همصدایی رئیس جمهور و نمایندگان در حمایت از فلسطین

امروز مراسم تحلیف آقای پزشکیان نهمین رئیس جمهور ایران در فضایی کاملا متفاوت و ویژه‌ای برگزار شد.
امروز مراسم تحلیف آقای پزشکیان نهمین رئیس جمهور ایران در فضایی کاملا متفاوت و ویژه‌ای برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۶۶۸۲۰
نویسنده محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها

از یک طرف حضور ۳۰۰ نماینده خارجی از ۸۶ کشور جهان حاکی از استقبال خوبی بود که نسبت به این مراسم و شروع به کار رئیس جمهور جدید صورت گرفت. این اتفاق نشان می‌دهد که بسیاری از کشور‌های دوست، خواهان تداوم همکاری و افزایش مراودات با جمهوری اسلامی ایران هستند.


از سویی دیگر باید به محتوایی که در سخنرانی امروز رئیس جمهور ارائه شد اشاره کرد. ارزیابی سخنان آقای پزشکیان حاکی از آن است که متن و محتوای خوبی برای این سخنرانی تنظیم شده بود و ایشان در صحبت‌های خود در وهله اول از سند چشم انداز و سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی و همچنین تبعیت از رهنمود‌های مقام معظم رهبری گفتند. تشریح جایگاه نظام جمهوری اسلامی و همچنین تعهد رئیس جمهور به ارتقای جایگاه ایران در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف فرهنگی، فناوری، اقتصادی و سیاسی از دیگر موضوعات مناسبی بود که در متن سخنرانی ایشان گنجانده شده بود.


یکی از فراز‌های ویژه سخنان رئیس جمهور مربوط به حوزه سیاست خارجی می‌شد که از سعی و تلاششان برای ارتباط و تعامل با کشور‌های مختلف مخصوصا در حوزه شرق سخن گفتند و در ادامه به موضوع عبور از تنگنا‌های اقتصادی اشاره کردند و درباره مسائل منطقه غرب آسیا تاکیدی ویژه و بخصوصی روی موضوع غزه داشتند و از مظلومیت مردم فلسطین یاد کردند و رژیم صهیونیستی را نظامی سفاک و جنایتکار دانستند که حتی به کودکان بی گناه هم رحم نمی‌کند و آمریکا را به عنوان پشتیبان اصلی این رژیم جنایتکار معرفی کردند.


تاکید رئیس جمهور بر مظلومیت مردم غزه و همچین دفاع از مردم فلسطین و اعلام و ابراز انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی باعث شد تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین مهمانان خارجی از دولت‌ها و کشور‌های خط مقاومت صدای مرگ بر اسرائیل را بلند کنند و این فضا در چند دوره‌ای که من در مراسم مختلف تحلیف حضور داشتم کاملا تازه بود. 


از این رو امیدوارم که روحیات رئیس جمهور همچنان تا آخر دوره به همین منوال باشد و درباره آنچه که درباره مسائل داخلی، رفع تنگنا‌های اقتصادی و همراهی سران قوا بیان کردند با قوت در جهت اجرایی کردن آن تلاش کنند تا انشاالله دولت چهاردهم با قدرت و قوت کار را جلو ببرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها