سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد:

جامعه بین‌المللی به مصونیت رژیم صهیونیستی پایان دهد

کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی گفت، جامعه بین‌المللی باید بر اساس وظیفه انسانی خود به مصونیت غیرقابل قبول رژیم صهیونیستی که به هیچ یک از اصول اولیه حقوق بشر اعتقاد و التزامی ندارد، پایان داده تا از امتداد لگدمال شدن کرامت انسانی جلوگیری شود.
کد خبر: ۱۴۶۷۴۹۴

به گزارش جام‌جم آنلاین،کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی گفت: جامعه بین‌المللی باید بر اساس وظیفه انسانی خود، به مصونیت غیرقابل قبول رژیم صهیونیستی که به هیچ یک از اصول اولیه حقوق بشر اعتقاد و التزامی ندارد، پایان داده تا از امتداد لگدمال شدن کرامت انسانی جلوگیری شود.

 ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه به مناسبت «روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی» در یادداشتی نوشت:

 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَأُنْثَىٰ وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ
سوره حجرات-۱۳

چهاردهم مرداد برابر با ۴ آگوست، «روز حقوق بشر اسلامى و کرامت انسانى» است.
سازمان همکارى اسلامى در سال ١٣٦٩، اعلامیه حقوق بشر اسلامی را در سطح دولت‌های اسلامى تصویب و در سال ١٣٨٧ به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران، چهاردهم مرداد را «روز حقوق بشر اسلامى و کرامت انسانى» نامگذارى کرد.

 اسلام بزرگ‌ترین منادی حقوق مادی و معنوی بشر است. همانگونه که در روزگار غلبه جهل بشری اسلام از حق حیات و کرامت ابنای بشر سخن راند و آداب زیستن شرافتمندانه را عرضه کرد، امروز نیز دولت‌ها و ملت‌های اسلامی شایسته آن هستند که بزرگترین مدعیان و پرچمداران راستین حقوق بشر باشند و مروج این معارف و ارزش‌های والای اسلامی و انسانی باشند.

رشد و تعالی مفهوم حقوق بشر و ارزش‌های واقعی ناظر بر آن در جهان پرآشوب و سردرگم امروز، نیازمند عزمی جهانی و مصلحانه و ممانعت قدرت‌ها از سوءاستفاده از آن به منظور دستیابی به اهداف نامشروع سیاسی است.

مسئولیت محوری کشور‌ها و ملت‌های اسلامی

در «روز حقوق بشر اسلامى و کرامت انسانی»، توجه همه دولت‌ها و ملت‌های اسلامی را به حمایت عملی‌تر و مؤثرتر از حقوق طبیعی و انسانى میلیون‌ها انسان فلسطینی تحت محاصره، بمباران، آواره  یا در بند که دهه‌هاست مصداق بارز و مثال زدنی تضییع فاحش حقوق بشر هستند، فرا می‌خوانیم؛ ملتی که بدیهی‌ترین حقوق اولیه و انسانی آن‌ها توسط رژیمی اشغالگر نقض شده و اکنون نیز با شدیدترین و شنیع‌ترین رفتار‌ها و اقدامات ضدبشری و ضدانسانی که در تاریخ معاصر سابقه نداشته است در آستانه نسل‌کُشی توسط همان رژیم قرار گرفته‌اند.

جامعه بین‌المللی باید بر اساس وظیفه انسانی خود، به مصونیت غیرقابل قبول رژیم غاصب صهیونیستی که به هیچ یک از اصول اولیه حقوق بشر اعتقاد و التزامی ندارد، پایان داده تا از امتداد لگدمال شدن کرامت انسانی جلوگیری شود.

بدیهی است در راه رسیدن به این هدف مهم، مسئولیت کشور‌ها و ملت‌های اسلامی، مسئولیتی محوری و تعیین کننده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها