سه روستای اردبیل به روستاهای جهانی گردشگری اضافه می شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل از معرفی سه روستای مشگین‌شهر و خلخال برای قرار گرفتن در فهرست روستاهای جهانی گردشگری خبر داد.
کد خبر: ۱۴۷۴۲۷۷

سه روستای اردبیل به روستاهای جهانی گردشگری اضافه می شود

به گزارش جام جم آنلاین،و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب با اعلام این خبر گفت: روستای موئیل شهرستان مشگین‌شهر و روستا‌های برندق و کزج شهرستان خلخال برای قرار گرفتن در فهرست روستا‌های جهانی گردشگری به وزارت میراث‌فرهنگی معرفی شدند.
وی افزود: روستا‌های ما با توجه به ظرفیت‌ها به ویژه در بعد فرهنگی و طبیعی قابلیت لازم را دارند که در سطح جهانی معرفی شوند و این امر نیازمند عزم جدی در سطح استان برای آماده‌سازی روستاهاست.
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایعدستی استان اردبیل اضافه کرد: استان اردبیل ۲ اثر تاریخی ثبت جهانی دارد و یک شهر جهانی صنایع‌دستی در حال ثبت است و در پرونده ثبت جهانی مساجد ایرانی و بازار‌های تاریخی نیز آثاری از اردبیل معرفی شده و در کنار این موارد، ثبت جهانی روستا‌های گردشگری می‌تواند زنجیره جاذبه‌های جهانی استان را تکمیل کند.
محمدی ادیب ادامه داد: اقدامات لازم باید در روستا‌های منتخب استان تا اردیبهشت ماه سال آینده انجام گیرد و فرمانداران شهرستان‌های مشگین‌شهر و خلخال مسئول اصلی آماده‌سازی هستند که با هماهنگی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مسئولان دستگاه‌های مرتبط اقدامات لازم را انجام دهند.
استان اردبیل با جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی در ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است و مشگین شهر با داشتن پل معلق و مناطق جنگلی و دامنه‌های سبلان و خلخال با دارا بودن مناطق گردشگری همچون آزناو از شهرستان‌های مورد توجه گردشگران و مسافران اقصی نقاط کشور هستند.
تاکنون ۱۲ روستا در استان اردبیل به عنوان روستای دارای بافت باارزش تاریخی و هدف گردشگری تعیین و انتخاب شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها