مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان تشریح کرد:

«بقعه شیخ ابومسعود» در دست مرمت

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان گفت: بقعه شیخ ابومسعود واقع در محله درشیخ (خیابان جامی) یکی از بناهای تاریخی ارزشمند شهر اصفهان است که در حال حاضر در دست مرمت قرار دارد.
کد خبر: ۱۴۶۶۸۲۸

جام جم آنلاین اصفهان؛ محمدعلی ایزدخواستی با اعلام این خبر گفت: بقعه شیخ ابومسعود از محدثان و دانشمندان بزرگ قرن سه‌هجری واقع در محله درشیخ (خیابان جامی) یکی از بناهای تاریخی ارزشمند شهر اصفهان است که در حال حاضر در دست مرمت قرار دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه یک اصفهان این اثر تاریخی را از مالکان آن خریداری کرده و عملیات احیا و باززنده‌سازی آن از تابستان سال ۱۳۸۱ توسط سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان آغاز شده است، افزود: با توجه به اینکه بقعه شیخ ابومسعود از نوادر آثار باقی‌مانده از دوره تیموری است، ضرورت مرمت و ساماندهی بنا بر همگان روشن است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان تصریح کرد: این سازمان در نظر دارد با ایجاد کاربری مناسب برای این بنا، روحی پویا به کالبد خسته این اثر بدمد. بنابراین با این اقدام نه‌تنها حرکتی علمی و فرهنگی صورت می‌گیرد، بلکه بقعه شیخ ابومسعود به یکی از مراکز جذب توریست تبدیل می‌شود.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها