ثبت ۳۰۰ هیات بانوان در استان همدان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان، گفت: امروز مسأله بانوان در قالب یک معاونت با رویکرد جدید و توجه جدی به بانوان در سازمان تبلیغات شکل گرفته به طوری که در استان ۳۰۰ هیات بانوان ثبت شده وجود دارد.
کد خبر: ۱۴۶۹۶۱۸

به گزارش جام جم آنلاین همدان، حجت الاسلام رضا غلامی‌روشن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسأله اساسی امروز «اربعین» بوده، اظهار داشت: به طوریکه اعتقاد داریم اربعین یک نهضت تمدنی است نه یک سفر و یک زیارت بلکه یک حرکت تمدنی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به  اعزام ۱۳۲ مبلغه و ۱۳۹ مبلغ در ایام اربعین، افزود: در اربعین یک حرکت‌ جمعی شکل می‌گیرد بنابراین اربعین برای اهل فرهنگ و تبلیغ موضوعیت دارد و با یک نگاه جدی در استان به آن پرداختیم.

وی با بیان اینکه فناوری تمدن اسلامی که فناوری چرخه خیر است در اربعین تجلی دارد، عنوان کرد: همدان یک استان مستقل در بحث اربعین است و استان همدان در میدان و واقعیت جز استان‌های پیشران است.

حجت الاسلام غلامی‌روشن با اشاره به اینکه همدان در ایام اربعین در مسیر تردد ۱۸ استان قرار دارد، گفت: استان همدان یکی از استانهای پیشران در اربعین بوده و به سایر استان ها خدمات‌رسانی می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در ادامه با اشاره به طرح محلات اربعینی، اظهار داشت: رویکرد سازمان تبلیغات در طرح محلات اربعینی این است که مردم در محلات فعالیت و کاروانها از محلات حرکت خود را آغاز کنند.

وی با اشاره به پویش نذر خدمت، افزود: پویش نذر خدمت راه‌اندازی شده که هر کس هر تخصصی دارد بتواند خدماتش را به مردم محله و شهر خود ارائه کند.

حجت الاسلام غلامی‌روشن با تاکید بر برگزاری اجتماع اربعینی، بیان کرد: اجتماع بزرگ جاماندگان اربعینی روز اربعین از ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر به صورت همزمان در سراسر استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه اجتماع بزرگ جاماندگان اربعین در ۹ شهرستان به‌ صورت همزمان در کل استان برگزار خواهد شد، ادامه داد: برنامه محوری اجتماع اربعینی به صورت همزمان و محوری در استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به هفته جهانی مسجد، عنوان کرد: ۳۱ مرداد روز جهانی مسجد است و باید توجه مسجد به عنوان پایگاه توحید و پیوند دو گانه خالق و مخلوق انجام شود.

حجت الاسلام غلامی‌روشن با بیان اینکه کم توجهی به مساجد و موازی‌کاری‌ها باعث شد رنگ‌ و بوی خود را از دست بدهد، گفت: قرارگاه مسجد شکل گرفته و وظیفه سازمان تبلیغات توجه به نرم افزار مسجد است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با تأکید بر نگاه مردمی‌سازی در سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: امروز نگاه ما به این است که مبلغ خط آتش و جریان تحول را تبلیغ می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه بانوان امروز کنش‌گران و مبلغین اند تا جهاد تبیین رخ دهد، اظهار داشت: امروز مسأله بانوان در قالب یک معاونت با رویکرد جدید و توجه جدی به بانوان در سازمان تبلیغات شکل گرفته به طوری که در استان ۳۰۰ هیات بانوان ثبت شده وجود دارد.

حجت الاسلام غلامی‌روشن با بیان اینکه ۱۷۰هیات نوجوانان در استان وجود دارد، افزود: ۱۵۸۳ مسجد، ۲۲۰۰ هیات مذهبی در استان همدان وجود دارد و تعدادی از هیأت‌ها هنوز ثبت نشده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه برنامه محفل با نگاه قرآن و توجه جدید به قرآن برگزار شد، بیان کرد: محفل امام حسنی ها در استادیوم آزادی رقم خورد و محفل های استانی هم شکل گرفت.

وی با بیان اینکه ۲۱۰۰ مداح در سطح استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: تعداد خانه‌های قرآنی استان ۳۳۳، ۳۰۰ مبلغه و ۹۰۰ مبلغ در استان همدان فعالیت دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها