«شنوبوک» استارت‌آپ برتر کشور شد

استارتاپ «شنوبوک» به عنوان اولین و تنها پلتفرم کتاب صوتی به زبان و گویش اقوام ایرانی در کنگره ملی موبایل ایران، استارت‌آپ برتر کشور شد.
استارتاپ «شنوبوک» به عنوان اولین و تنها پلتفرم کتاب صوتی به زبان و گویش اقوام ایرانی در کنگره ملی موبایل ایران، استارت‌آپ برتر کشور شد.
کد خبر: ۱۴۷۴۱۵۸
نویسنده شبیر دائمی

علیرضا شعبانی، مدیر و بنیانگذار انتشارات دیجیتال «شنوبوک» با اشاره به حضور این مجموعه در کنگره ملی موبایل ایران، عنوان کرد: استارتاپ «شنوبوک» به عنوان اولین و تنها پلتفرم کتاب صوتی به زبان و گویش اقوام ایرانی، از بین ٢٣ تیم سراسر کشور، به عنوان استارتاپ برتر کشور انتخاب شد.

وی با بیان اینکه کنگره ملی موبایل ایران ٢۶ تا ٣٠ شهریور برگزار شد، افزود: شنوبوک هم در رای داوران و هم با رای منتورها، عنوان استارت‌آپ برتر کشور را کسب کرد.

شعبانی درباره دلایل انتخاب شدن این مجموعه، توضیح داد: شناخت نیاز پنهان جامعه در حوزه کتاب و کتابخوانی و توجه به زبان مادری و اقوام ایرانی، دلیل اصلی انتخاب این استارت‌آپ بود، زیرا تلاش کردیم برای اولین بار کتاب‌ها را برای مردم جذاب‌تر و شیرین‌تر کنیم.

وی با بیان اینکه در شنوبوک سعی کردیم تا همه اقشار مردم بتوانند کتاب را در هرجایی هستند بشنوند، گفت: هدف ما در شنوبوک، احیا و حفظ زبان‌های مادری اقوام به عنوان یک گنجینه ارزنده در کشور است، به همین دلیل یک نرم‌افراز کتاب صوتی به زبان و گویش همه اقوام ایران را طراحی و تولید کردیم.

شعبانی همچنین از راه‌اندازی پلتفرم جدید برای شنوبوک خبر داد و یادآور شد: این پلتفرم اکنون در مرحله کدنویسی است، در این پلتفرم، قصد داریم با همکاری و مشارکت مخاطبان اقوام مختلف تولید محتوا در حوزه‌های شعر، قصه، داستان و ضرب‌المثل داشته باشیم.

به گفته وی، در این صورت هم مردم می‌توانند قصه‌ها و داستان‌های بومی منطقه خود را به زبان محلی روایت کنند و هم اینکه از این راه درآمدزایی داشته باشند.

به گزارش ما، تاکنون ۱۵۰ کتاب صوتی توسط شنوبوک به زبان اقوام مختلف ترکی، کردی، لری، ترکمنی، لکی و انگلیسی ارمنی تولید شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها