رئیس رسانه ملی، سومین نمایشگاه «رصتا» را افتتاح کرد

مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه ملی رصتا صبح امروز دوشنبه ۲۶ شهریورماه‌ با حضور پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما و جمعی از مسئولان و مدیران سکوهای حاضر در نمایشگاه برگزار شد.
مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه ملی رصتا صبح امروز دوشنبه ۲۶ شهریورماه‌ با حضور پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما و جمعی از مسئولان و مدیران سکوهای حاضر در نمایشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۷۲۹۰۲

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری سومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (رصتا)، صبح امروز ۲۶ شهریور با حضور پیمان جبلی رئیس صداوسیما، سعید مقیسه رئیس ساترا، شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صداوسیما، محسن قائمی‌نسب قائم‌مقام ساترا، حمیدرضا نوابی‌ دبیر نمایشگاه و جمعی از مدیران رسانه‌های فراگیر سومین‌ نمایشگاه ملی «رصتا» کار خود را در مصلای امام خمینی (ره) آغاز کرد.

سعید مقیسه رئیس ساترا در افتتاحیه نمایشگاه «رصتا» بیان کرد: سومین دوره نمایشگاه نشست‌های تخصصی با محوریت سواد رسانه‌ای، تالار هوش مصنوعی در نوبت صبح و عصر، کارگاه‌های آموزشی و ابزارهای تولید محتوا برگزار می‌شود و گواهینامه رسمی از فنی و حرفه‌ای و دانشگاه افق به علاقه‌مندان فعال ارائه خواهد شد. 

وی افزود: همچنین در خدمت مجمع «رصتا» و چند مجمع صنفی دیگر هستیم و  اکران‌ برخی آثار را ساعت ۱۴ هر روز خواهیم داشت. یک اعتبار خرید هم تدارک شده و همه بازدیدکنندگان با کارت ملی‌ خود می‌توانند این اعتبار را دریافت کنند و از محصولات غرفه‌ها بهره ببرند. بخش سکوهای بین‌الملل را نیز در نمایشگاه خواهیم داشت و روز پنجشنبه هم اختتامیه نمایشگاه برگزار خواهد شد.

در ادامه مراسم، رئیس سازمان صداوسیما و همراهانش از غرفه‌های نمایشگاه بازدید کردند و مسئولان غرفه‌ها درباره فعالیت‌های خود در این دوره نمایشگاه به رئیس رسانه ملی گزارش‌هایی ارائه دادند.

رئیس رسانه ملی، سومین نمایشگاه «رصتا» را افتتاح کرد

بنا بر این گزاش، این دوره نمایشگاه در حالی کار خود را آغاز می‌کند که ۱۶۴ غرفه حضور دارند تا روز پنجشنبه ۲۹ شهریورماه به کار خود ادامه می‌دهد. مخاطبان، اهالی رسانه، هنرمندان و همه کسانی که علاقه‌مندی‌شان به حوزه صنایع نمایش‌خانگی و پلتفرم‌های خانگی است می‌توانند طی این روزها، از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر بازدید خودشان را داشته باشند. امسال از میان سکوهای دارای مجوز از ساترا ۱۲۴ سکوی فعال در این نمایشگاه حاضر هستند و مابقی غرفه‌ها، انجمن‌ها و اصناف و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات به حوزه صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش‌خانگی هستند.

همچنین در این نمایشگاه بخشی از برنامه‌ها را برای اشخاصی که علاقه‌مند به ایفای نقش در حوزه‌های هنری و رسانه‌ای هستند، تدارک دیده‌ و مسابقات متنوعی برگزار می‌شود. ایران‌صدا، آزمون گویندگی برگزار می‌کند و برگزیدگان آزمون داخل نمایشگاه «رصتا» در آزمون دیگری خارج از نمایشگاه در شبکه ایران صدا بار دیگر به رقابت می‌پردازند و در نهایت برگزیدگان نهایی در شبکه ایران‌صدا مشغول به کار می‌شوند. برخی از مسابقات دیگر نیز نظیر آزمون دوبله، اجرا و گویندگی در غرفه‌های مختلف انجام می‌شود و برخی دیگر نیز در فضای نمایشگاهی مجامع اتفاق می‌افتد.

انیمیشن «حسنا ۲»، رئالیتی‌شوی «سرگیجه»، فیلم «اسرائیلیسم» و برخی سریال‌ها و برنامه‌های دیگر برای اولین بار در نمایشگاه «رصتا» اکران خواهد شد. همچنین برنامه‌ «مافیا» توسط سعید ابوطالب در غرفه کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری به‌صورت زنده و با حضور مخاطبان نمایشگاه و برخی چهره‌ها اجرا خواهد شد.

سومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) از ۲۶ تا ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ در محل مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها