پاسخ به ترور بزرگ در ۴ سطح 
سیاست اصلی ایران در قبال حادثه ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران و فؤاد شکر در بیروت باید «تحمیل هزینه به دشمن» به‌وسیله کانال‌های سیاسی و «برقراری مجدد موازنه تهدید» در برابر رژیم‌صهیونیستی باشد

پاسخ به ترور بزرگ در ۴ سطح 

موج خروشان مردمی در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها

پس از ترور شهید هنیه در هفته گذشته، مردم بسیاری از کشورها در محکومیت این اقدام خبیثانه رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمدند و با به اهتزاز درآوردن پرچم فلسطین و در دست‌داشتن عکس شهید هنیه، اقدامات اسرائیل و ترور رئیس دفتر سیاسی حماس را محکوم کردند.
کد خبر: ۱۴۶۷۶۱۷
موج خروشان مردمی در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها
 
این تظاهرات و تجمعات که از هفته گذشته آغاز شده همچنان ادامه دارد وهر روز کشورهای جدیدی شاهد برگزاری این‌گونه تجمعات هستند. بر اساس گزارش‌ها جمعی از مردم سیدنی استرالیا دراعتراض به ترور شهید هنیه به دست رژیم غاصب صهیونیستی و همچنین جنایات این رژیم در غزه، به خیابان‌ها آمدند.تظاهرات‌کنندگان استرالیایی با در دست‌داشتن پرچم فلسطین و عکس شهید هنیه، ترور این شهید، توسط اسرائیل رامحکوم کردند.مردم سیدنی در این تظاهرات، با حمل پلاکاردهایی، خواستار آزادی فلسطین و توقف نسل‌کشی درغزه شدند.حمایت مردم استرالیا از شهید هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس درحالی انجام شده است که دولت این کشور مانند آمریکا، بدون توجه به جنایت‌های اسرائیل در غزه، جنبش اسلامی فلسطین را به‌عنوان یک گروه تروریستی معرفی کرده است.
   
تظاهرات هزاران نفر در ترکیه
در همین حال با فراخوان چند حزب مختلف حامی دولت ترکیه، هزاران نفر در استانبول در مقابل عبادتگاه ایاصوفیه تجمع کردند و علیه رژیم صهیونیستی تظاهرات برپا کردند.در این تظاهرات بلال اردوغان،‌ فرزند رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌جمهور ترکیه نیز حضور داشت.معترضان در این تجمع پرچم‌های ترکیه و فلسطین را حمل می‌کردند و تصویر اسماعیل هنیه،‌ رئیس دفتر سیاسی سابق حماس را در دست داشتند.بلال اردوغان در این تظاهرات گفت: «اسرائیل یک قهرمان مهم را به شیوه خائنانه به قتل رسانده است. هنیه از میلیون‌ها نفر دعوت کرده بود که برای غزه تظاهرات کنند. ما به آخرین درخواست او احترام می‌گذاریم.»
   
شعار «مرگ بر اسرائیل» تونسی‌ها
مردم تونس هم با برپایی یک تجمع اعتراضی مقابل سفارت آمریکا در تونس عملیات ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و فؤاد شکر، فرمانده ارشد حزب‌ا... لبنان را محکوم کردند.تجمع‌کنندگان مقابل سفارت آمریکا در تونس ضمن اعلام همبستگی با مردم فلسطین، حمایت آمریکا از تجاوزات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.براساس گزارش منابع تونسی، شهروندان این کشور در این تجمع شعار «مبارزه را ادامه خواهیم داد»، «جان و خون فدایت فلسطین»، «وفادار به خون شهدا هستیم»، «مرگ بر اسرائیل» و «نه صلح و نه چانه‌زنی، مقاومت» سر داده‌اند. تجمع‌کنندگان همچنین خواستار اخراج جوی هود، سفیر آمریکا در تونس وتصویب قانونی برای جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط بااسرائیل شدند.صلاح‌الدین المصری ازاعضای شبکه مقابله با نظام عادی‌سازی روابط تونس که فراخوان برپایی این تجمع را صادرکرد، درحاشیه این اعتراضات گفت: «ما امروز به برکت خون هزاران شهید در فلسطین، لبنان، یمن، سوریه و عراق اینجا هستیم. درهروجب ازخاک میهن عربی‌مان یک شهید وجود دارد که شاهد ستم‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم‌های هم‌پیمان باآنهاست.»المصری اضافه کرد: «ما به خاطر ناله‌های اسرا در زندان‌های رژیم اشغالگر اینجا هستیم؛ اسرایی که هر دقیقه در سردخانه‌های مرگ صهیونیست‌ها جان می‌سپارند و آمریکا نیز از آنها حمایت و پشتیبانی می‌کند.»
   
اعتراضات ضدجنگ در آلمان
همچنین هزاران نفر در برلین در اعتراض به سیاست‌های جنگی دولت آلمان در قبال اوکراین و رژیم صهیونیستی به راهپیمایی‌های حمایت از صلح در این کشور پیوستند.به گزارش راشاتودی، معترضان در شهر برلین آلمان با شرکت در اعتراضات تحت عنوان صلح و آزادی، سیاست‌خارجی جنگ‌طلبانه آلمان را نقد و تداوم روند ارسال تسلیحات این کشور به اوکراین را محکوم کردند. این اعتراضات از سوی گروه موسوم به کوئر دنکن به معنای تفکر جانبی در آلمان برنامه‌ریزی شد. جنبشی که از زمان آغاز پاندمی کرونا در اعتراض به سیاست‌های قرنطینه دولت آلمان روی کار آمد و از آن زمان به‌عنوان منتقد دولت به فعالیت‌های خود ادامه داده است.به‌گفته پلیس آلمان حدود ۵۰۰۰ نفر برای شرکت در این راهپیمایی اعتراضی ثبت‌نام کردند. برخی از رسانه‌های داخلی آلمان تعداد شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی را حدود ۹۰۰۰ نفر اعلام کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها