معاون روابط‌عمومی کل سپاه اعلام کرد:

ترور شهیدهنیه با هدف دامن‌ زدن به فتنه شیعه و سنی اجرا شد

سردار نائينی، معاون روابط‌عمومی کل سپاه با بیان اينکه ترور شهید هنیه باهدف دامن‌ زدن به فتنه بین شیعه و سنی طراحی و اجرا شد، گفت رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود نرسیده و موضع‌گیری‌های به‌موقع رهبر انقلاب و مسئولان و تشییع باشکوه شهید هنیه با روایت‌سازی‌های دشمن مقابله کرد.
کد خبر: ۱۴۶۸۲۲۷

به گزارش جام‌جم‌آنلاین،سردار نائينی، معاون روابط‌عمومی کل سپاه با بیان اينکه ترور شهید هنیه باهدف دامن‌ زدن به فتنه بین شیعه و سنی طراحی و اجرا شد، گفت رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود نرسیده  و موضع‌گیری‌های به‌موقع رهبر انقلاب و مسئولان و تشییع باشکوه شهید هنیه با روایت‌سازی‌های دشمن مقابله کرد.

سردار علی‌محمد نائینی، سخنگو و معاون روابط‌عمومی کل سپاه امروز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه ضمن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، گفت: خبرنگاران در دل حوادث پیوسته روایتگری می‌کنند.

وی با بیان اينکه امروزه خبرنگاران قبل از راوی بودن رزمنده هستند، گفت: جنگ امروز یک جنگ همه‌جانبه در ابعاد مختلف است و با بهره‌گیری از قدرت هوشمند دشمن یک جنگ ترکیبی به راه انداخته است.

 معاون روابط‌عمومی کل سپاه، بیان کرد: در این جنگ نظامی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی مهم‌ترین آن جنگ شناختی است که به تولید دستاورد در حوزه جنگ امنیتی و نظامی کمک می‌کند.

سردار نائينی با اشاره به جنگ شناختی دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: اگر جنگ شناختی نباشد دشمن در جنگ نظامی و امنیتی نمی‌تواند دستاوردی داشته باشد. در عملیات‌های تروریستی اخیر در تهران، لبنان، ترور شهید زاهدی ما با یک برنامه عملیاتی رسانه‌ای برنامه‌ریزی شده و جنگ روانی مواجه بودیم و ترور یک وجه مسأله بود و مهم‌تر این است که دشمن در میدان اصلی نبرد دچار استیصال است.

وی بیان کرد: این‌گونه ترور و عملیات‌های تاکتیکی زمانی می‌تواند برای دشمن دستاورد راهبردی داشته باشد که یک عملیات روانی هوشمندانه‌ای تعریف شده باشد و بدون عملیات روانی اقدامی صورت نمی‌گیرد. امروز در شرایط جنگ ترکیبی قرار داریم و بخش اصلی آن جنگ شناختی است.

معاون روابط‌عمومی کل با اشاره به ترور شهید هنیه، عنوان کرد: شهید هنیه شخصیتی سیاسی است و شخصیت‌های سیاسی مرتب و آزادانه تردد و با رسانه و فناوری سروکار دارند.

سردار نائينی با بیان اينکه ترور شهید هنیه باهدف دامن‌زدن فتنه بین شیعه و سنی طراحی شد، تأکید کرد: رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود نرسیده و موضع‌گیری به‌موقع رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، رئیس‌جمهور، مسئولان، دبیرکل حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن و تشییع باشکوه شهید اسماعیل هنیه با روایت‌سازی‌های دشمن مقابله کرد.

باید دستاوردهای مختلف سپاه را تصویرسازی کنیم

سردار نائينی گفت: ما یک جاهایی وقتی درست روایت نمی‌کنیم و عملیات رسانه‌ای متقاعدکننده ارائه نمی‌کنیم لذا دیگران میدان را دست می‌گیرند و ماجراها و ابهامات مختلف تولید می‌کنند.

وی با اشاره به الحاق ادوات جنگی روز گذشته به نیرو دریایی سپاه، بیان کرد: بنده همراه سردار سلامی در منطقه الحاق بودیم، باید بگویم نقشی که رسانه در این روز داشت به‌گونه‌ای که سبب بازتاب این اقدام مهم در دنیا شد ارزش آن کمتر از مجاهدت‌های متخصصان در ساخت این تجهیزات نبوده است.

سخنگوی سپاه عنوان کرد: در بسیاری از فضاهایی که برای عملیات رسانه‌ای خودمان برنامه هدفمند داشته‌ایم می‌بینیم که خروجی آن نیز متناسب می‌شود.

 سردار نائينی با اشاره به اینکه این کارهای موفق در تعامل مجموعه روابط‌عمومی سپاه و رسانه شکل می‌گیرد، گفت: وظیفه ما این است که از مجاهدت‌ها و دستاوردهای مختلف سپاه تصاویر متناسب بسازیم و از تحریف جلوگیری کنیم.

 وی عنوان کرد: در بخش‌های مختلف سپاه تحولات و پیشرفت‌های بی‌نظیری انجام شده ولی ما در حد یک گزارش خبری از آن عبور کرده‌ایم درحالی‌که می‌شد ده‌ها تولید از آن انجام بگیرد.

 معاون روابط‌عمومی کل سپاه عملیات وعده صادق را یک عملیات راهبردی و مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق که یک معجزه الهی بود و تمام معادلات قدرت در منطقه را به هم ریخت کار رسانه‌ای بسیار خوب و مؤثری از آن صورت گرفت لذا از این اقدام مهم می‌توانیم چندین کار مهم در حوزه‌های مختلف تولید کنیم که ادامه‌دار باشد.

سردار نائينی نقش اهالی رسانه را در پیشبرد اهداف بسیار مهم دانست و گفت: من در دوران دفاع مقدس هم مسئول تبلیغات دفاعی بودم؛ آن زمان ابزار ما بسیار کمتر از امروز بود اما توانستیم موفق باشیم، اما امروز کار رسانه‌ای بسیار پیچیده شده و باید با استفاده از ابزار لازم و با همکاری و همراهی و داشتن طرح درست در جنگ رسانه‌ای پیش برویم. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها