پیکر آیت‌الله محفوظی در قم به خاک سپرده شد

پیکر پاک و مطهر آیت‌الله عباس محفوظی گیلانی عضو فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز پنج‌شنبه همزمان با شهادت جانسوز امام حسن عسکری (ع) با حضور پرشور روحانیان، فضلای حوزه علمیه، شخصیت‌های سیاسی و مذهبی و قشر‌های مختلف مردم قم، تشییع و به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۱۴۷۲۳۵۰

پیکر آیت‌الله محفوظی در قم به خاک سپرده شد

به گزارش جام جم آنلاین، پیکر این عالم ربانی پس از تلاوت آیه‌هایی چند از کلام‌الله مجید بر دوش سوگواران یازدهمین امام شیعیان، از مسجد امام حسن عسکری به طرف حرم حضرت معصومه (س) تشییع و پس از طواف گرداگرد مضجع شریف و نورانی آن حضرت و اقامه نماز از سوی آیت‌الله جعفر سبحانی در جوار بارگاه ملکوتی بانوی کرامت آرام گرفت.

در این آیین آیات علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، سید احمد خاتمی سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن خمینی سرپرست موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام (ره)، حجت‌الاسلام محسن قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب همچنین سید محمد آقامیری و اسدالله عباسی استانداران قم و گیلان حضور داشتند.
مجلس گرامیداشت نخستین شب ارتحال آن فقیه والامقام امشب در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.
پیکر آیت‌الله محفوظی در قم به خاک سپرده شد
 
آیت‌الله عباس محفوظی گیلانی در سال ۱۳۰۷ هجری شمسی در یکی از روستا‌های شهرستان رودسر استان گیلان به دنیا آمد.
 
وی سال‌ها سابقه تدریس خارج فقه داشت، او در زمان حیات مرحوم آیت‌الله محمدتقی بهجت، رئیس دفتر او بود.
 
آیت‌الله محفوظی در سال‌های منتهی به انقلاب اسلامی ایران، فعالیت‌های سیاسی انجام می‌داد و در جلسه‌های جامعه مدرسین قم نیز شرکت می‌کرد.
 
وی در همین دوران، بار‌ها مورد تعقیب، بازداشت و تبعید قرار قرار گرفت.
 
آن مرحوم پس از انقلاب اسلامی، یکی از اعضای جامعه مدرسین قم بود و به عنوان نخستین نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.
 
آیت‌الله محفوظی در سال ۱۳۶۸ با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان مسئول نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌ها، همچنین عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب شد.
 
وی سرانجام در بیستم شهریورماه جاری در سن ۹۶ سالگی به علت بیماری قلبی در یکی از بیمارستان‌های قم دعوت حق را لبیک گفت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها