فضای رسانه‌ای متصل به اتاق‌های فکر آمریکایی - صهیونیستی بیانگر عمق شکست آنان در میدان و توسل به اخبار جعلی و دروغین است

رژیم‌صهیونیستی بااین وهم که خواهدتوانست تروررهبران محور‌مقاومت رامستمسکی برای حاکم‌کردن اراده خود بر منطقه در بلند‌مدت قراردهد، خود را نیرویی بدون جلودار می‌دانست. این توهم پس ازجنایت رژیم درترور شهیدسید‌حسن نصرا...،سنگین‌تر هم شد،بنابراین اقدام‌ایران دراجرایی‌ساختن خونخواهی شهیدهنیه درقالب عملیات‌وعده‌صادق۲،‌موجب جمع‌شدن دست وپای صهیونیست‌ها شد وبه آنها فهماند آن نیرویی که معادلات راتعیین می‌کند،درواقع جمهوری اسلامی ایران و برادرانش در محور مقاومت هستند.
کد خبر: ۱۴۷۶۷۰۰
 
تلاش برای جبران هزیمت سنگین صهیونیست‌ها درجریان وعده صادق ۲ وحتی پیش از آن، شکست این رژیم در تحقق اهداف اولیه نتانیاهو پس از ۷ اکتبر، از جمله نابودی و خلع‌سلاح حماس و حزب‌ا...،جملگی موجب شدند تا تل‌آویو و حامیان غربی‌اش به سمت استفاده ازابزارعملیات‌روانی باتاکید برشایعه‌سازی حرکت کنند.یکی ازآخرین شایعات صهیونیست‌هاکه سعی داشتند باآن، قدرت‌نمایی کنند،مربوط به ادعای ترور و شهادت سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بود که مدتی بعد مشخص شد این مجاهد، در صحت و سلامت کامل در تهران حضور دارد.سردار قاآنی حتی اخیرا به یک اجلاس بین‌المللی با هدف همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، پیامی ارسال کرد.حتی سردار‌ ابراهیم جباری، مشاور فرمانده ‌کل سپاه پاسداران نیز در حاشیه همایشی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که سردار قاآنی به‌زودی طی روزهای آینده، از رهبر انقلاب نشان فتح دریافت خواهد کرد. پس از مشخص‌شدن سلامتی سردار قاآنی، «من‌و تو» شبکه فارسی زبان متصل به صهیونیست‌ها، ادعای مضحکی را درباره فرمانده نیروی قدس مطرح کرد که نشان می‌داد این شبکه آشکارا بازیگر نقش پیاده‌نظام اسرائیل در عملیات روانی این رژیم است. 
علاوه بر شایعه پیرامون سردار قاآنی، مورد دیگری که صهیونیست‌ها سعی کردند با دروغ‌پردازی حول آن، اقتدار نداشته خود را به اثبات برسانند، خبر هدف قراردادن سردار فلاح‌زاده، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه، در حمله این رژیم به یک ساختمان نزدیک سفارت کشورمان در دمشق بود که بعد معلوم شد جعلی بوده است. 
مورد دیگرعملیات روانی تل‌آویو، به طرح ادعا درباره به شهادت رساندن سیدهاشم صفی‌الدین، ازجانشینان احتمالی شهید نصرا... و حاج ابوعلی رضا، فرمانده گردان بدرحزب ا...مربوط می‌شود که هر‌دو، تکذیب شدند.علاوه‌بر این موارد، یکی از مهم‌ترین اضلاع عملیات روانی اسرائیلی‌ها به‌خصوص شخص نتانیاهو، معطوف به خفیف نشان‌دادن توان رزم حزب‌ا...و حماس در مواجهه با دشمن صهیونی است. نتانیاهو بارهامدعی شده که درطول یک‌سال گذشته وپس ازعملیات ۷اکتبر، توانسته بخش عمده توان مجاهدان محور مقاومت را نابود کند و طبق ادعای او، مقاومت در شیب نزولی قرارگرفته است. این ادعا درحالی مطرح می‌شود که مطابق اعتراف رسانه‌های غربی،بخش اعظمی ازانبارمهمات گروه‌های مقاومت، سالم وبدون‌آسیب باقی مانده وحزب‌ا...،حماس وهمچنین انصارا...، هم‌اکنون واجد موشک‌هایی با برد و قدرت تخریب بالا هستند که هنوز از آن استفاده نشده است. 
صهیونیست‌ها علاوه‌بر سرپوش نهادن بر شکست‌های میدانی خود، یک دلیل دیگربرای طرح ادعاهای واهی در قالب عملیات روانی دارند؛ این‌که بتوانند با دروغ‌پردازی، طرف مقابل خود را وادار به واکنش کنند تا از این طریق، دو هدف حاصل شود؛‌ اولا توان رسانه‌ای خود در واداشتن مقاومت به واکنش را نشان دهندوثانیا،درقالب این واکنش، به اطلاعات دست‌اولی برسند که تا پیش‌تر از آن محروم بودند. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها