نظر پسر شهید هنیه درباره «بهترین انتقام» خون پدرش

پسر شهید اسماعیل هنیه در مصاحبه‌ای با تشریح برخی جزئیات مربوط به ترور پدرش، نظر خود را درخصوص «بهترین انتقام» خون این شهید تبیین کرد.
کد خبر: ۱۴۷۲۴۶۷

به گزارش جام جم آنلاین، عبدالسلام هنیه، پسر شهید اسماعیل هنیه در مصاحبه‌ای گفت که بهترین انتقام خون این شهید، توقف تجاوزات رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین و عقب‌نشینی کامل از غزه است.

«عبدالسلام هنیه»، پسر شهید اسماعیل هنیه، رهبر فقید دفتر سیاسی جنبش حماس، در مصاحبه‌ای در خصوص انتقام خون پدرش گفت: «چگونگی پاسخ مسأله‌ای است که به سیاسیون و ایران مربوط است، اما به نظر من توقف جنگ علیه مردم فلسطین و خروج کامل از غزه، بهترین پاسخ به جنایت ترور شهید اسماعیل هنیه است».
 
هنیه در مصاحبه اختصاصی با القدس العربی فاش کرد که عاملان این ترور، تلفن همراه پدرش را ردیابی کرده بودند و با دقت بالایی، محل اقامت او در ساختمانی متعلق به سپاه پاسداران ایران را با موشک هدایت‌شونده هدف قرار دادند.
 
او تأکید کرد که این ترور بر خلاف ادعا‌های پیشین، با بمب دستی جاسازی شده در اتاقش رخ نداده است.
 
بخش‌های از این مصاحبه در ادامه آمده است:
 
-خبر شهادت پدرتان را چگونه دریافت کردید و در آن لحظات کجا بودید؟
 
من در استانبول ترکیه بودم. ساعت ۵:۳۰ صبح روز چهارشنبه ۳۱ جولای گذشته، یکی از جوانان به من خبر داد که پدرم مورد حمله قرار گرفته و به شدت مجروح شده است. به او گفتم که پدرم شهید شده است. اتفاقا شب ترور، مادرم به ترکیه رسید. وارد اتاقش شدم و به او گفتم که شوهرش به شدت مجروح شده است. چند دقیقه بعد به او گفتم که شهید شده است. او شروع به گریه کرد، اما در ادامه شکر خدا را به جا آورد.
 
بلافاصله پس از انتشار خبر در رسانه‌ها، رهبری جنبش حماس که به ریاست خالد مشعل در ترکیه حضور داشتند، به محل اقامت من رسیدند. ۴۵ دقیقه پس از ترور، تماس تلفنی از طرف رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، برای تسلیت را دریافت کردیم. همچنین سازمان اطلاعات مصر و جبریل الرجوب، دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح و چند شخصیت دیگر با ما تماس گرفتند.
 
بلافاصله بعد از ترور، ارتباطی با برادرانی که در ایران با پدرم بودند، نداشتم تا بدانم چه اتفاقی افتاده است. توافق شد که از ترکیه به دوحه برویم، جایی که مقر اقامت موقت پدرم از سال ۲۰۱۹ بود و قرار بود در آنجا دفن شود.
 
بلافاصله پس از آن، همراه برادرم همام به تهران سفر کردم؛ مستقیما به مراسم تشییع جنازه رسیدیم و در مراسم باشکوه تشییع شرکت کردیم.
 
-در نماز تشییع جنازه، با آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران دیدار داشتید. چه گفت؟
 
آیت الله خامنه‌ای و تمام رهبران ایرانی از این اتفاق بسیار متأثر بودند و به ما تسلیت گفتند. غم و اندوه در چهره‌هایشان نشان می‌داد که اتفاقی بسیار بزرگ علیه ایران و مهمانشان رخ داده است. اما در آن لحظات هیچ جزئیاتی در مورد ترور ارائه نکردند، چون هنوز تحقیقات در مراحل اولیه بود.
 
- با توجه به اطلاعاتی که به شما رسیده، ترور چگونه اتفاق افتاد و تحقیقات ایرانی‌ها به کجا رسید؟
 
ایرانی‌ها به ما گفتند که ترور با استفاده از موشکی که کلاهک انفجاری به وزن ۷.۵ کیلوگرم داشت، انجام شده است.
 
برادرانی که همراه پدرم بودند و همچنین ایرانی‌ها، معتقدند که عاملان ترور با ردیابی تلفن همراه پدرم، محل اقامت او را با دقت شناسایی کردند. پدرم همیشه بعد از اتمام کارهایش در طول روز، شب‌ها قبل از خواب تلفن همراهش را بررسی می‌کرد و به پیام‌های دریافتی پاسخ می‌داد. همچنین پدرم یک شخصیت سیاسی شناخته شده بود که در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران، شرکت کرده بود و در ساختمانی معروف متعلق به سپاه پاسداران ایران حضور داشت.
 
موشک با دقت بسیار زیادی محل اقامت پدرم را در اتاق هدف قرار داد، به طوری که مستقیماً از دیوار پشت تختخواب عبور کرد. بر اثر شدت انفجار، «وسیم ابو شعبان»، همراه پدرم، که در آن لحظه خارج از اتاق بود، بر اثر اصابت ترکش‌ها، به شهادت رسید.
 
جنبش حماس پرونده ترور را به همراه ایرانی‌ها پیگیری می‌کند. آن‌ها تلاش می‌کنند تا محل شلیک موشک را شناسایی کنند و اینکه آیا از پهپاد، هواپیمای جنگنده یا وسیله دیگری استفاده شده است.
 
همچنین تحقیقات ایران، ادعای ترور با استفاده از بمب دست‌ساخته‌ای که در اتاق یا زیر تخت پدرم کار گذاشته شده بود را رد می‌کند و شواهد موجود در محل نیز این ادعا را تأیید نمی‌کنند.
 
- به نظر شما، آیا پاسخ ایران دیر شده است؟ و اگر اتفاق بیفتد، به چه شکل خواهد بود؟
 
ما به عنوان خانواده شهید، معتقدیم که دستی که برای کشتن مردم فلسطین، کودکان، زنان و پدرمان دراز شده است، باید قطع شود. جامعه جهانی باید مسئولیت پایان دادن به جنگ نابودی که بنیامین نتانیاهو علیه مردم ما راه انداخته است، را بر عهده بگیرد. اما ماهیت پاسخ به این ترور، به سیاستمداران و ایران واگذار شده است. به نظر من، توقف تجاوزات اسرائیل علیه مردم ما و عقب نشینی کامل از نوار غزه، بهترین پاسخ به ترور شهید اسماعیل هنیه است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها