یک کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با جام‌جم آنلاین مطرح کرد

پاسخی فراتر از عملیات وعده صادق | جنگ روانی غرب نتیجه نمی‌دهد

یک کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه مقامات آمریکایی و اروپایی می‌دانند این بار پاسخ ایران فراتر از عملیات وعده صادق خواهد بود، گفت: به همین دلیل است که مقامات اروپایی به صورت سریالی در حال برقراری تماس و ارسال پیام به جمهوری اسلامی ایران هستند. اما این جنگ روانی و فشار دیپلماتیک قطعا نتیجه نخواهد داد.
یک کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه مقامات آمریکایی و اروپایی می‌دانند این بار پاسخ ایران فراتر از عملیات وعده صادق خواهد بود، گفت: به همین دلیل است که مقامات اروپایی به صورت سریالی در حال برقراری تماس و ارسال پیام به جمهوری اسلامی ایران هستند. اما این جنگ روانی و فشار دیپلماتیک قطعا نتیجه نخواهد داد.
کد خبر: ۱۴۶۸۷۳۱

به گزارش جام‌جم آنلاین، سید هادی سید افقهی درباره رفتار‌های دوگانه کشور‌های اروپایی در برابر اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اقدامات کشور‌های اروپای دیگر از بحث رفتار دوگانه فراتر رفته است و رویکرد این کشور‌ها را باید منافقانه نامید.

وی ادامه داد‌: در واقع عملکرد کشور‌های اروپایی حکم جبهه پشتیبانی برای تایید و ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را دارد.

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه این‌روز‌ها جنایت‌های رژیم صهیونیستی از غزه نیز فراتر رفته است، تصریح کرد: اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی و حمله آن‌ها به جمهوری اسلامی ایران و به شهادت رساندن مهمان ما دیگر جایی برای اغماض و دفاع از رفتار وحشیانه رژیم صهیونیستی باقی نمی‌گذارد.

سید افقهی تاکید کرد: بنابراین مقام معظم رهبری دستور دادند که پاسخ سختی به رژیم صهیونیستی داده شود.

وی با اشاره به اینکه پاسخ جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی شروع شده است، عنوان کرد: جنگی ترکیبی را آغاز کرده ایم به این شکل که تاخیر در پاسخ نظامی جنگی روانی و نگهداشتن رژیم صهیونیستی در ترس و وحشت بخشی از این عملیات است، زیرا بسیاری از ساکنان سرزمین‌های اشغالی به سمت پناهگاه‌ها فرار کرده‌اند و در حال جمع‌آوری آب، غذا و دارو هستند.

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه در داخل جامعه صهیونیستی وحشت رو به افزایش است، عنوان کرد: شرایط به‌گونه‌ای است که آن‌ها می‌گویند؛ اگر قرار است جمهوری اسلامی ایران به ما حمله کند، کاری کنید که این حمله زودتر انجام شود تا ما از این شرایط رهایی یابیم.

سید افقهی با بیان اینکه مقامات آمریکایی و اروپایی می‌دانند این بار پاسخ ایران فراتر از عملیات وعده صادق خواهد بود، تصریح کرد: به همین دلیل است مقامات اروپایی به صورت سریالی در حال تماس و ارسال پیام به جمهوری اسلامی ایران هستند.

‌وی تاکید کرد: در این شرایط آمریکا به هم‌پیمانان خود دستور داده است که آن‌ها پی در پی جمهوری اسلامی را به صورت غیر مستقیم تهدید یا مسائلی مانند مشکلات اقتصادی، برجام و تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی را یادآوری کنند.

این کارشناس مسائل منطقه درباره اینکه رئیس جمهور نیز در تماس تلفنی با نخست‌وزیر انگلیس تاکید کرده است که پاسخ تنبیهی به متجاوز راهکاری برای توقف جنایت و تجاوزگری است، بیان کرد: طرح آقای پزشکیان این است که ما قصد داریم با جهان غرب فضای جدیدی را باز کنیم، اما نه به قیمت اینکه اسرائیل به تمامیت ارضی ما تجاوز کند و مهمان ما را به شهادت برساند.

سید افقهی با یادآوری اینکه ما تجربه تلخی درخصوص رابطه با غرب داریم، توضیح داد: فراموش نکرده‌ایم که ترامپ توافق هسته‌ای را پاره و بیش از ۳۸۰ تحریم به ما تحمیل کرد. علاوه بر این کشور‌های اروپایی نیز وعده‌های بسیاری به ما دادند و باید پرسید سرانجام این وعده‌ها چه شد؟ چرا آن‌ها به وعده‌های خود عمل نکردند؟ افزون بر این کشور‌ها به‌دنبال بهانه بودند تا تحریم‌ها را نیز افزایش دهند.

وی درباره رفتار دوگانه غرب در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد: غرب بمب‌های نابود کننده خود را که برخی از آن‌ها بیش از یک تن وزن دارد در اختیار رژیم صهیونیستی می‌گذارد تا این رژیم جنایتکار آن‌ها را روی اردوگاه‌ها بیندازد.

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه کشور‌های اروپایی شاهد این جنایت رژیم صهیونیستی هستند، تاکید کرد: در چنین شرایطی مقامات اروپایی چطور می‌توانند از ایران بخواهند در برابر این جنایت سکوت کند و خونخواهی مهمان خود را فراموش کند.

سید افقهی یادآور شد: اگر جمهوری اسلامی ایران پاسخ رژیم صهیونیستی را ندهد، چه کسی تضمین می‌کند که نتانیاهو وقیح‌تر نشود و در آینده جنایت‌های بیشتری را انجام ندهد؟ باید از مقامات غرب پرسید چرا مانع نتانیاهو نمی‌شوند و در کنگره او را تشویق می‌کنند؟

وی عنوان کرد: این عملکرد غرب نشان می‌دهد آن‌ها جنایت رژیم صهیونیستی را تایید می‌کنند و در این شرایط می‌خواهند دست جمهوری اسلامی را ببندند تا از حق مسلم خود چشم‌پوشی کند. این درحالی است که براساس قوانین بین‌المللی اگر کشوری مورد تجاوز قرار گیرد، حق دارد از خود دفاع کند.

این کارشناس مسائل منطقه تاکید کرد:، اما این جنگ روانی و فشار دیپلماتیکی که غرب ایجاد کرده است، قطعا نتیجه نخواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها