سخنگوی وزارت خارجه در هشتمین همایش اسوه‌های صبوری:

تروریسم سازمان یافته ریشه در حمایت سازمان یافته دارد

کنعانی،سخنگوی وزارت امور خارجه گفت، جای تاسف عمیق است که تروریسم سازمان یافته ریشه در حمایت سازمان یافته برخی نظام‌ها و رژیم‌ها و مدعیان دروغین حقوق بشر دارد.
کد خبر: ۱۴۶۹۸۹۱

به گزارش جام‌جم‌آنلاین،کنعانی،سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جای تاسف عمیق است که تروریسم سازمان یافته ریشه در حمایت سازمان یافته برخی نظام‌ها و رژیم‌ها و مدعیان دروغین حقوق بشر دارد.

ناصرکنعانی در هشتمین همایش اسوه‌های صبوری که به همت انجمن دفاع از قربانیان تروریسم امروز چهارشنبه ۳۱مرداد مصادف با ۲۱ اوت (روز بین‌المللی یادبود و احترام به قربانیان تروریسم) برگزار شد، سخنرانی کرد.

متن کامل سخنرانی سخنگوی وزارت امور خارجه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

از اینکه در روز جهانی احترام به قربانیان تروریسم در جمع شما خانواده‌های عزیز و ارجمند شهیدان سرفراز وطن و بازماندگان گرانقدر رخداد‌های تلخ و خونبار تروریستی هستم خرسندم صبر و صلابت و شجاعت شما را تحسین می‌کنم و برای ارواح مطهر همه شهدای والامقام و قربانیان تروریسم و قهرمانان مبارزه با این پدیده شوم علو درجات مسألت می‌کنم.

شعار امسال روز جهانی یادبود و ادای احترام به قربانیان تروریسم صدا‌هایی برای صلح، با تکیه بر نقش بازماندگان حوادث تروریستی بر ایفای وظیفه آن‌ها به عنوان مربیان صلح تأکید نموده است.

صلح حقیقی در سایه عدالت و اجرای عدالت در حق مجرمان و ظالمان و جنایتکاران حاصل می‌شود. جای تأسف عمیق است که تروریسم سازمان یافته، ریشه در حمایت سازمان یافته برخی نظام‌ها و رژیم‌ها و مدعیان دروغین بشر دارد.

امسال در شرایطی به استقبال این روز می‌رویم که بزرگترین تروریست دولتی جهانی رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی با حمایت تمام عیار و نامحدود برخی دولت‌های مدعی حقوق بشر مانند آمریکا و انگلیس در حال انجام قبیح‌ترین جنایات و فجیع‌ترین خونریزی‌ها در سرزمین مقدس همه ادیان آسمانی، فلسطین عزیز است.

صحبت کردن از احترام به قربانیان تروریسم در شرایطی که در هر ساعت چهار کودک فلسطینی به دست ارتش سفاک و تروریست رژیم اسرائیل به شهادت می‌رسند و هر روز حدود چهل کودک فلسطینی مادر خود را در حملات تروریستی این جانیان از دست می‌دهند، شعاری تو خالی بیش نیست بویژه آنکه نهاد‌های بین‌المللی و دولت‌های غربی چشم خود را بر روی این جنایت کم سابقه علیه بشریت بسته و از کوچک‌ترین اقدامی برای پایان این جنایت هشتاد ساله دریغ نموده‌اند.

برخی کشور‌های مدعی غربی خاصه دولت آمریکا در حالی ادعای مبارزه با تروریسم دارند؛ که خطرناک‌ترین هویت تروریستی جهان یعنی رژیم صهیونیستی را به وجود آورده و از آن حمایت همه جانبه می‌کنند. به راستی چه کسانی داعش را به وجود آورده و آن‌ها و دیگر گروه‌های تروریستی خطرناک را به جان ملت‌ها و بویژه ملت‌ها و کشور‌های اسلامی انداخته‌اند؟ تسلیحات مرگبار رژیم تروریست اسرائیل و بمب‌های ممنوعه آن را چه کسانی تأمین می‌کنند؟

منابع مالی و تسلیحاتی گروه‌های خطرناک تروریستی را چه کسانی تأمین می‌کنند؟ گروهک منفور منافقین را که دستان پلیدشان به خون بیش از ۱۷ هزار ایرانی اعم از سران دولتی نمایندگان مجلس نیرو‌های نظامی و انتظامی و خاصه شهروندان ایرانی اعم از زن و مرد و کودک آغشته است چه کسانی حمایت کرده و اکنون میزبانی و حمایت می‌کنند؟

تروریست‌هایی که در دهه‌۶۰ هزاران نفر از ملت ایران را بی‌رحمانه به خاک و خون کشیدند و از جمله در یک بمب گذاری تروریستی ۷۲ نفر از مسئولان بلندپایه، نخبگان سیاسی علمی و سیاسی و نمایندگان ملت را و در اقدام تروریستی دیگری رئیس جمهور و نخست وزیر کشورمان را به شهادت رساندند اکنون در حمایت همین دولت‌ها در آمریکا و اروپا و تحت حمایت آنان زندگی می‌کنند.

همچنین در جریان تلاش‌های ملت ایران برای دستیابی به توان علمی و فنی هسته‌ای بمنظور بهره‌گیری در مصارف صلح‌آمیز تروریسم دولتی و سازمان یافته که نماد آشکار آن رژیم غاصب صهیونیستی است تعدادی از دانشمندان برجسته هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساند.

ننگ به شهادت رساندن رذیلانه سردار ایرانی و قهرمان مبارزه با تروریسم در حمله پهپادی در فرودگاه بغداد درحالیکه او در مصونیت دیپلماتیک قرار داشته و عازم مأموریتی سیاسی و صلح طلبانه بوده است هیچگاه از پیشانی دولت آمریکا پاک نخواهد شد.

اخیراً نیز رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان تحت الحمایه وهم پیمان راهبردی آمریکا در در رفتاری مشابه اقدام ننگین دولت آمریکا در ترور سردار سلیمانی در اقدامی پست و رذیلانه و با نقض تمامی قوانین و مقررات موضوعه و عرفی بین‌المللی آقای دکتر اسماعیل هنیه،رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را در تهران درحالیکه وی مهمان دولت ایران بود، ترور کرد و به شهادت رساند.

حملات مرگبار آمریکایی‌ها به ساکنان بی دفاع در کشور‌های منطقه، حمله به تجمعات مردمی و جشن‌های عروسی آن‌ها جنایات بلک واتر در عراق، ترور دانشمندان هسته‌ای در ایران با همکاری موساد، حمله به حرم‌ها و اماکن شریف در کشورمان، سرنگون کردن هواپیمای مسافری ایران در خلیج فارس تنها گوشه‌هایی از فهرست بلند جنایات جنایات آمریکا است که هیچ گاه از حافظه ملت ایران و ملت‌های منطقه پاک نخواهد شد.

مدت‌های مدیدی است که نقاب از چهره مدعیان غربی و در رأس آن‌ها رژیم آمریکا که بزرگترین حامی تروریسم بویژه باند جنایتکار ساکن در تل‌آویو است و نیز تنها رژیم استفاده کننده از بمب اتم در دنیا علیه شهروندان است کنار رفته است.

امروز این واقعیت تلخ و تأسف بار در برابر دیدگان همه جهانیان از هر قشر و طبقه‌ای از مردم رنجدیده منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا گرفته تا دانشجویان اروپا و آمریکا قرار دارد که دولت آمریکا بدون هیچ‌گونه پرده‌پوشی از تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

همزمان با روز بین‌المللی یادبود و احترام به قربانیان تروریسم جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی باید هر چه سریع‌تر برای توقف نسل کشی محاکمه آمران و عاملان و حامیان آن و یاری رسانی به مردم فلسطین و بازسازی غزه مظلوم اقدام فوری و مؤثر انجام دهند.

اکنون ملت سربلند و عزیز ایران در عین حال که یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم دولتی و سازمان یافته است با اتکال به خداوند متعال به بلندترین صدای مروج صلح مبتنی بر عدالت و قوی‌ترین نیروی مبارزه با تروریسم تبدیل شده است.

جمهوری اسلامی ایران در این مسیر شرافتمندانه مبارزه با تروریسم اعم از تروریسم سازمان یافته و دولتی و نیزتروریسم فرقه‌ای مورد حمایت نظام سلطه خود را در کنار همه دولت‌ها و ملت‌هایی می‌بیند که قربانی تروریسم بوده و یا صادقانه مایل به مبارزه با این پدیده شوم هستند.

ایران به عنوان کشوری که همواره هدف تروریسم مسلحانه سیاسی و اقتصادی قرار داشته و همواره منادی صلح در جهان بوده با تجربه‌ای گران‌سنگ در کنار همه قربانیان تروریسم و مقابله کنندگان صادق و حقیقی مبارزه با تروریسم ایستاده است.

تردیدی نیست که دولت دستگاه قضائی و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در مسیر احقاق حقوق ملت ایران استیفای حقوق قربانیان ترور و خانواده‌های عزیز و رنجدیده آنان و اجرای عدالت در حق تروریست‌ها و حامیان آن‌ها از همه ظرفیت‌های سیاسی حقوقی قضائی در سطح ملی و بین‌المللی استفاده خواهد کرد.

جای بسی خوشوقتی است که در راستای سیاست قطعی نظام و مبتنی بر خواست ملت و خانواده‌های قربانیان اکنون همکاری‌های مکمل و هم‌افزا میان قوای سه‌گانه خاصه همکاری‌ها میان قوه قضائیه و دستگاه دیپلماسی در بهترین شرایط خود بمنظور محاکمه، صدور احکام انسانی و اجرای عدالت قانونی در حق مجرمان و تروریست‌ها و حامیان آن‌ها قرار دارد و این رویکرد انشا الله با جدیت تداوم خواهد یافت.

در پایان بار دیگر از انجمن دفاع از قربانیان تروریسم که خود از فرزندان و خانواده‌های گرانقدر شهدا و قربانیان ترور هستند و دارای مقام مشورتی نزد شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل است برای برگزاری این نشست تشکر می‌کنم.

از شما عزیزان و همه کسانی که می‌توانند می‌خواهم که صدا و فریاد تظلم خواهی کودکان و زنان مظلوم غزه نزد جهانیان باشید و خون آشامان صهیونیست و حامیان آنان را رسواتر نمائید.

منجنیق آه مظلومان به صبح / سخت گیرد ظالمان را در حصار

با بدان بد باش و با نیکان نکو / جای گل گل باش و جای خار خار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها