دوست دارم زودتر اعدام شوم!
گفت‌وگو با پسرجوان که به دلیل یک سوءتفاهم دوستش را کشت

دوست دارم زودتر اعدام شوم!

قاتل عمو و برادرزاده در یک قدمی اعدام قرار گرفت

به سلامتی مرگ در بزم مستانه

مرد جوان که به‌دلیل درگیری لفظی در بزم مستانه عمو و برادرزاده‌ای را با ضربه چاقو و قمه کشته بود، با تایید حکم قصاصش در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.
کد خبر: ۱۴۷۰۰۰۹
 
به گزارش خبرنگار جام‌جم‌، تحقیقات جنایی در این پرونده از شامگاه ۲۷ فروردین سال ۱۳۹۸ و با گزارش درگیری دسته‌جمعی در روستای سعیدآباد پیشوا آغاز شد. در جریان تحقیقات مشخص شد این درگیری در یک بزم مستانه در کنار چاه‌های کشاورزی آغاز و به داخل روستا کشیده شده بود. در این درگیری عمو و برادرزاده‌ای با ضربه جسم تیز زخمی شده بودند که مهرداد همان شب و عمویش چند روز بعد جان‌باختند.با تحقیقات محلی هویت ضارب به‌نام حمید شناسایی شد اما او به محلی نامعلوم گریخته بود. با گذشت ۱۴ماه از قتل، حمید در یکی از روستاهای استان فارس ردیابی و دستگیر شد.
متهم‌ در تشریح درگیری مرگبار گفت: دوستانم در چاه‌های کشاورزی مهمانی گرفته بودند و مشروب خوردیم. بر سر سلامتی‌گفتن هنگام مشروب، با مهرداد درگیر شدم. این درگیری ادامه پیداکرد و من مهرداد و عمویش را زدم اما قصد کشتن آنها را نداشتم.
با تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و احمد همراه افراد حاضر در نزاع پای میز محاکمه قرار گرفتند.
در ابتدای جلسه رسیدگی، اولیای ‌دم مقتولان برای احمد درخواست قصاص کردند. سپس متهم ردیف دوم در جایگاه قرار گرفت و در تشریح ماجرا گفت: «‌شب حادثه در محل چاه‌های آب جمع شده بودیم. مشروب و غذا هم بود. چند نفری مشروب خوردند. مهرداد موقع مشروب‌خوردن سلامتی داد که حدود یک دقیقه طول کشید. وقتی تمام شد، احمد از او خواست دوباره بگوید که مهرداد بازهم گفت. آنها در این مهمانی کمی درگیری لفظی پیدا کردند. مهرداد موقع رفتن به احمد توهین کرد و همین شروع درگیری بود. مهرداد را دو نفر به خانه بردند اما احمد با عموی او تماس گرفت که کار به فحاشی کشید. احمد تهدید کرد او یا برادرزاده‌اش را می‌کشد. احمد پشت فرمان نشست و وقتی به روستا رسیدیم چند نفر که سرنشینان سمند بودند از آن سوی خیابان به سمت ما آمدند و احمد با آنها درگیر شد و چند نفر را با چاقو و قمه زد. بعد هم دنبال مهرداد رفت و او را هم زد که داخل جوی افتاد. او بعد از دعوا سوار ماشین من شد و از آنجا رفت. بعد زنگ زد که گفتم مهرداد مرده است. دیگر با او ارتباط نداشتم تا این‌که محمد هم فوت شد.»
سپس احمد به‌عنوان متهم ردیف اول درجایگاه قرارگرفت وگفت:«‌اتهام قتل محمد وزخمی‌کردن پنج نفر دیگر را قبول دارم اما مهرداد را من نزدم. قصد کشتن محمد راهم نداشتم. او ابتدا با تبر به سرم ضربه زد. خواستم ضربه‌ای به دستش بزنم که خودش را کنار کشید و ضربه به سینه‌اش خورد.۴ ــ ۳ سابقه درگیری دارم. در این دعواها چاقو زدم و چاقو خوردم اما همیشه به دست طرف دعوا زدم.»
سایر شرکت‌کنندگان در دعوا نیز به اتهام شرب‌خمر و شرکت در درگیری منجر به قتل از خود دفاع کردند.
درپایان جلسه، قضات دادگاه احمد را به اتهام دو فقره قتل به دو بار قصاص محکوم کردند. سایر شرکت‌کنندگان در دعوا نیز به زندان محکوم شدند..
این حکم دیروز در دیوان‌ عالی کشور مهر تایید خورد و اگر احمد نتواندرضایت اولیای دم راجلب کند، شمارش معکوس برای اجرای حکم قصاصش شروع می‌شود.
newsQrCode
برچسب ها: جنان قتل اعدامی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها