جرم کاخ سفید در شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس محرز است

آدرس غلط آمریکا

در روزهای اخیر مقامات آمریکایی به مخابره آدرس‌های نادرست و انحرافی در خصوص شهادت اسماعیل هنیه مشغول هستند! آنها(مقامات کاخ سفید و پنتاگون) مدعی هستند ترورهنیه رئیس دفترسیاسی حماس بدون هماهنگی تل‌آویو و واشنگتن صورت گرفته است!
کد خبر: ۱۴۶۷۲۵۵
 
پیوستگی امنیتی و اطلاعاتی آمریکا ورژیم اشغالگر قدس،موضوعی نیست که بتوان به سادگی ازکنار آن گذشت.بسیاری از تحلیلگران حوزه روابط بین‌الملل بر این باورند که اشتراک اطلاعاتی -جاسوسی واشنگتن و تل‌آویو، نه صرفا بر اساس هم‌افزایی آنها در خصوص دغدغه‌های مشترک، بلکه بر اساس نوعی ادغام مطلق اطلاعاتی باید مورد تحلیل قرار گیرد. بنابراین، ما به جای اشتراک، شاهد همسانی این دو هستیم. 
   
آدرس غلط آمریکا در خصوص ترور شهید هنیه 
آدرس غلطی که آمریکا در قبال شهادت دکتر اسماعیل هنیه و ابراز بی‌اطلاعی از آن مخابره می‌کند، نشأت گرفته از شرایط انتخاباتی جاری در این کشور است، وگرنه مشارکت اطلاعاتی آمریکادر این خصوص قابل انکار نیست. دموکرات‌ها به واسطه جنایاتی که همراه نتانیاهو در غزه مرتکب شده، حمایت مسلمانان و نوجوانان آمریکایی(رأی اولی‌ها)راازدست داده‌اند.اصرار آمریکا بر جلوگیری از انعقاد آتش‌بس دائمی در جنگ غزه به این روند دامن زده است. گرچه بخش مهمی از آرای مسلمانان آمریکا در سبد رای ترامپ به گردش در نمی‌آید، اما این به معنای گردش آرای آنها در سبد رأی دموکرات‌ها نیست! هزاران نفر از مسلمانان میشیگان که مهم‌ترین نقش را در پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال۲۰۲۰ ایفا کرده‌اند،درنظرسنجی‌ها تاکید کرده‌اند اگرروال کنونی در غزه ادامه پیدا کند و آمریکا اقدامی عملیاتی و صریح درپایان دادن به جنگ غزه ازطریق انعقادآتش‌بس دائمی صورت ندهد، دموکرات‌ها هرگز روی حمایت این قشر رای‌دهنده نباید حساب کنند.این قاعده نه فقط درمیشیگان، بلکه در ایالاتی مانند ویسکانسین و پنسیلوانیا نیز صادق خواهد بود.باتوجه به تاثیرگذاری وتاثیرپذیری هرسه ایالت که درمنطقه‌ای موسوم به غرب میانه قرار دارند (میشیگان، پنسیلوانیا وویسکانسین)،شکست درآنهابه معنای شکست‌نهایی دموکرات‌هادرانتخابات ریاست‌جمهوری‌سال۲۰۲۴ خواهدبود. 
   
ترور هنیه در چه شرایطی صورت گرفت؟
 ترور شهید اسماعیل هنیه، درست درشرایطی صورت گرفت که رژیم اشغالگر قدس باگذشت بیش از۱۰ماه ازجنگ غزه،به هیچ یک از اهداف سه‌گانه خود در این جنگ یعنی آزادی اسرا بدون توافق آتش‌بس‌، اشغال نوار غزه و نابودی حماس دست پیدا نکرده است. در چنین شرایطی صهیونیست‌ها مایوسانه دنبال پلان B خود رفته‌اند که همان ترور فرماندهان مقاومت جهت انحراف افکار عمومی از شکست متنی و میدانی صهیونیست‌ها در غزه است. این اقدام، متاثر از قدرت و ابتکار عمل صهیونیست‌ها (‌در راستای مدیریت بحران جاری در جنگ غزه)نیست وبرعکس،واکنشی در قبال شکست درجنگ غزه است. مثلث ارتش-موساد- کابینه نتانیاهو در اراضی اشغالی به وضوح نسبت به هزینه‌های سنگین ناشی ازترورشهید اسماعیل هنیه و دیگر فرماندهان لبنانی، فلسطینی، عراقی و یمنی مقاومت آگاه است. بااین حال،دربرابر شکست ترکیبی وهمه‌جانبه‌ای که درجنگ غزه متحمل شده،تصمیم به پرداخت این هزینه سنگین شده است. با این حال، محاسبه این هزینه‌ها، از عهده مثلث مذکور خارج خواهد بود. این قاعده در‌خصوص آمریکا نیز صادق است. آمریکااصلی‌ترین شریک وبلکه حامی رژیم اشغالگرقدس درجنگ غزه محسوب می‌شودوهرگونه اقدامی از سوی صهیونیست‌ها در راستای بر هم زدن موازنه میدان، بدون اجازه و دخالت آمریکا صورت نمی‌گیرد. 

چرا اسماعیل هنیه ترور شد
با فرسایشی شدن جنگ غزه از یک سو و نزدیک‌تر شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، کاخ سفید قطعا در عرصه دیپلماسی عمومی تلاش خواهد کرد تا نشانه‌های تفاوت خود و صهیونیست‌ها را بیش از پیش به شهروندان آمریکایی و افکار عمومی دنیا مخابره کند. در مقابل این تصویرسازی هدفمند و دروغین، واقعیاتی وجود دارد که تکیه و رجوع به آنها نقش واشنگتن در مدیریت میدانی و فرامتنی جنگ غزه را آشکار می‌سازد. این روزها واشنگتن سیگنال‌های هدفمندی را در قبال جنگ غزه به نظام بین‌الملل مخابره می‌کند. هدف از ارسال این سیگنال‌ها، غیریت‌سازی میان بایدن -نتانیاهو از یک سو و تعبیر آن به مثابه تفکیک بازی واشنگتن از تل‌آویو در قبال جنگ غزه است. بدیهی است که با توجه به وقوع حادثه ترور شهید اسماعیل هنیه در بطن و فرامتن جنگ غزه و همپوشانی اطلاعاتی و امنیتی مطلق آمریکا و رژیم صهیونیستی در این آوردگاه، آثار و تبعات این اقدام وقیحانه متوجه آمریکا، خصوصا پنتاگون وسنتکام نیزخواهد بود. اقدام ترکیبی واشنگتن-تل‌آویو با پاسخ و واکنشی ترکیبی علیه هر دو بازیگر و سناریونویس این اقدام بیشرمانه همراه خواهد بود. پاسخی که قطعا کاخ سفید و کابینه نتانیاهو را نسبت به اقدامی که صورت داده‌اند پشیمان خواهد ساخت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها