مدیر جهاد کشاورزی میاندورود:

مگس میوه در 3000 هکتار باغ میاندورود ردیابی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود از ردیابی و شناسایی مگس میوه مدیترانه ای در بیش از سه هزار هکتار از باغ های این شهرستان امسال تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۸۱۵۱

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، محمد باقر اسفندیاری اظهار کرد: به منظور برنامه ریزی جهت مدیریت و کنترل به موقع مگس میوه مدیترانه ایی در شهرستان میاندورود از ابتدای سالجاری تاکنون 3 هزار هکتار از باغ‌های این شهرستان با استفاده از روشهای نوین پیش آگاهی، استفاده از جلب کننده های فرمونی و غذایی از جمله بیولور،سراتراپ، قرص سرانتیکس، پروتئین هیدرولیزات و کارت های چسبنده و انواع تله ها ردیابی ایستگاهی و میدانی مگس میوه ردیابی شد.

 

وی گفت: برای افزایش آگاهی باغداران و تاکید بر اهمیت موضوع  15 کارگاه آموزشی گروهی و رزمایش و پدافند غیرعامل استانی و کلاس آموزش مجازی، توزیع بروشور و اطلاعیه های ترویجی، ارسال پیامک های فراوان از طریق سیستم پیام رسان و شبکه مجازی، نصب بنر در مراکز و کارگزاریهای شهرستان انجام شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود یادآور شد:  تعدادی نهاده از جمله تله مکفیل ، قرص سراتنیکس ،پروتئین هیدرولیزات وسم مالاتیون برای مدیریت این آفت بین باغداران منطقه توزیع شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها