یک روز ۲بازی، ۱۰روز ۴بازی و ۱۰۰روز ۱۷بازی!

بازی در آزادی ۲برابر میانگین جهانی

ورزشگاه آزادی فعلا آماده نمی‌شود

وعده سر چمن!

دو روز پیش احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان از روند بازسازی ورزشگاه آزادی دیدن کرد. در این دیدار که خیلی‌ها همراه دنیا‌مالی بودند خبرهایی به گوش رسید که این ورزشگاه در نیمه دوم سال آماده می‌شود اما در کدام ماه از نیمه دوم سال؟ از اول مهرماه تا ۲۹ اسفند نیمه دوم ماه می‌شود و بین این دو ماه ۵- ۴ ماه فاصله است.
کد خبر: ۱۴۷۲۰۹۱
نویسنده مرتضی رضایی - گروه ورزش
 
یعنی یک‌جورهایی وعده سر چمن! درحالی این اتفاق افتاده که یک اظهارنظر غیررسمی هم مطرح شده که آبان‌ماه زمان بهره‌برداری از ورزشگاه آزادی خواهد بود که با توجه به مراحل کار،بعید است این اتفاق بیفتد.آنچه مشخص است،این‌که طبق مشاهدات و عکس‌هایی که ازورزشگاه آزادی منتشرمی‌شودبعید است تااواخراسفند،ورزشگاه آزادی آماده استفاده‌شود.مشاهدات بعضی از خبرنگاران هم این پیام را دارد که ورزشگاه آزادی خراب‌تر از خراب است و حالا‌حالاها نباید روی آن حساب باز کرد.

منفعل مثل شرکت توسعه
در جریان بازسازی ورزشگاه آزادی و کمپ تیم‌های ملی و‌...نکته‌ای که مغفول‌مانده این است که نقش شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در این میان چه بوده است؟ آنها که اولین وظیفه‌شان نگهداری از اماکن ورزشی است کدام گام را برای حفظ این اماکن برداشته‌اند تا مثلا ورزشگاهی مثل آزادی به سرنوشت پلاسکو دچار نشود؟
چندی پیش وزارت‌ورزش‌وجوانان وشرکت تجهیز وتوسعه اماکن ورزشی درپایان فصل بیست‌وسوم اقدام به بهسازی اساسی ورزشگاه آزادی کردند. آن زمان هفته چهارم، تاریخ آماده‌سازی ورزشگاه اعلام شد اما حالا شرایط به سمتی پیش رفته که بازسازی ورزشگاه همچنان نیاز به زمان دارد تابه آماده‌سازی مطلوب برسد.وعده‌های مدیرمجموعه آزادی نصیبی، مدیرمجموعه ورزشی آزادی در این‌خصوص می‌گوید: «نمی‌توان برآورد زمانی کرد که ورزشگاه چه زمانی آماده بهره‌برداری است. ما شبانه‌روز روی ورزشگاه کار می‌کنیم و جلسات متعددی داریم. هفته‌ای سه جلسه داریم و مشاوران و پیمانکاران باهم جمع می‌شویم وموارد را بررسی می‌کنیم. تمام هم و غم ما این استادیوم است تاهرچه زودترآماده شودتا ما ازشرمندگی جامعه ورزش بیرون بیاییم. به هر حال کار بزرگ و سنگینی است. پس ازانتقاد آقای خیابانی که گفته بود اینها نمی‌توانند ورزشگاه راآماده‌سازی کنند، ایشان آمد و دید که کار سنگینی است و حالا‌حالاها نیاز به زمان دارد تا آماده شود.‌»
نصیبی ادامه داد: «ما درحال آماده‌سازی فاز اول که ضلع غربی ورزشگاه است هستیم تا بتوانیم به‌زودی‌ زود آن‌را به اتمام برسانیم. پس از آن وزارت ورزش تصمیم می‌گیرد که پس از این اتفاق ما لیگ وسایرمسابقات را برگزار کنیم یا این‌که بازسازی را ادامه بدهیم و شاید هم بخواهند بازسازی را کامل کرده و تا انتها ادامه بدهیم که باید در این‌خصوص تصمیم‌گیری شود.»
از نصیبی درباره این سؤال شد که تاریخ جدید برای بهره‌برداری را دی‌ماه اعلام کرده‌اند که او این واکنش را نشان داد:«‌تلاش ما این است که آماده شود و شاید هم بتوانیم زودتر آماده کنیم که از شرمندگی جامعه ورزش خارج شویم. برآورد ما اواخر آذرماه است که بتوانیم از دی‌ماه مسابقات را درورزشگاه آزادی برگزارکنیم.شایدهم مشکلی وسط کار پیش نیایدوزودترانجام شد.گاهی با معارض‌هایی وسط کار برخورد می‌کنیم که همان کار ما را سخت می‌کند.درسیستم هیچ نقشه‌ای از قبل وجود نداشته که بخواهیم روی آن حساب کنیم. هیچ نقشه‌ای نداریم که براساس آن پیش برویم وبه همین دلیل کارما گره خورد.البته الان تقریبا اصل کارراتمام کردیم و دربخش سفت‌کاری و نازک‌کاری هستیم که بتوانیم زودتر این مورد را تمام کنیم و ورزشگاه را برای جامعه ورزش آماده کنیم. ماهم دوست داریم که اینجا زودتر آماده شود و رونق بگیردوهمه بتوانند دریک محیط خوب ودلچسب وورزشگاه بزرگ فوتبال ببینند. الان می‌بینیم که بازی‌های فوتبال درورزشگاه‌های کوچک برگزارمی‌شودوخیلی ازهواداران بیرون می‌مانند واین برای ما ناراحت‌کننده است.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها