هزاران شمشیر به سمت نظام سلطه

سرمداران نظام سلطه برای ضربه زدن و ایجاد تنش در منطقه تدارک فراوانی را دیده بودند و با اختصاص بودجه‌های کلان و پای کار آوردن همه ترفندها، تکنیک ها، تجهیزات و تکلنولوژی‌ها در پی آن بودند تا ضمن تشدید آشوب، راهبرد‌های خود را پیش ببرند.
سرمداران نظام سلطه برای ضربه زدن و ایجاد تنش در منطقه تدارک فراوانی را دیده بودند و با اختصاص بودجه‌های کلان و پای کار آوردن همه ترفندها، تکنیک ها، تجهیزات و تکلنولوژی‌ها در پی آن بودند تا ضمن تشدید آشوب، راهبرد‌های خود را پیش ببرند.
کد خبر: ۱۴۷۲۸۱۶
نویسنده کامران فلاحتی کارشناس مسائل سیاسی

با این وصف، شواهد کاملا نشان می‌دهد که این کارسازی‌ها به صورت مصنوعی و خلق الساعه پدید آمده بودند و این طراحی‌ها ریشه در اقلیم ما نداشت و حتی فراتر از آن این پروژه‌ها بگونه‌ای نبود که روی آن کار پژوهشی با سابقه چند دهه‌ای انجام شده باشد. 


غرب در پی آن بود تا با تجهیز همه امکانات و استعداد‌ها و بهره گیری از توان علمی اندیشکده‌ها و استفاده از بازوان اجرایی امنینی فضای آرام و امن کشور را به اغتشاش بکشاند و درصد بود تا قطبی کردن فضای ایران، تولید شورش و اغتشاش و دامن زدن به التهابات در جامعه ایرانی یا کشور‌های منطقه و همچنین مشغول کردن کشور‌هایی که توان استقلال طلبی و عزت طلبی دارند پیمان صلح ابراهیم را در منطقه پیدا کند و روند عادی سازی روابط برخی از کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی را پی بگیرد تا ارتباطات سیاسی، اقتصادی و امنیتی بین این کشور‌ها بوجود بیاورد.


با این وصف باید گفت که نظام نوین استعماری غرب در برابر نظام گفتمانی انقلاب اسلامی و محور مقاومت یک شکست مفتضحانه را تجربه کرد. به این دلیل که بنیان‌هایی که نظام گفتمانی انقلاب اسلامی بر آن تکیه دارد نه لزوما براساس دستاورد‌های نظامی و امکانات دفاعی بلکه مبتنی بر آرمان، فرهنگ و باورد‌های دینی، ایمانی، اعتقادی، ملی و میهنی استوار است و اگر جز این می‌بود نمی‌توانست یک هماهنگی بسیار ستودنی بین همه اضلاع محور مقاومت و ملت‌های مظلوم را در این سطح انجام بدهد. 


ما شاهدیم یمنی که سال‌ها تحت یک جنگ ظالمانه بوده و همچنان ملتش آسیب دیده و ستمدیده هستند امروز در برابر تمام استعداد غرب و آمریکا فقط با شلیک یک موشک بالستیک، نظام سلطه و همه هیمنه پوشالی آن را به تمسخر می‌کشد و آمریکا و رژیم صهیونیستی را تحقیر می‌کند. نیروی مقاومت یمن موشکی را به سمت رژیم صهیونیستی پرتاب کرد که از تمام پدافند‌های پیکان و فلاخن و ناو‌های آمریکایی و سامانه‌هایی که در منطقه جانمایی شده بود عبور می‌کند و در قلب تل آویو می‌نشیند. 


این همکاری و همدلی و رویارویی حاصل باورمندی به مفاهیم کلیدی و بنیانی و ریشه دار منطقه ای، ایمانی و فرهنگی است که غرب به هر میزان بودجه هزینه کند نمی‌تواند نیرویی را سازمان بدهد که در برابر چنین اراده‌ای مقاومت کند.


این موضوعی کاملا بدیهی است اگر غرب در پی آن بود تا با یک محصول مصنوعی تحت عنوان تنش آفرینی در ایران به جنگ با اراده فولادین و مستحکم جمهوری اسلامی بپردازد حاصلی جز ناکامی و شکست نداشته و ندارد و اگرچه ممکن است در مقطعی به صورت جزیی به دستاورد‌هایی برسد و آسیب‌هایی را به جامعه ایرانی وارد کند، اما این کارسازی‌های بی نتیجه نمی‌تواند منجر به موفقیتی برای نظام سلطه شود.


در این مواجه شاهد این هستیم که تمام ترفند‌هایی که سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی، آمریکا و غرب برای دامن زدن به اغتشاشات، منحرف کردن اذهان و تاثیرگذاشتن روی بخشی از جامعه ما بکارگرفته شدند در ابعاد جهانی آن به سمت نظام سلطه برگشت. 


در حال حاضر صدای دانشگاه‌های بزرگ دنیا برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین شنیده می‌شود. فلسطینی که تا یکسال قبل شاید بسیاری فراموشش کرده بودند و نظام استعماری در پی آن بود با انحراف افکار عمومی جهانیان طرح نوعی در بیندازد و یک پیمان صلح ننگینی را بین اعراب و رژیم اشغالگر قدس برقرار کند تا هر چه سریعتر به نیات شیطانی خود برسد.


الان در تمام دانشگاه‌ها اروپا و آمریکا فریاد حمایت از مردم غزه بلند است. دانشجویان، استادان دانشگاه، روشنفکران، هنرمندان و حتی سلبریتی‌های کشور‌های اروپایی و آمریکا بپا خواستند و در یک گستره جهانی نظام سلطه را به استیصال کشاندند. 


سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکسال پیش در یک سخنرانی در پاسخ به فتنه انگیزی‌های غربی‌ها در داخل کشور به آن‌ها این هشدار را داده بود که ما این آتش افروزی‌ها را به خیابان‌های نیویورک و پاریس خواهیم کشاند. در آن مقطع شاید باور این موضوع برای تحلیلگران کمی سخت بود که ایران بتواند ضمن مهار بحران در یک زمان کوتاه، سیلی متقابلی آن هم در ابعاد جهانی به نظام سلطه بزند، اما امروز شاهدیم که خیزش میلیونی حمایت از مردم مظلوم فلسطین و ابراز انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی در سراسر دنیا شکل گرفته است و یک نهضت جهانی براه افتاد که نه تنها داعیه حمایت از مردم غزه را دارد بلکه در پی آن است که با مفاهیم و آموزه‌های دین اسلام بیشتر آشنا شود. روندی که همه برنامه‌ها و ترفند‌های غرب را در ارائه یک چهره خشن و تندروانه از مسلمانان برهم زد.


یادمان هست که زمانی مقامات رژیم صهیونیستی مدعی اجرای پروژه هزاران خنجر علیه نظام جمهوری اسلامی بودند، اما به فاصله کوتاهی دیدند که هزاران شمشیر به سمت آن‌ها به پرواز درآمده و باعث استیصال و سردرگمی سردمداران نظام سلطه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها