت بلاتکلیفی را پشت سر می‌گذارد.
کد خبر: ۱۴۷۷۴۴۸
نویسنده مرتضی رضایی - گروه ورزش

دلال‌ها کار استقلال را سخت کرده‌اند

 
بعد از جدایی نکونام این تعطیلات بهترین فرصت برای مدیران استقلال بود تا سرمربی بعدی تیم را معرفی کنند اما اینطور که به نظر می‌رسد استقلالی‌ها همچنان باید با سهراب بختیاری‌زاده سرمربی موقت تیم ادامه دهند تا تکلیف تیم روشن شود. از نظر هادی طباطبایی رسانه‌ای شدن نام گزینه‌های استقلال، دلیل به سرانجام نرسیدن توافق بین باشگاه و سرمربی بوده است. پیشکسوت استقلال مسبب وضعیت نامطلوب این روزهای استقلال را مدیران باشگاه می‌داند و معتقد است اگر با احتیاط بیشتری عمل می‌کردند، الان وضعیت آبی‌پوشان این نبود.
 
در شرایطی که پل لوگن تا پای امضای قرارداد با استقلال پیش رفته بود، شیطنت‌ها و ایمیل‌های تهدید‌آمیز رأی او را زد. بهتر نبود در چنین شرایطی مدیران استقلال با احتیاط بیشتری عمل می‌کردند و تا زمان رونمایی، اسمی از این مربی نمی‌آوردند؟
دقیقا یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات مدیریت تیم این بود که نام این سرمربی را رسانه‌ای کرده‌اند. اگر مدیران استقلال بلد بودند با احتیاط رفتار کنند که الان حال و اوضاع تیم این نبود و حتی تا الان سرمربی تیم مشخص شده بود. این بی‌احتیاطی و همچنین دلال‌هایی که در این مسیر وجود دارند، شرایط را برای استقلال سخت کرده است. امیدواریم هر چه زودتر نیمکت تیم از بلاتکلیفی خارج شود و هواداران از نگرانی در بیایند.
 
با توجه به این‌که در مقطع فعلی جذب مربی خارجی سخت است، حضور فرهاد مجیدی می‌تواند به استقلال کمک کند؟
این هم موضوعی است که مدیران استقلال باید پاسخگو باشند چون مسبب حال و روز فعلی تیم آنها هستند. ما نمی‌دانیم که چه در ذهن آنها می‌گذرد اما فرهاد خودش در مصاحبه‌ای گفته که قصد بازگشت به تیم را ندارد و از طرفی فکر می‌کنم هواداران استقلال سرمربی خارجی می‌خواهند. 
 
سهراب بختیاری‌زاده حالا روی نیمکت تیم است.نظر شما در خصوص بازی با هوادار چیست؟
حقیقتا نمی‌توان گفت در دیدار استقلال مقابل هوادار اتفاق خاصی را شاهد بودیم. در واقع بازی به شکل نرمال پیش رفت و اتفاقی که باید می‌افتاد، رخ داد اما در مجموع آبی‌پوشان می‌توانستند عملکرد بهتری داشته باشند.
 
یعنی تغییرات، آن طور که باید اتفاق نیفتاده درست است؟ منظور ما این است که بعد از رفتن نکونام خیلی‌ها امید به تغییر سبک بازی و ...داشتند.
نه. چیز خاصی دیده نشد. البته شرایط و تغییراتی که مد نظر شماست را باید در هفته‌های آینده مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم و در خصوص آن صحبت کنیم.
 
نظر شما درباره عملکرد سید‌حسین حسینی چیست؟ بالاخره شما خودتان سال‌ها دروازه‌بان استقلال و البته تیم‌ملی بوده‌اید.
حسینی دروازه‌بان خیلی خوبی است و در تمام این سال‌ها کمک‌های زیادی به تیم کرده است اما درباره صحنه پنالتی باید بگویم این اشتباهات ممکن است برای هر بازیکنی پیش بیاید.در حال حاضر شرایط تیم طوری است که بازیکن‌ها تمرکز لازم را ندارند. فکر می‌کنم فشار روی آنها خیلی زیاد است.
 
دلیل آن چیست؟همین بلاتکلیفی و ...
عدم مدیریت حاکم بر باشگاه. با نگاهی به اتفاقاتی که از ابتدای فصل در استقلال رخ داده است، متوجه چرایی ماجرا می‌شوید.
 
یکی از انتقادها به لیست امیر قلعه‌نویی حضور نداشتن بازیکن آماده‌ای مثل رامین رضاییان است، آیا جوانگرایی دلیل منطقی برای این کار به حساب می‌آید؟
همان‌طور که خودتان گفتید دلیل این کار حتما جوانگرایی بوده است. به هر حال فقط نمی‌شود مقطع فعلی را در‌نظر گرفت. شاید یک بازیکن الان بتواند به خوبی بازی کند اما با توجه به سنش تا چند وقت دیگر قادر به ارائه فوتبال خوب نباشد که در چنین شرایطی بهترین کار جایگزینی و محک بازیکنان جوان است.
 
نظرتان درباره بازی‌های تیم‌ملی چیست؟
بازی با ازبکستان تقریبا پایاپای بود، البته موقعیت‌های تیم‌ملی بیشتر از ازبک‌ها بود.فکرمی‌کنم بازی بیش از این‌که تاکتیکی باشد، فیزیکی بود. قطر هم یک جورهایی دارد به رقیب سنتی ما تبدیل می‌شود.باید این را درنظربگیریم که ما ایران هستیم و بقیه تیم‌ها باید از بازی مقابل ماهراس داشته باشند. هدف بازی در تیم‌ملی باید نتیجه گرفتن و خوشحالی مردم باشد. فکر می‌کنم بقیه تیم‌ها بیکار ننشسته‌اندونباید اجازه بدهیم فاصله فوتبالی مابا آنها زیاد شود. امیدوارم اتفاق‌های خوبی برای تیم‌ملی ایران بیفتد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها