تحسین مقام معظم رهبری برای«هواتو دارم»

کتاب
کتاب "هواتو دارم" اثر محمد رسول ملاحسنی نویسنده معروف قزوینی مورد تحسین مقام معظم رهبری قرار گرفت.
کد خبر: ۱۴۷۴۰۲۴

‌جام‌جم؛ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس 6 کتاب در حوزه جهاد و مقاومت را مورد تحسین قرار داده اند که در بین آنها نام کتاب «هواتو دارم» اثر محمد رسول ملاحسنی نویسنده معروف قزوینی مشاهده می شود.

در بین 6 کتاب تقریظ شده نام کتاب هایی از جمله « معبد زیرزمینی» اثر معصومه میرابوطالبی، «آخرین فرصت» به نویسندگی سمیرا اکبری، «مجید بربری» نوشته کبری خدابخش دهقی، «پاییز آمد» به قلم گلستان جعفریان و «بیست سال و سه روز» به نویسندگی سمانه خاکباز وجود دارد.

آیین رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب در آبان ماه و در قالب مراسم پاسداشت ادبیات و مقاومت برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ از محمد رسول ملاحسنی تاکنون آثار متعددی از جمله «یادت باشد» زندگینامه شهید حمید سیاهکالی مرادی، «کاش برگردی» زندگینامه شهید ذکریا شیری نیز منتشر شده است.

مقام معظم رهبری در گذشته نیز با اشاره به خاطره ای از کتاب «یادت باشد» فرموده بودند این خاطرات باید در تاریخ ثبت شود.

 

آقا مرتضی در 9 اسفند 66 چشم به جهان گشود و به دلیل اینکه روز تولدش مصادف با شهادت امام جواد بود، نامش را در شناسنامه محمد گذاشتند. اما او را مرتضی صدا میزدند.

از همان بدو تولد محبت به پدر و مادر در گفتار و رفتار مرتضی مشهود بود و همین دعای خیر پدر و مادر، راه مرتضی را به این زیبایی ترسیم کرد.

سنش به جنگ و دوران دفاع مقدس نمی رسید، اما هر موقع بحث در مورد انقلاب و دوران جنگ بود، چنان با هیجان گوش می کرد که گویا مدت ها در جنگ فرمانده بوده و خاطرات زیادی را در آنجا داشته. وقتی فیلم دفاع مقدسی می دید، آنقدر به فکر جهاد در راه خدا بود که در دلش می گفت ای کاش جنگ بشود!

داستان مدافع حرم شدن آقا مرتضی بسیار عجیب بود، او با اختراعش بود که جواز مدافع حرم شدن را کسب کرد و دل حاج قاسم را هم با این کارش شاد کرد.

در نهایت نیز این عشق به جهاد الهی در آقا مرتضی عبداللهی او را به سمت خدا کشید و وی در شامگاه سه شنبه 23 آبان ماه در سن 30 سالگی به شهادت رسید.

"کتاب هواتو دارم" نیز با روایتی خودمانی، به سراغ داستان زندگی شهید مدافع حرم مرتضی عبداللهی رفته است که مطالعه این کتاب را به تمام علاقه مندان به حوزه کتاب های شهدایی پیشنهاد می کنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها