رییس جمهور: نباید اخبار نادرست و غیر واقعی به جهانیان ارایه شود

ایسنا: رییس جمهوری اسلامی ایران صبح روز دوشنبه به وقت محلی ضمن پاسخ به سوالات 300 خبرنگار عضو باشگاه ملی مطبوعات آمریکا در واشنگتن در زمینه های گوناگون از طریق ویدئو کنفرانس، تصریح کرد:
کد خبر: ۱۴۷۰۸۵
متاسفانه درباره مسایل مختلف اخبار دروغ به جهانیان ارایه و واقعیات مخفی می شود که باید از آن جلوگیری کرد.
دکتر محمود احمدی نژاد در پاسخ به پرسشی درباره نقض حقوق اقلیتها در ایران با اشاره به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفت: در قانون اساسی ما مسیحیان، یهودیان، مسلمانان و زرتشتی همه به عنوان پیروان ادیان الهی از حقوق مساوی برخوردارند و همه با هم برابرند.
رییس جمهور گفت: همه انسانها برابرند و باید با همکاری یکدیگر، جامعه سعادتمندی برای بشر بسازیم و این مسوولیتی همگانی است . دکتر احمدی نژاد با رد برخی گزارشها درباره نقض حقوق بشر در ایران گفت: کسانی که این گزارش را نوشته اند واقعیات ایران را درک نمیکنند و یا نادیده میگیرند؛ آزادی در کشور ما در حد بالاست؛ مردمان ما مردمانی با نشاط و آگاه هستند و از همه تحولات آگاهند و در اظهار نظر هم بسیار آزادند.
رییس جمهور افزود: سال گذشته یک اقلیت 100 نفره در دانشگاه در برابر بیش از 2000 نفر از دانشجویان طرفدار رییس جمهور سعی کردند جلسه را به هم بزنند؛ هیچکس با آنها کاری نداشت و من دو ساعت با آنها صحبت کردم.
رییس جمهور تاکید کرد: کسانی که واقعیات ایران را نمیدانند باید اطلاعات کامل به دست آورند و من از این افراد دعوت میکنم به ایران بیایند و با مردم آزادانه صحبت کنند تا واقعیات را بدانند.
دکتر احمدی نژاد درباره خبر محکوم شدن یک خبرنگار به مرگ در ایران گفت: این خبر از اساس دروغ است کدام خبرنگار در ایران محکوم به مرگ شده است؛؛ من متاسفم که برخی اخبار دروغ به جهانیان داده شود مجری برنامه به نام دو نفر اشاره کرد رییس جمهور در پاسخ گفت: اینها کجا کار خبری میکردند؛ آیا در جهان کسی آنها را به عنوان خبرنگار میشناسد؛ این حرفهای دروغ را چرا به افکار عمومی جهان تزریق میکنید؛
رییس جمهور با اشاره به آزادی انتقاد از دولت در ایران خاطر نشان کرد: همه روزنامه ها از حمله کسانی که بشدت منتقد دولت هستند از دولت کمک دریافت میکنند چرا که ما به آزادی بیان معتقدیم؛
دکتر احمدی نژاد درباره ادعای شکنجه شدن و نقض حقوق زنان در جمهوری اسلامی گفت : این ادعایی کاملا کذب است؛ زنان ایران آزاد هستند و فعال و پر نشاط؛ آنها در دانشگاهها کارهای تحقیقاتی می کنند و در فعالیتهای سیاسی مانند احزاب و مطبوعات فعالند.
رییس جمهور با اشاره به حضور زنان ایرانی در کلیه فعایت های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و آموزشی گفت: زنان ایران جزو فعالترین و آزادترین زنان جهان هستند و بیش از 60 درصد دانشجویان ما دختر هستند.
دکتر احمدی نژاد افزود: روز 22 بهمن بیایید ببینید میلیونها زن در راهپیمایی چه می گویند. چه کسی گفته آنها تحت شکنجه هستند البته برخی روزنامه نگاران غربی همیشه حرفهای خود را میزنند اما آنها باید از دولتهای غربی مستقل باشند.
رییس جمهور درباره عراق و ادعای دخالت ایران در این کشور نیز گفت: این ها همه از تحریفهای مشخص است.
دکتر احمدی نژاد درباره ممانعت دولت آمریکا از حضور وی در محل برجهای دوقلوی نیویورک گفت: من علاقهمند بودم به کشته شدگان حادثه 11 سپتامبر ادای احترام و با بازماندگان آنها ابراز همدردی کنم ضمن اینکه وظیفه همه میدانم که درباره ریشههای این حوادث گفتگو کنیم و آن را بشکافیم.
رییس جمهور افزود: درباره سخنرانی در دانشگاه کلمبیا هم آنها از من دعوت کردند و من پذیرفتم اما برخی رسانههای دولتی آمریکا خیلی عصبانی شدهاند و سعی میکنند مردم را تحریک کنند که این رفتار باعث تاسف فراوان است چرا که همه باید ظرفیت داشته باشیم که حرفهای همدیگر را بشنویم.
دکتر احمدی نژاد در همین زمینه گفت: چرا برخی نمیخواهند حرفهای ما به گوش مردم آمریکا برسد ما به صراحت اعلام کردهایم که با شیوه دولت آمریکا برای مدیریت جهان مخالفیم و پیشنهادهای داریم که با اجرای آنها جهان از صلح و دوستی و عدالت برخوردار میشود اما در کشوری که دولتش اداعا میکند مهد آزادی اطلاعات است برخی نمیگذارند مردم آمریکا این پیشنهادها را بشنود. چرا؛
رییس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص گذشته روابط ایران و آمریکا گفت: من توصیه میکنم به گذشته برنگردیم چرا که آن وقت باید پرونده چند سال جنایت آمریکا را در ایران بررسی کنیم پروندهای که از کودتای 28 مرداد و حمایت از دیکتاتوری و تحقیر ملت ایران شروع می شود و با تلاش برای تجزیه ایران، توهین به ملت ایران و سوء استفاده از منابع ایران پایان می یابد . دکتر احمدی نژاد دفاع از صدام در هشت سال جنگ تحمیلی را از دیگر نقاط تاریک پرونده آمریکا نزد ملت ایران دانست و افزود: باید هر چیزی را در ظرف زمانی خود بررسی کرد و به جای گذشته به آینده فکر کنیم و اجازه دهیم آینده، آینده روشنی باشد.
رییس جمهور در خصوص آینده دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد تا در این زمینه هر روز اخبار خوب و صلح آمیز به جهانیان منتقل شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها