معاون روابط عمومی کل سپاه:

رژیم صهیونیستی بازنده اقدام حماقت انگیز در حادثه اخیر  است

معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی بازنده اقدام حماقت انگیز خود در حادثه به شهادت رساندن شهید هنیه است، گفت: به شهادت رساندن شهید هنیه کاری بسیار بزدلانه، ضعیف و حقیری از سوی رژیم صهیونیستی است که هنوز پاسخی از ایران دریافت نکرده، دچار فروپاشی شده اند.
معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی بازنده اقدام حماقت انگیز خود در حادثه به شهادت رساندن شهید هنیه است، گفت: به شهادت رساندن شهید هنیه کاری بسیار بزدلانه، ضعیف و حقیری از سوی رژیم صهیونیستی است که هنوز پاسخی از ایران دریافت نکرده، دچار فروپاشی شده اند.
کد خبر: ۱۴۶۸۰۰۸

 

هرمزگان-جام جم انلاین-معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی بازنده اقدام حماقت انگیز خود در حادثه به شهادت رساندن شهید هنیه است، گفت: به شهادت رساندن شهید هنیه کاری بسیار بزدلانه، ضعیف و حقیری از سوی رژیم صهیونیستی است که هنوز پاسخی از ایران دریافت نکرده، دچار فروپاشی شده اند.

سردار علی‌محمد نائینی در مراسم تجلیل از خبرنگاران عرصه بسیچ و سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اظهار کرد: یکی از سرداران جبهه مقاومت را با یک عملیات تروریستی توسط رژیم سفاک صهیونیستی از دست دادیم، این کار صهیونیست ها بسیار بزدلانه، ضعیف و حقیری بود؛ عملیات تروریستی که انجام دادند، اما هنوز پاسخ دریافت نکردند دچار فروپاشی شده اند و ترس و وحشت همه سرزمین های اشغالی را گرفته است.

وی بیان کرد: در جنگ زمانی موفق هستید قبل از اینکه اقدام نظامی کنید دشمن شما دچار فروپاشی روانی شده باشد، این نظریه عملیات روانی است که خود غربی ها در کتاب ها و آثارشان منتشر کردند.

معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: صهیونیست‌های تروریستم هنوز نتوانسته اند چالش ناشی از همایش قدرت جمهوری اسلامی را در وعده صادق و آثار پیامدهایش را مدیریت کنند، عملیات زجرکشی صهیونیست ها، تولید وحشت، ترس از سرزمین های اشغالی، از زمان فرمان خون خواهی شروع شده است و این عملیات سنگین تر از اقدام نظامی علیه این ها است.

سردار نائینی ادامه داد: این حماقت برای صهیونیست‌ها بسیار پرهزینه بود و در حال حاضر هم نمی دانند و ما هم نمی دانیم ساعت و روز و هفته های آینده باید در انتظار چه چیزی باشند؛ همه این مناطق اشغالی دچار التهاب و استیصال شده است ، این سرآغاز یک داستان است و همه سیاستمداران منطقه ای و غربی گفته اند صهیونیست ها نمی دانند چه چیزی در انتظارشان هست.

وی یادآور شد:  ایران اسلامی در موشک باران عین الاسد و در عملیات وعده صادق نشان داد وقتی تدبیر کند از هوشمندی، خردمندی، شجاعت و عمل حرفه ای کاملا برخوردار است؛ قطعا رژیم صهیونیستی بازنده اقدام حماقت آمیز خودش هست و این حماقت دامن رژیم صهیونیستی را خواهد گرفت و به زودی شاهد آزادی فلسطین و سربلندی همه مستعضان و مظلومان و جبهه عظیم مقاومت خواهیم بود.

جنگ امروز جنگ روایت و رسانه است

معاون روابط عمومی کل سپاه همچنین با اشاره به ۱۷ مردادماه روز خبرنگار و قدردانی از تلاش های اصحاب رسانه و خبرنگاران با اشاره به اینکه جنگ امروز جنگ روایت و رسانه است، اظهار کرد: رسانه امروز مولفه اصلی قدرت ملی است، خبرنگار، امروز  در جنگ است و خبرنگاری در جنگ یعنی رزمنده روایتگر است؛ یعنی قبل از اینکه روایتگر باشد رزمنده است.

وی کار حرفه ای خبرنگاری امروز که جنگ عظیم رسانه ای است را بسیار سخت و متفاوت با سایر عرصه ها دانست و گفت: کار خبرنگاران ساختن تصویر مطلوب و اصلاح تصویرهای موجود از مجاهدت‌ها و دستاوردها است.

سردار نائینی ادامه داد: خبرنگاران اراده فرماندهان را تقویت می کنند و به فرماندهان اعتماد به نفس می دهند، میدان جنگ را عمق می بخشند، رزمنده در میدان با روایتگری های حماسی احساس نمی کند که پشتوانه ندارد، خبرنگاری که به میدان جنگ عمق می دهد هم روحیه حماسی را حفظ می کند و همه روحیه ملی را مراقبت می کند.

وی گفت: یک زمانی قدرتمندی به برخورداری از لشکرهای انبوه، تجهیزات نظامی و تفوق بر دریاها و فضاها بوده است اما امروز اگر بهترین قدرت نظامی را داشته باشید به خصوص نظام هایی که پشتوانه اصلی آن مردم هستند، افکار عمومی و سرمایه مردمی را در اختیار نداشته باشید، کار پیش نمی رود چرا که آن مجموعه ای که افکار عمومی را مدیریت می کنند، همین فعالان عرصه رسانه هستند.

سخنگوی سپاه پاسداران تصریح کرد: باورها، افکار و ذهن هدف اصلی در این جنگ است و مهمات سلاح جنگ امروز روایت سازی و تولید محتوا است که قلب ها و ذهن را هدف قرار می دهد؛ امروز با رسانه ها و فناوری های جدید فاصله ها برداشته شده است یعنی هر کس در هر نقطه ای از دنیا که هست، اطلاعات یکسان از حوادث دارد.

وی با اشاره به اینکه پیوسته در محیط حوادث و روایت سازی از حوادث به سر می بریم، گفت: رسانه ها در همه این حوادث باید روایت کند، روایت اول را به دست بگیرد، مراقبت کند و با روایت دروغ، تهمت‌ها و روایت جعلی و تحریف های حرفه ایدشمن مقابله کند؛ یعنی اگر کار حرفه ای نباشد روایت جعلی روایت اصلی می شود.

سردار نائینی عوامل انسجام یک کشور را فرهنگ ها، باورها و ارزش های یک کشور دانست و ادامه داد: تخریب ارزش ها، تخریب هویت ملی، فرهنگ و همچنین عوامل وحدت و همبستگی یک جامعه، خطرناک ترین نوع تهدید است، یعنی اگر فرهنگ و هویت یک کشور تخریب و تضعیف شود آن کشور پوچ می شود؛ در جنگ روایت ها این هدف قرار می گیرد

دارای

گسست نسلی، قومی، مذهبی، گرفتار فساد سیستماتیک، ناقص حقوق بشر و وابسته به چین و روسیه و حامی تروریسم و برخوردار از جوانان ناامید و تهدید کننده امنیت و آزادی های اجتماعی بخصوص زنان است.

وی به صراحت گفت: چه چیزی می تواند با این تصویرسازی ها مقابله کند؟ هیچ چیزی غیر از جهاد عظیم و فوری یعنی جهاد تبیین که رهبرمعظم انقلاب بر آن تاکید دارند و با این توصیف جایگاه اصحاب رسانه، افسران و فرماندهان جنگ نرم و روابط عمومی ها و ابزار رسانه و خطبا و مبلغان و تهلیل گران سیاسی و راویان و همه کسانی که توان قلم زدن دارند و بیان دارند رسالت شان در این فضا بسیار سنگین است.

امیدآفرینی نخستین و ریشه ای ترین جهادتبیین در گام دوم انقلاب

وی با اشاره به اینکه امیدآفرینی نخستین و ریشه ای ترین جهادتبیین در گام دوم انقلاب اسلامی است، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند جهاد تبیین یعنی به سوالات، شبهه ها و ابهام آفرینی ها پاسخ مستدل و باورپذیر دادن و مجال روایت گری را از دیگر گرفتن است؛ امیدآفرینی، غلبه بر یاس آفرینی و یاس پراکنی دشمن از اولویت های اصلی جهاد تبیین است ، آن چیزی که جنگده را در میدان ناامید می کند، اگر جهاد تبیین باشد در میدان با امید نگاه می دارد .

سردار نائینی ادامه داد: انتقال ظرفیت ها به شکل صادقانه و هنرمندانه به مردم از دیگر موارد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است که می فرمایند راهبرد دشمن در جنگ روایت، تصویرسازی سازی غلط از واقعیت ها است و در صحنه این جنگ تصویر سازی غلط از واقعیت ها راهبرد اصلی دشمن است.

وی گفت: ابراز این جنگ، رسانه و به‌ویژه رسانه های نوپدید است برای تصویر سازی غلط از وضعیت کشور در توپخانه رسانه ای دشمن با تمام قوا فعال است ، این جنگ قطعا از جنگ هشت ساله دفاع مقدس سخت تر و پیچیده تر است؛ اگر جامعه از  تواصی به حق ، به صبر و بصیرت برخوردار باشد به آسانی دستخوش تحرکات دشمن نمی شود و فریب نمی خورد؛ در هر صورت ما در محیط جنگ شناختی هستیم که جنگ شناختی هم جنگ اراده ها است؛ نظام محاسباتی، نخبگان کشور ، مسوولان کشور و جامعه هدف این جنگ است و نتیجه این جنگ هم فروپاشی ذهن ها، باورها و اراده ها است و سپس تغییر هویت و تغییر نظام سیاسی است و ریشه این ها تهاجم فرهنگی است .

 

وی اضافه کرد: وقتی جامعه نسبت به داشته های خودش بی تفاوت باشد، بنیان های جامعه سست می شود و هویت تغییر می کند، و تغییر هویت،ر تغییر رفتار سیاسی و شکل گیری فتنه را بدنبال دارد.

افزایش قدرت تشخیص از روایت ها رسالت اصلی رسانه است

 معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  ادامه داد: رسالت اصلی اصحاب رسانه، روابط عمومی ها و خبرنگاران افزایش قدرت تشخیص و تمیز در بین روایت ها و آگاه کردن جامعه است چرا که جامعه ای که آگاه باشد و فهم سیاسی داشته باشد، هرگز فریب نمی خورد و این یعنی جهاد تبیین که از نگار رهبر معظم انقلاب بسیار دارای اهمیت است.

سردار نائینی ادامه داد: یکی از ارزش های کار حرفه ای خبرنگاران به دست گرفتن روایت اول است منتهی این اصل نیست، زمانی می توانید روایت اول را به دست بگیرید که از جزئیات حادثه مطلع باشید و در این حادثه اخیر نخستین بیانیه ای که سپاه پاسداران صادر کرد جزئیات فنی ماجرا نمی دانستیم و یک خبر کلی از شهادت شهید هنیه داده شد؛ صرف روایت اول را به دست گرفتن مبنا نیست بلکه باید روایت صادقانه، باورپذیر، مستند و معتبر باشد ، چون با روایت های دیگر این روایت مخدوش می شود و اعتبار رسانه از بین می رود.

وی ادامه داد: تاخیر در روایت هم درست نیست وقتی می توان روایت کرد اما تاخیر شود، دیگران این فضا را به دست می گیرد و تاخیر در روایت ، به موقع روایت نکردن، به اندازه روایت نکردن، باعث می شود که ذهن ها روایت دیگران را بپذیرند و جامعه دچار مشکل می شود و بنابراین به اعتبار منطقه، خدشه وارد می شود؛ بنابراین رسانه ها و خبرنگاران یک مجموعه های خنثی و بی تفاوت نیستند، بلکه فعال ترین عنصر جامعه هستند در دل حوادثی که بسیار پیچیده هم هست، باید روایت کنند که کار بسیار سختی است.

در بحران و حوادث روایت سازی و روایت کردن کار سختی است

سردار نایینی با اشاره به اینکه در بحران و حوادث روایت سازی و روایت کردن کار سختی است، گفت: در یکسال اخیر ما عملیات پرافتخار و منحصر به فرد وعده صادق، شهادت شهید رییسی ، انتخابات حساس چهاردهم را داشتیم و همچنین در طول یکسال اخیر رسانه ها فریاد مظلومیت مردم فلسطین و غزه را داشتند ، روایت سازی از غزه و فلسطین و جبهه مقاومت و بعد شهادت سرداران بزرگ جبهه مقاومت و به ویژه شهید والامقام هنیه و فریاد خون خواهی از این شهید را داشتیم.

وی ادامه داد: در عرصه های مختلف در میدان جنگ، زلزله، سیل ، مردم یاری و محرومیت زدایی و همه عرصه های مختلف، مجاهدت هایی که در این عرصه ها ظهور و بروز پیدا می کنند بدون جهاد در روایت و جهاد تبیین معنا ندارد؛ بنابراین درست روایت کردن یک خبر بسیار اهمیت دارد و خبر در دنیای رسانه ای امروز مهم ترین محصول در هدایت افکار عمومی است.

معاون روابط عمومی کل سپاه تصریح کرد: تنوع رسانه ها و توسعه فناوری های نوین ارتباطی دائما، ذهن ها و ذائقه های مردم و مخاطب را تغییر می دهد و می تواند این فضا رسانه ها را بی اعتبار کند یا بر اعتبار آن ها بیافزاید.

وی با اشاره به اینکه گاهی یک خبر بد از دلش می تواند امید و حماسه تولید شود، گفت: رهبرمعظم انقلاب نسبت به شکست ها و عملیات های ناموفق دوران دفاع مقدس همین نکته را دارد؛ می فرمایند: فقط به عملیات های پیروز نپردازید به شکست ها هم بپردازید چرا که در دل این شکست ها حماسه هایی وجود داشته است. « اگر رشادت ها و مجاهدت های غواصان در عملیات کربلای ۴ نبود، پیروزی عملیات کربلای ۵ را نداشتیم این ها از هم جدا نیست.»

وی گفت: جنگ روایت ها ، یعنی اینکه واقعیت و تصویرسازی ها متفاوت است، واقعیت های عینی مهم نیست دشمن برای اینکه ما را دچار مشکل کند تصویرسازی می کند و بسیاری از جاها تصویرها در ذهن ها می شنید و کاری به واقعیت ها هم ندارند و  تصویرها روایت اصلی می شود. این مثل کسانی می مانند که دستاوردها و توانمندی های داخلی را می بینند اما بدبین هستند چون اینقدر روایت ناکارآمدی، فساد سیستمی و روایت های مختلف ساخته شده است بعد تصویر تولید شده است؛ پیشرفت های خیره کننده را می بییند اما باور ندارد حقایق را می بیند باور نمی کند.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که در اتاق های فکر آمریکایی از منظر بیگانگان و نخبگان فکری آمریکا و از منظر مراکز تصمیم ساز در آمریکا و غرب واقعیت جمهوری اسلامی ایران این است که یک کشور مستقل، پیش برنده مقاومت، بازیگر اصلی منطقه، تضعیف کننده لیبرال دموکراسی، مبتکر الگوی حکمرانی جدید، برهم زننده معادلات قدرت در جهان و منطقه، بی ثبات کننده امنیت اسرائیل و دارای قدرت هوشمند است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها