طبق تحقیقات سازمان عفو بین‌الملل؛

تل‌آویو از تسلیحات آمریکایی در جنایات غزه استفاده می‌کند

تحقیقات سازمان عفو بین‌الملل نشان می‌دهد در ۲حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ماه اکتبر که منجر به شهادت ۴۳غیرنظامی شد از سیستم تسلیحات هدایت‌شونده ساخت آمریکا استفاده شده بود.
کد خبر: ۱۴۶۸۳۹۸

به گزارش جام‌جم‌آنلاین،تحقیقات سازمان عفو بین‌الملل نشان می‌دهد در ۲حمله رژیم صهیونیستی به نوارغزه در ماه اکتبر که منجر به شهادت ۴۳غیرنظامی شد از سیستم تسلیحات هدایت‌شونده ساخت آمریکا استفاده شده بود.

طبق گزارشی که توسط سازمان عفو بین‌الملل منتشر شده، قطعاتی از سیستم ساخت آمریکایی مذکور در میان آوار خانه‌های ویران‌شده در محله  دیرالبلح در مرکز نوارغزه پیدا شد.

سی‌ان‌ان گزارش کرد: اسرائیل از طیف گسترده‌ای از سلاح‌ها و مهمات آمریکایی استفاده می‌کند، اما گزارش عفو بین‌الملل یکی از اولین تلاش‌ها برای مرتبط دانستن یک سلاح ساخت آمریکا به یک حمله خاص است که باعث کشته شدن تعداد قابل‌توجهی از غیرنظامیان فلسطینی شده است.

عفو بین‌الملل می‌گوید: کارشناسان تسلیحات و تحلیلگران مربوطه، تصاویر ماهواره‌ای و هم‌چنین تصاویر ثبت شده از منازل ویران را بررسی کرده‌اند و در آن‌ها به قطعاتی از سیستم‌های تسلیحات ساخت آمریکایی برخورد کرده‌اند.

گزارش این سازمان خاطر نشان می‌کند که در پی این ۲حمله رژیم صهیونیستی به نوارغزه در ماه اکتبر، ۱۹کودک، ۱۴زن و ۱۰مرد فلسطینی به شهادت رسیدند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته است این وزارتخانه در حال بررسی گزارش عفو بین‌الملل است.

وی مدعی شد: ما در گفت‌وگوهای‌مان با رهبران اسرائیلی صراحتا اعلام کرده‌ایم که عمیقا نگران محافظت از جان غیرنظامیان هستیم. ما از اسرائیل انتظار داریم نه تنها فقط اهداف مشروع را در نظر بگیرند، بلکه به قوانین درگیری‌های مسلحانه پایبند بمانند ، البته پنتاگون هم اعلام کرد که گزارش سازمان عفو بین‌الملل را بررسی می‌کند.

این لفاظی‌ها در شرایطی مطرح می‌شود که از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، ایالات متحده بزرگ‌ترین حامی مالی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده است و به‌رغم فشار‌های جامعه جهانی و افکار عمومی همچنان به حمایت از صهیونیست‌ها و لاپوشانی جنایات این رژیم کمک می‌کند.

رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود در مرکز شهر غزه، مدرسه التابعین را که بسیاری از آوارگان در آنجا اسکان داشتند، در زمان اقامه نماز صبح هدف قرار داد که بیش از ۱۰۰نفر به شهادت رسیدند. سخنگوی دفاع مدنی غزه اظهار کرد اشغالگران، آوارگان را که در حال اقامه نماز صبح در مدرسه التابعین در محله الدرج در شرق غزه بودند با سه موشک هدف قرار دادند.

به گفته وی بمباران این مدرسه توسط رژیم صهیونیستی منجر به شهادت ۹۰درصد آوارگان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها